PDA

Bekijk Volledige Versie : Mijt, wat werkt het best?

devogelman
26-02-2009, 21:04
Hallo,
Ik heb weer een vraag. Mijn goudvinken hebben veder of schachtmijt. Mijn dierenarts gaf Stronghold mee om in de nek te druppelen. Een bevriende kweker zweert bij IvoMac voor in de nek en een andere dierenarts geeft aan dat ik absoluut U-3 OP (dat is toch voor duiven???) moet gebruiken om tussen de veren te spuiten. Maar, wat werkt nu het best?

De kooien zijn ondertussen allemaal ingespoten met Homeshield.

naruch
26-02-2009, 21:13
antieluchtpijpmijt van bogena werkt hier goed bij, ik zou geen u-3 rechtstreeks op de vogels spuiten, dit word hun dood.

als je aan ardap kunt komen dit even 1 sec. in de broedkooi spuiten waar de vogel zit is ook voldoende, wel om de paar dagen herhalen, want er komen ook nog eitjes uit van de mijten.

gebbinkjes
26-02-2009, 21:27
Hallo,
staat je webcam er nog wel , heb wel 10 minuten zitten wachten op verbinding terwijl de andere sites binnen een paar seconden te bekijken waren.
m.vr.gr. Harry

Ton Koek
26-02-2009, 22:38
Vreemde dierenarts, stonghold (selamectine) is alleen toegelaten voor gebruik bij honden en katten.
Ik zou het terugbrengen en geld terug eisen.

devogelman
27-02-2009, 08:38
Hallo,
staat je webcam er nog wel , heb wel 10 minuten zitten wachten op verbinding terwijl de andere sites binnen een paar seconden te bekijken waren.
m.vr.gr. Harry

jawel, die staat er nog. Een paar keer op het plaatje klikken wil dit nog wel eens verhelpen. ligt aan de cache van je pc. maar dit is wel heel erf offtopic.

naruch
27-02-2009, 09:10
Hallo,
m.vr.gr. Harry

ja, die staat nog aan, maar omdat ik rekening heb gehouden met de zomertijd gaat het licht om half vier aan en om 8 uur s'avond uit. meestal van rond 9 uur s'morgens kun je de webcam bekijken tot 8uur sávonds. staat nu gericht op een koppel goudvinken met 5 jongen.

dit even oftopic.

devogelman
27-02-2009, 11:21
antieluchtpijpmijt van bogena werkt hier goed bij, ik zou geen u-3 rechtstreeks op de vogels spuiten, dit word hun dood.

als je aan ardap kunt komen dit even 1 sec. in de broedkooi spuiten waar de vogel zit is ook voldoende, wel om de paar dagen herhalen, want er komen ook nog eitjes uit van de mijten.

Maar werkt dit dan ook tegen schacht- en vedermijt?

naruch
27-02-2009, 11:33
lees even onderaan de link, http://users.skynet.be/woutvgils/artikels/Besmettelijk%20en%20niet%20besmettelijke%20ziekte. htm

yvonne
27-02-2009, 13:52
Ik weet niet zeker of het ook bij vederluis gezien het zo heet, werkt maar ik gebruik voor dat soort momenten en ook bij bloedluis is het heel goed....roofmijt...deze kun je beter uitzetten dan vele chemische middelen waarna je het ook heel vaak weer moet herhalen.

Dit is van het bedrijf refona (sorry niet als reclame bedoeld maar meer om iemand te helpen) en is zo te bestellen via het internet. Het werkt heel goed en effectief.

(ik heb zelfs van hun vernomen dat konijnen ook wel willen helpen, voor bijvoorbeeld bij kippen.(deze hebben sneller last van vederluis)..maar goed een konijn in je voliere??? weet niet of dat een succes wordt:cool: )