Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 pennanten in huis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • 2 pennanten in huis


  • #2
    Meestal zoeken ze zelf de kooi wel op als je ze wat lekkers aanbiedt dat ze al kennen. Een stukje appel of trosgierst werkt vaak als lokkertje.

    Veel plezier met deze prachtige vogels. Heb je ook een foto van de kooi? (we zijn gek op foto's hier)
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Jaaa foto's!!

      Ik heb geen ervaring met pennanten, maar volgens mij gaan de meeste vogels wel uit zichzelf terug naar de kooi omdat dat hun eigen vertrouwde plekje is waar ze hun voer altijd vinden.
      Ik zou ze eerst dus goed in hun eigen kooi laten wennen (maar dat doe je zo te horen al) voordat je ze los laat vliegen.

      Achterna jagen is sowieso beter om niet te doen. Ik zou ze voor de eerste keer loslaten als je een keer de hele dag tijd hebt. Als ze honger hebben zoeken ze vanzelf hun kooi wel op, maar daar moet je soms wel uren op wachten

      Opmerking


      • #4
        Als je er acheraan gaatjagen om ze het hok in te krijgen worden ze weer bang voor je. zonde van de training

        Als je ze echt meteen te pakken moet krijgen, doe dan het licht uit en grij hem/haar meteen, ze hebben (net als wij)even de tijd nodig om te wennen en zo hoef je er niet achter aan te jagen
        Mijn Site

        Opmerking


        • #5
          Bijgevoegde Bestanden

          Opmerking


          • #6
            Een erg mooi hok!
            Ik zou ze nog een week er in houden, dan af en toe een deurtje open zetten. Als ze er zelf uit gaan, weten ze bijna altijd de weg terug ook wel weer.

            Ik zie niet echt veel zitstok, is de ring de enige zitplaats? Een lekker dikke wilgentak vinden ze prettiger denk ik.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Ze hebben buiten de ring nog 1 zitstok en onderaan een beukentak.
              Dit weekend gaan we zeker op zoek naar een wilgentak en maak ik nog een zitstokje bij.
              Bedankt voor de tip!
              Ik ga ze ook nog een week in de kooi laten en dan zal ik het er een keer op wagen
              Ik ben echt nog een leek en dus heel blij met jullie tips!
              Voor mij was het geven van wormen en dus ook onthoofden al een hele overwinning...

              Groetjes

              Opmerking


              • #8
                Voor pennanten hoef je niks te onthoofden hoor, dat doen ze zelf wel. Bij mij deden ze dat zelfs met kwartels
                Mooi stel maar inderdaad, wel even rechts en links bovenin een mooie dikke zitstok want zo kunnen ze weinig meer dan aan die ringen hangen. Dat vind ik niks. Om het hok geheel te kunnen gebruiken maak je het beste links en rechts boven in een stok die zover van de wand af is dat hun staarten vrij kunnen bewegen. Dan nog een stok onderin in het midden en ze hebben de maximale beweging zonder dat ze op hun stokken poepen

                Opmerking


                • #9

                  Opmerking


                  • #10
                    je moet wel goed uitkijken met pennanten in huis,
                    heb zelf 2 tamme pennanten gehad in huis maar ik doe het nooit weer
                    pennanten zijn heel stressgevoelig de ene keer zitten ze nog in het hok te vliegen de andere keer vallen ze zo dood van de stok,
                    je kunt er wel veel dingen aan doen zodat ze niet zo veel stress krijgen
                    zoals niet stofzuigen rondom de kooi als je een hond hebt de hond niet bij de kooi laten of andere huisdieren, dat is echt finest voor pennanten het zijn super mooie vogels heb nu een koppel in een buitenvoliere, en dat gaat perfect maar zodra ik 1 in huis heb gaan ze me allemaal dood en dat is zeker niet leuk als je, je al helemaal gehecht hebt aan het vogeltje het zijn wel vogels die makkelijk tam te krijgen zijn,

                    gegroet
                    kijk ook op www.freewebs.com/vogel-handel-zwiers,
                    voor al u soorten vogels, ook inkoop.

                    Opmerking


                    • #11
                      Na een paar weken zijn ze wel aan de kooi gewend, dan zouden ze ook af en toe al los kunnen.
                      Als je ze op een vaste tijd van de dag vers voer geeft, kun je ze het best een uurtje daarvoor even loslaten. gewoon de kooi openzetten en zorgen dat de ramen bedekt zijn met vitrage of overgordijnen.
                      Na een tijdje zet je vers voer neer en 9 van de 10 keer gaan ze dan zelf terug de kooi in.

                      Wat ze ook heel lekker vinden is verse wilgentakken, helemaal die met het jonge blad of wilgenkatjes er in, die zijn er nu volop.
                      Badderen de vogels ook al?

                      Succes en veel plezier.
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking

                      Working...
                      X