Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kerkuil op bezoek.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kerkuil op bezoek.


  • #2
    Men zegt dat een nep oehoe wel helpt tegen dagroofvogels heb er zelf geen ervaring mee of deze ook in het donker werkt denk ik niet omdat uilen op geluid afgaan en niet op zicht jagen en de nep uil in het donker niet te zien is.Nachtverlichting is mischien een optie zodat opgeschrikte vogels niet aan het gaas gaan hangen maar zich terugtrekken.Dubbel gaas is de beste bescherming tegen de klauwen maar dan vliegen ze zich de koppen kapot.Zorg voor goede slaapplekken achterin de voliere en zo hoog mogelijk omdat sijzen anders aan het draad gaan hangen om te slapen en zo een makkelijke prooi zijn.Ook de omgeving van de voliere muisvrij houden omdat dit uilen aantrekt.
    groeten eddie

    Opmerking


    • #3
      Een garendraad met kleine strookjes aluminiumfolie wil ook nog wel eens helpen.
      Wat losse draden 5 cm voor het gaas spannen is ook zo'n trucje.

      De ene rover laat zich makkelijk verjagen, de andere blijkt zeer hardnekkig. Succes.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        He Eddie heb aan de bovenkant trespa stroken daar onder laat ik het hele jaar door de nestgelegenheden hangen met takken eromheen daar verkruipen de vogels zich zo in dat je ze niet ziet dus op zicht jagen valt eigenlijk hier af.Heb dit probleem nog nooit gehad,doe het al 25 jaar zo denk dat de uil ervaring met volieres heeft of ziek is.Zie de vogels zelf amper of de uil zich gewoon tegen het gaas aan donderd waardoor de vogels gaan vliegen?Ton heb extra geen dubbel gaas meer omdat ik dat in het begin heb gehad,het zicht is niet mooi en ik kijk er vanaf keuken en kamer constant op misschien dat visdraad niet zo storend is zal eens zien wat ik doe.

        Opmerking


        • #5
          een kerkuil roest overdag

          Vreemd,

          Ik kan me niet voorstellen dat het een kerkuil is, een kerkuil zie je nooit overdag, dan zitten ze te slapen en tegen zonsondergang laten ze zich pas zien

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Zou het met de bollen wel eens kunnen proberen Mearn,oh ja Fredssite het gebeurt ook allemaal s'avonds vaak zo tussen 21- 22 uur dat is het probleem de vogels vliegen dan tegen het gaas en blijven er hangen omdat ze weinig of niks zien.Overdag zou er weinig op uit gedaan worden dan vliegen ze of naar binnen of blijven de roofvogel nakijken.Alleen een verassings aanval zoals van de sperwer is overdag kwalijk dat gaat zo snel die zie je niet aankomen.Zit er aan te denken de 5 watt lampen in het hok te laten branden kunnen ze misschien de weg naar binnen zien,op het moment doe ik ze naar binnen als het donker word.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door rob 2
                Zou het met de bollen wel eens kunnen proberen .Zit er aan te denken de 5 watt lampen in het hok te laten branden kunnen ze misschien de weg naar binnen zien,op het moment doe ik ze naar binnen als het donker word.
                Bij mij laat ik ook een 7 watt lampje branden,
                maar het helpt niet echt voor het vinden van de weg.
                Tegen onverwachte nachtelijke aanvallen helpt niet veel ben ik bang.
                Er ontstaat blinde paniek en ze gaan vliegen.
                De enige optie zal zijn dat alles naar binnen gaat waar ze niet kunnen waarnemen dat er wat voor het gaas langs vliegt.
                Ook is het misschien een een optie om een deel met plexieglas af te schermen zodat ze niet gegrepen kunnen worden als ze tegen het gaas hangen.

                Succes.
                http://waterslagerzangkanarie.web-log.nl/

                Opmerking


                • #9

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik heb een vijvernet van de aldi aan een kant een nylontouw doorgeregen boven langs de voliere op 20cm afstand,aan een kant vastknopen en je kunt het als gordijn open of dicht doen.
                    groeten eddie

                    Opmerking


                    • #11
                      Afstand.

                      He Eddie hoe ver heb je dat van de voliere af zou 5cm voldoende zijn?

                      Opmerking


                      • #12
                        Heb het aan de bovenkant zo,n 20 cm van het draad en met de bijgeleverde haringen iets schuin naar de grond.Als je het maar 5cm van je draad hebt veert het in zoverre door dat de vogel nog bij het gaas komt
                        groeten eddie

                        Opmerking


                        • #13
                          Het lijkt me wel wat.

                          Denk dat ik dat ook ga doen bedankt alvast Eddie.

                          Opmerking


                          • #14
                            uilen

                            heb het vroeger ook gehad.
                            plexiglas op het dak helpt niks de uil heeft zulke goede ogen die kijkt er ook s,nachts doorheen.
                            bij ons plofte hij zo op het dak 5 dode vogels.
                            later witte ouderwetse bollen op een hoek werkte prima,alleen wat de meeste mensen vergeten,het werkt door het spiegelen van de maan in de bol.
                            dus is het een donker nacht werkt het voor geen meter.
                            dubbel gaas werkte prima,bijv groen of geanodiseerd aan de buitenkant en zwart plastic aan de binnenkant zie dan bijna niet dat het dubbel is.
                            ook een plank aan de binnenkant van de voliere zo hoog mogelijk aan de voorkant met zitstokjes werkt ook vrij goed.
                            mvg wim

                            Opmerking


                            • #15
                              heb dit ook

                              ik heb dit ook meegemaakt vandaag zat gewoon op mijn gemak te kijken en opeens lande er een kiekendief op het dak van mijn voliere was dat verschieten!!!ik heb een golfdak doorzichtig maar je kan er niet goed door kijken hij zat er glik in te pikken.hij zag mij keek mij recht in de ogen en vloog weg griezelig was dat!zal kijken of hij terug komt zoja zal ik hem goed weg jagen zonder geweld! groeten olivier.
                              Groeten Oli4

                              Opmerking

                              Working...
                              X