PDA

Bekijk Volledige Versie : RodeRotsduifjes plukken

Carlobirds
27-02-2009, 17:55
Beste Mensen,

ik heb een koppel Rode rots duiven. momenteel zitten ze nog binnen maar in de lente mogen ze naar buiten. Ik heb het idee dat het mannentje broeds is aangezien hij veel achter het vrouwtje aan zit. dit vrouwtjes is inmiddels al haar hals en rug veren kwijt door het gepik van de man. Ze gaan niet in het nest zitten om te broeden.

Nou was eigenlijk me vraag of dit vaker voor komt bij deze Duiven.

Groetjes Carlobirds,

azantinga
27-02-2009, 19:21
Het is mij verder niet bekend en heb dit ook nog nooit meegemaakt.
Als je de mogelijkheid hebt kan je ze nog proberen te scheiden.

Carlobirds
28-02-2009, 10:55
Scheiden is geen optie. ze zitten ook veel naast elkaar op het nest of op stok. het is wel een echt koppel. alleen de man gaat soms de pop achterna.

Groetjes Carlobirds

rupicola
28-02-2009, 16:13
Het kan af en toe voorkomen dat de doffertjes wat eerder in broedstemming komen dan de duivinnetjes.

Vooral wanneer ze niet al te ruim gehuisvest zitten, en dat is vaak het geval met deze kleine Columbinasoortjes, kun je uiteindelijk serieuze problemen verwachten.

Het is niet uitgesloten dat het duivinnetje er in dergelijke gevallen aan onderdoor kan gaan!

Het tijdelijk scheiden van de vogels c.q. het tijdelijk verplaatsen van het doffertje is een doorgaans afdoende oplossing.

Scheiden is geen optie.

Het is maar wat je wilt, maar als je bepaald advies meteen afwijst als zijnde geen optie is het stellen van vragen omtrent deze probleemstelling hier weinig zinvol.

Carlobirds
01-03-2009, 00:36
Ik heb al wat meer ervaring met het uit elkaar halen van koppels. Vaak was dit het geval als ik een bepaalde kleur wou kweken. Na het uit elkaar halen van de koppels gaf dit vaak problemen bij de vogels. Je kon duidelijk merken dat ze naar elkaar probeerden te roepen en ze begonnen er slecht uit te zien.

Groetjes Carlobirds,

vogelfreak
01-03-2009, 15:45
dan scheid je ze toch zo dat ze elkaar nog kunnen zien!

Carlobirds
02-03-2009, 12:09
Ik heb het probleem denk ik al opgelost. Ik heb een deel van het binnen verblijf vol gehangen emt coniferen. Nu kan het popje zich verschuilen voor de man. Nu nog hopen dat ze snel weer in de veren komt.

alsnog bedankt voor de reacties.

Groetjes Carlobirds,:)