Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 pennanten in huis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • 2 pennanten in huis


  • #2
    Meestal zoeken ze zelf de kooi wel op als je ze wat lekkers aanbiedt dat ze al kennen. Een stukje appel of trosgierst werkt vaak als lokkertje.

    Veel plezier met deze prachtige vogels. Heb je ook een foto van de kooi? (we zijn gek op foto's hier)
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Jaaa foto's!!

      Ik heb geen ervaring met pennanten, maar volgens mij gaan de meeste vogels wel uit zichzelf terug naar de kooi omdat dat hun eigen vertrouwde plekje is waar ze hun voer altijd vinden.
      Ik zou ze eerst dus goed in hun eigen kooi laten wennen (maar dat doe je zo te horen al) voordat je ze los laat vliegen.

      Achterna jagen is sowieso beter om niet te doen. Ik zou ze voor de eerste keer loslaten als je een keer de hele dag tijd hebt. Als ze honger hebben zoeken ze vanzelf hun kooi wel op, maar daar moet je soms wel uren op wachten

      Opmerking


      • #4
        Als je er acheraan gaatjagen om ze het hok in te krijgen worden ze weer bang voor je. zonde van de training

        Als je ze echt meteen te pakken moet krijgen, doe dan het licht uit en grij hem/haar meteen, ze hebben (net als wij)even de tijd nodig om te wennen en zo hoef je er niet achter aan te jagen
        Mijn Site

        Opmerking


        • #5
          Bijgevoegde Bestanden

          Opmerking


          • #6
            Een erg mooi hok!
            Ik zou ze nog een week er in houden, dan af en toe een deurtje open zetten. Als ze er zelf uit gaan, weten ze bijna altijd de weg terug ook wel weer.

            Ik zie niet echt veel zitstok, is de ring de enige zitplaats? Een lekker dikke wilgentak vinden ze prettiger denk ik.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7