Mededeling

Collapse
No announcement yet.

supplement aminozuren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • supplement aminozuren


  • #2

    Als je het eivoer zelf bereidt met gekookt ei en evt.een vitaminepreparaat als b.v. Bovomix o.d. wat moet je dan met nog een Eiwit 90 ???
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      Je kunt het ook omdraaien...

      Als je het eivoer zelf bereidt met gekookt ei en evt.een preparaat als b.v. Pieters Eiwit 90 o.i.d. wat moet je dan nog met een product als Bovomix ???

      Gaat nergens over dit soort commentaar.
      Bovendien, jij kijkt met kanarie ogen naar eivoer, dat product van Pieters komt uit de Europese cultuurvogel hoek.
      Wellicht een overweging: Zouden bepaalde soorten vogels misschien wel eens "iets" anders nodig kunnen hebben dan een kanarie?

      Antonie, alles goed en wel hoor, maar niet ALLES wat NIEUW is of jij niet kent is slecht, overbodig, onnodig, raar, vreemd of belachelijk.
      Ik zag laatst van jou een bijdrage over Cede en een analyse van 25? jaar geleden, kan ook wel 30 of 40 jaar geleden geweest zijn....
      Vroegah werd Cede gemaakt in Tilburg, nu sinds de zoveelste eigenaar in korte tijd, wordt het in Belgie gemaakt, en jij denkt dat in die tussentijd het recept nooit veranderd is???
      Waarmee ik niet zeg dat Cede een slecht product is, in tegendeel zelfs.
      Maar wat denk jij dan te veronderstellen met een analyse van 30 jaar geleden? Daar schieten bij mij de tranen van in de broek....

      Ik hoor wel meer goede geluiden over dat Pieters product, vooral bij kwekers met EC vogels. Dus het zal toch wel WAT nut hebben of misschien zelfs een toegevoegde waarde hebben t.o.v. standaard eivoer uit een pak....
      Zeker voor bepaalde soorten die meer eisen stellen tijdens de kweek dan een kanarie, zebravink of een zilverbekje.

      Typisch geval van "wat de boer niet kent dat vreet ie niet" dan wel "ik doe het al 30 jaar zo en alles wat anders is, is niet goed"
      Kom op zeg, verbreed je invalshoek eens.
      kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

      Opmerking


      • #4
        Hallo,

        Briek;
        Zijn er onder jullie die daar ervaring mee hebben en omdat ik er nog in geen enkel topic iets over gelezen heb, heb ik de indruk dat het in Nederland niet te verkrijgen is.
        Ik dacht me te herinneren dat "Eiwit 90" van Pieters Speciaal hetzelfde product is als "Bec-Food" wat in een eerder stadium door de B.E.C.
        The proof of the pudding is in the eating

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door HansvdWeerdhof
          Je kunt het ook omdraaien...

          Als je het eivoer zelf bereidt met gekookt ei en evt.een preparaat als b.v. Pieters Eiwit 90 o.i.d. wat moet je dan nog met een product als Bovomix ???

          Gaat nergens over dit soort commentaar.
          Bovendien, jij kijkt met kanarie ogen naar eivoer, dat product van Pieters komt uit de Europese cultuurvogel hoek.
          Wellicht een overweging: Zouden bepaalde soorten vogels misschien wel eens "iets" anders nodig kunnen hebben dan een kanarie?

          Antonie, alles goed en wel hoor, maar niet ALLES wat NIEUW is of jij niet kent is slecht, overbodig, onnodig, raar, vreemd of belachelijk.
          Ik zag laatst van jou een bijdrage over Cede en een analyse van 25? jaar geleden, kan ook wel 30 of 40 jaar geleden geweest zijn....
          Vroegah werd Cede gemaakt in Tilburg, nu sinds de zoveelste eigenaar in korte tijd, wordt het in Belgie gemaakt, en jij denkt dat in die tussentijd het recept nooit veranderd is???
          Waarmee ik niet zeg dat Cede een slecht product is, in tegendeel zelfs.
          Maar wat denk jij dan te veronderstellen met een analyse van 30 jaar geleden? Daar schieten bij mij de tranen van in de broek....

          Ik hoor wel meer goede geluiden over dat Pieters product, vooral bij kwekers met EC vogels. Dus het zal toch wel WAT nut hebben of misschien zelfs een toegevoegde waarde hebben t.o.v. standaard eivoer uit een pak....
          Zeker voor bepaalde soorten die meer eisen stellen tijdens de kweek dan een kanarie, zebravink of een zilverbekje.
          __________________________________________________ _______________

          Ik wist echt niet Hans of we wel op een zoveelste supplement zitten te wachten. Als je zou weten wat ik in al die jaren al naar me heb toegezonden gekregen,zou je zo niet reageren.
          Als ik het had over een analyse van CEDE eivoer,dan ging dat alleen maar om
          het ei,dat daarin was verwerkt. En dat zij de eerste waren die dat toevoegden.Dat had je toch iets beter moeten lezen.
          Inmiddels zijn de voeders aangepast aan de ontwikkelingen,die zich in de loop van de tijd hebben voorgedaan.
          Poillen, stuifmeel ,koninginnengelei,,algen , vitaminencomplexen en noem maar op. Je denkt toch niet, dat dat ontdekkingen van deze tijd zijn.
          __________________________________________________ _______________




          Typisch geval van "wat de boer niet kent dat vreet ie niet" dan wel "ik doe het al 30 jaar zo en alles wat anders is, is niet goed"
          Kom op zeg, verbreed je invalshoek eens.
          In tegenstelling tot wat jij schrijft kweek ik ca. 48 jaar kanries en heb daarnaast ook nog een gemengde voliere gehad.
          Nog steeds doe ik mijn best gezonde en sterke vogels te kweken,mede met
          het eerste klas opfokvoer,dat ik gebruik bij goedvoerende poppen.
          Dat is de kern. Goedvoerende poppen.
          En aan dat opfokvoer zelf bereid of niet hoef je maar weinig toe te voegen.
          De 1 neemt wat van Aves de ander Bovomix. Het is om het even.
          Daarmee is niets mis,maar kom niet met het verhaal van wat de boer enz.,
          want dan ben je aan het verkeerde adres.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            In tegenstelling tot wat jij schrijft kweek ik ca. 48 jaar kanries en heb daarnaast ook nog een gemengde voliere gehad.
            Tegenwoordig kweekt men veelal niet meer in een gemengde volieres.

            En je antwoord
            Als je het eivoer zelf bereidt met gekookt ei en evt.een vitaminepreparaat als b.v. Bovomix o.d. wat moet je dan met nog een Eiwit 90 ???
            Kan inderdaad omgedraaid worden, waarom bovomix als je al Eiwit 90 gebruikt?

            @Briek, kun je aangeven wat voor vogels je hebt?
            Het is inderdaad zoals Serinus aangeeft, heb alleen het idee dat het hier voorbijgestreefd is door een ander mengsel.

            @Serinus volgens mij is het nu niet bij de BEC te verkrijgen. Bedoel je dat het daar veel werd gebruikt of gemaakt/verkocht?
            Werd het ook niet veel in de buurt van Veldhoven gebruikt?

            Opmerking


            • #7
              Hallo,

              Zwartkopje;
              @Serinus volgens mij is het nu niet bij de BEC te verkrijgen. Bedoel je dat het daar veel werd gebruikt of gemaakt/verkocht?
              Werd het ook niet veel in de buurt van Veldhoven gebruikt?
              Wat ik me meen te herinneren is, dat dit voer als Bec-Food op de markt gebracht is door de B.E.C. maar door interne "strubbelingen" is daar toen een streep onder gezet.
              Vervolgens is het concept toen overgegaan naar "derden" en is nu dus niet meer bij de B.E.C. te koop.

              Groeten, Serinus.
              The proof of the pudding is in the eating

              Opmerking


              • #8
                Natuurlijk zijn mijn antwoorden vaak kanarie georienteerd/gebaseerd.
                Daarbij verlies ik echter niet uit het oog,dat voor vele andere soorten vogels
                een kleine toevoeging aan het eivoer van pinkies,insecten e.d. een noodzaak is.
                Zelfs bij de kanaries heb ik in het verleden wel eens wat miereneitjes door het eivoer gedaan.Zelf bereid eivoer. Dat wel. Er was niets anders als TOVO,waaraan je zelf ei enz. moest toevoegen,zodat je het net zo goed zelf kon bereiden. Eveneens proeven gedaan met diverse producten,die nu ahw
                als nieuw worden aangeprezen.Ook kleurstoffen. E.e.a. werd en wordt me gewoon toegezonden. Vergeet niet dat de kanariecultuur altijd als een soort proeftuin voor de kweek van vele soorten vogels is geweest.
                Nog steeds wordt in gemengde volieres gekweekt. Of dat veelvuldig of minder geschiedt weet ik niet.
                Eiwit 90 ben ik niet op de Vogelshow van de Bond tegengekomen.
                Anders had dat beslist mijn aandacht gehad. Want in zo'n geval wil ik beslist weten voor welke soort vogels het wordt gebruikt en of het mss dienstig is in de kanariebroederij.
                Vr.groeten van
                Antoni





                homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                Opmerking


                • #9
                  Ik ben kweker van E.C. vogels zoals sijsjes, putters, barmsijzen en vinken, probeer ook de rietgors te kweken.

                  Ik heb de indruk dat na het toevoegen van Eiwit 90 de legsels groter waren, de jongen feller en ik meer bevruchte eieren had.

                  Hopelijk is het dit jaar weer hetzelfde zodat ik jullie positieve resultaten kan meedelen.

                  Vriendelijke sportgroet.

                  Briek.

                  Opmerking


                  • #10
                    Ok briek, wat bedoel je met feller? actiever? in het nest, daarna?
                    Als je succes hebt moet je het natuurlijk gebruiken. De waarde blijkt natuurlijk na een aantal jaren.
                    Moet je het het hele jaar geven of bouw je het op?

                    @ Antoni, je reactie is nu al veel genuanceerder.
                    Echter kanaries als proeftuin is natuurlijk alleen voor een standaard voer en bijv. kleurstoffen
                    Als je echter inderdaad zo op de hoogte wilt zijn/bent moet het je niet ontgaan zijn dat de progressie momenteel niet daar ligt en dat de vergelijking met bijv. ec vogels niet overeenkomt.

                    Opmerking


                    • #11
                      @ Antoni, je reactie is nu al veel genuanceerder.
                      Echter kanaries als proeftuin is natuurlijk alleen voor een standaard voer en bijv. kleurstoffen
                      Als je echter inderdaad zo op de hoogte wilt zijn/bent moet het je niet ontgaan zijn dat de progressie momenteel niet daar ligt en dat de vergelijking met bijv. ec vogels niet overeenkomt.[/QUOTE]

                      Is hier toch sprake van een gemengde voliere?
                      Wat je onder progressie verstaat is mij niet duidelijk. Bedoel je daarmee,dat er nog moet worden uitgevonden waar de diverse vogels mee moeten worden gevoederd ?Ook voor vele europese
                      cultuurvogels zijn er standaardmengsels ,zoals er ook meerdere standaardmengsels zijn voor de diverse soorten kanaries.
                      Het zelf bereiden van eivoer is altijd een intrigerende zaak geweest.Voor
                      eenieder,die meer betrokken wil zijn. Insecten, miereneitjes ,pinkies,onkruidzaden,weegbree,vogelmuur ,brandnetel enz.
                      zijn altijd al gevoerd aan de vogels.
                      Allleen al de uitspraak over Eiwit 90, dat de eitjes groter zouden zijn.
                      De vogels worden feller. Mss een beetje te veel van het wonderproduct?
                      Waar is het te koop ?
                      Vr.groeten van
                      Antoni





                      homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                        @ Antoni, je reactie is nu al veel genuanceerder.
                        Echter kanaries als proeftuin is natuurlijk alleen voor een standaard voer en bijv. kleurstoffen
                        Als je echter inderdaad zo op de hoogte wilt zijn/bent moet het je niet ontgaan zijn dat de progressie momenteel niet daar ligt en dat de vergelijking met bijv. ec vogels niet overeenkomt.
                        Is hier toch sprake van een gemengde voliere?
                        Wat je onder progressie verstaat is mij niet duidelijk. Bedoel je daarmee,dat er nog moet worden uitgevonden waar de diverse vogels mee moeten worden gevoederd ?Ook voor vele europese
                        cultuurvogels zijn er standaardmengsels ,zoals er ook meerdere standaardmengsels zijn voor de diverse soorten kanaries.
                        Het zelf bereiden van eivoer is altijd een intrigerende zaak geweest.Voor
                        eenieder,die meer betrokken wil zijn. Insecten, miereneitjes ,pinkies,onkruidzaden,weegbree,vogelmuur ,brandnetel enz.
                        zijn altijd al gevoerd aan de vogels.
                        Allleen al de uitspraak over Eiwit 90, dat de eitjes groter zouden zijn.
                        De vogels worden feller. Mss een beetje te veel van het wonderproduct?
                        Waar is het te koop ?[/QUOTE]


                        Ik merk dat je nog veel niet weet, zoals gezegd je zit teveel in het kanariehoekje te denken.
                        Ga niet alles uitleggen maar als je denkt omdat er standaard mengsels in het schap staat dat het allemaal werkt(dus dat geloof je wel??) .
                        Er zij overigens meer producten die meer en of grotere eieren geven. Zie mijn opmerking over de lange termijn.


                        Progressie = vooruitgang

                        Opmerking


                        • #13
                          @Zwartkopje, verontschuldg mij voor het vlaamse taalgebruik, met feller bedoelen wij, robuuster in het nest en na het uitvliegen veel actiever.

                          Ik besef dat je het enkele jaren na elkaar moet gebruiken om effectief resultaten te kunnen voorleggen.

                          Van zodra ik eivoer begin te geven (februari) meng ik er Eiwit 90 onder tot het einde van de kweek.

                          Opmerking


                          • #14
                            Antoni, je begrijpt de insteek niet helemaal.
                            Het probleem is -en dat geldt heel erg op dit forum- dat er een aantal leden zijn die al heel snel roepen: flauwekul, gezeur, niet nodig, overbodig of andere afserveer reacties.

                            Ik weet wel wat van vogels en de randzaken, maar ik pretendeer niet de wijsheid in pacht te hebben over alles, m.a.w. als er een keer iemand iets wil posten (dus een ander van informatie wil voorzien) over een product of over zijn eigen ervaringen over een bepaald onderwerp, dan is het zowel voor geintresseerde in die info als de schrijver van die info nogal demotiverend om alles in twijfel getrokken te zien worden door mensen die duidelijk geen ervaring hebben met het onderwerp cq. er geen verstand van hebben.

                            Dus v.w.b. dit onderwerp: ik ben zeer geintresseerd in de informatie die (bijvoorbeeld) Briek hierover kwijt wil en niet zo heel erg geintresseerd in het feit dat een niet ervaringsdeskundige iets roept van: Ach joh, hou alsjeblieft op over ... want dat is allemaal niks.
                            Als een ander het niks vindt is dat wat mij betreft prima, maar PROBEER een forum aantrekkelijk te houden door een ander de ruimte te geven om met zijn verhaal te komen, zonder dus met een ongenuaceerd en dus voor de discussie nogal demotiverend antwoord te komen.
                            kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

                            Opmerking


                            • #15
                              Vraag aan Briek: Dat Pieters speciaal is dat een soort eivoer poeder a la Aves of Breedmax, dus om aan te maken met beschuitmeel of een ander ruw product of is het een voedings supplement dat door een ander eivoer heen gemengd dient te worden.

                              Kun je ook eens wat info geven over de bereidingswijze dan en wat de fabrikant voor eiwit en vet percentages opgeeft op de verpakking.
                              kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

                              Opmerking

                              Working...
                              X