Mededeling

Collapse
No announcement yet.

diamantduiven probleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • diamantduiven probleem

    even de situatie:
    ik heb sinds kort een koppeltje diamantduifjes, weer eens wat anders. ze zouden zeer vreedzaam zijn, dat waren ze ook. ik had de duifjes apart gezet.(los van de andere vogels) het het vrouwtje had legnood, uiteindelijk toch een ei gelegd, was weer opgeknapt, maar zat de volgende dag(vandaag) het mannetje achterna. ik moest vannochtend naar school, dus ik kon er niets aan doen. toen ik thuis kwam, zat het mannetje op de grond. zijn rug, nek en kop waren kaal. ik heb ze direct uit elkaar gehaald, maar heeft iemand hier ervaring mee? hoe zou het komen?

    groeten harm
    mvg,
    Harm

  • #2
    Hoi Harm,

    Als ik het zo lees is je duivin in broedconditie.
    Je kan proberen om wat nestkasten op te hangen met wat nestmateriaal erbij.
    Dan is ze ook wat afgeleid en kan de doffer weer rustig bijkomen.
    Groeten,

    Arjan

    Opmerking


    • #3
      dat had ik al gedaan, daar hebben ze samen wat kokosvezel ingelegd, maar toch nog dit. zouden de veren bij het mannetje snel aangroeien, of pas in de rui? ik heb nl nooit gehad dat vogels elkaar zo toetakelden, ik was er altijd op tijd bij, maarja.
      groeten harm
      mvg,
      Harm

      Opmerking


      • #4
        de veren komen wel weer gauw door en niet pas in de rui hoe groot is de kooi(hok) waar ze nu in zitten mischien is die te klein
        mvg roy (vogelfreak)
        kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door vogelfreak
          de veren komen wel weer gauw door en niet pas in de rui hoe groot is de kooi(hok) waar ze nu in zitten mischien is die te klein
          70cm diep, 1.30 hoog, 1.40breed. ik heb geen ervaring met diamantduifjes, maar ik heb ze in dat hok gezet, omdat ik graag kweekresultaten wilde hebben. en in de buitenvoliere zitten, behalve wat kanaries die nog niet in de broedhokken zitten, zebravinken. het lijkt me dus beter dat die bij elkaar zijn, aangezien zebravinken nogal nestrovers zijn.
          groeten harm
          mvg,
          Harm

          Opmerking

          Working...
          X