Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maakt kwartelhen ook een roepend geluid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Maakt kwartelhen ook een roepend geluid

    ik heb 3 kwartels gekocht
    ik dacht 2 hennen en 1 haan

    de haan maakt een roepend geluid

    ben ik net rustig naar ze aan het kijken, doet het vrouwtje ook en roepend geluid maken. Kan het zijn dat dit een mannetje is?

    Het zijn overigens wildkleuren, onderscheid is wat moeilijker

  • #2
    welke soort kwartels is het, bij CH dwergkwartels roepen de haan en de hen ook naar elkaar, maar de hen niet zo luid

    Opmerking


    • #3
      Het zijn chinese dwergkwartels

      Ik zag ze vanmorgen nog slapen, en ze zaten helemaal inelkaar en bijelkaar (goed teken?)

      Opmerking


      • #4
        het bij elkaar slapen doen mannen ook, ik heb ook een koppeltje gehad, wildkleuren. nu kreeg ineens het vrouwtje die keelvlek zwart met wit maar verder helemaal nog bruin maar nu we weer een aamtal weken verder zijn zie ik toch het blauw doorkomen. dus toch een man en helaas geen koppel.
        qua gedrag zou het zo een koppel kunnen zijn zo lief zijn ze voor elkaar.

        Opmerking


        • #5
          Bij mijn roepen de hennen ook.Als een hen en de haan bijvoorbeld buiten zijn en de andere hen binnen is dan gaat met een lange nek roepen.En ze zijn zeker hennen want ik heb nog nooit een haan zin eieren leggen.
          Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

          Opmerking


          • #6
            Ook hier maken de hennetjes net zoveel geluid als de haantjes.
            Alleen mannetjes hebben blauwige veren in de flanken, misschien kun je het daaraan zien.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Als het om wildkleuren gaat, is het verschil toch makkelijk te herkennen.
              Het haantje heeft een duidelijk zwart/witte keeltekening.
              Verder is het haantje meer blauw op rug en roodbruin op buik.
              Hennetjes zijn bruin.

              Opmerking


              • #8
                bij wildkleur chinese dwergkwartels zijn de geslachten van ver al te zien
                vooral het blauwe van de haan (in de flanken) en de hen geheel bruin
                natuurlijk bestaan er zoals altijd weer uitzonderingen ...

                nu moet er ook ergens een verschil zitten op de cloaca ??

                paar weken geleden zag ik iemand naar de cloaca kijken van een witte kwartel om het geslacht te bepalen (het ging wel degelijk over de chinese)

                iemand hier ervaring mee of weet aan wat je het kunt zien van de cloaca ??
                zou wel handig zijn bij lichte kleurmutaties

                Opmerking


                • #9
                  Ff fotos gezocht op google.
                  Een haan en 2 hennen.
                  Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

                  Opmerking


                  • #10
                    Prachtig triotje.

                    Ivm cloaca; is idd de beste manier om haan en hen te onderscheiden, dieren moeten dan wel voldoende oud zijn en quasi in broedconditie.
                    Ik sex mijn witte kwartels altijd op deze manier.
                    Uitleg is moeilijk, bekijk gewoon hanen en hennen waarvan je geslacht kent (vb. wildkleuren) en je merkt het verschil, dit verschil kan je dan gebruiken bij witte.

                    Opmerking

                    Working...
                    X