Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bessen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • bessen

    mag je hulstbessen, lijsterbessen, bladknoppen van pruimbomen/notebomen/wilgen aan groenvinken geven?

  • #2
    Hulst, lijsterbes, kan je prima geven maar ik verwacht dat je ze veel en veel
    meer plezier doet met rozenbottels daar staan groenlingen bekend om.

    lijsterbessen zullen ze denk ik wel opnemen voor de zaden maar hulst denk ik niet dat ze die graag hebben.


    voor de knoppen kan je pruim rustig geven maar ik verwacht dat ze appel takken liever hebben want daar zitten veel bloemknoppen op dit geldt ook voor wilg

    noot zullen ze niet veel mee doen verwacht ik en zou ik zelf ook niet geven
    daar noten op het moment bloeden en je die dus eigenlijk nu niet snoeien mag.

    Waar je ze ook plezier mee doet is een takje van de gewone kerstboom of servische spar geef ik zelf ook regelmatig aan mijn zwartkopgroenlingen

    mvg

    Opmerking


    • #3
      Bessen van hulst zou ik niet geven, die staan bekend als giftig. Veel vogels hebben dat zelf wel door, maar ik zou de gok niet nemen.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Bij ons worden hulstbessen wel degelijk goed gegeten door o.a merel, kramsvogels, en wat ik nooit vergeet is dat we vorig jaar 12 pestvogels in de tuin hadden en binnen 5 minuten was de struik leeg.

        dus ik denk niet dat ze giftig zijn. maar goed zoals ik al aangaf neem rozenbottels hebben ze veel liever

        mvg

        Opmerking

        Working...
        X