Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nestgelegenheid Zwartborst lijster

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nestgelegenheid Zwartborst lijster

    Wie kan mij vertellen wat voor een nest deze lijstersoort maken?
    wat is er voor nodig aan nestmateriaal? Wat voor een plek vinden zij prettig?

    En ik lees vaak over een voerplank is dit nodig? Ik heb in de ren gewoon 4 rvs bakjes op 1mtr hoogte is dit ook goed?
    Ik las dat lijsters hun voedsel op de grond vinden kan ik dan beter het voer op de grond aanbieden?

    Oja ook niet onbelangrijk hoe zie je het geslachtsverschil?
    groeten uit apeldoorn

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Hallo Robin,

      Dat is mooi voor een leek dus makkelijk te zien wie wie is.
      Nest is ook niet al te moeilijk, ik heb een koppel gevonden erg spannend

      En dan heb ik nog een vraagje wat voor voeding krijgen ze bij jouw buiten en tijdens broedtijd?

      Mooie foto`s trouwens.
      groeten uit apeldoorn

      Opmerking


      • #4
        Goeie keus

        Hoi Pascal

        Nou je hebt je antwoord inmiddels. hahahaha (nog bedankt voor het mailtje)
        Ik vind het een hele mooi keuze de zwartborstlijster.
        Ik heb een koppel op bestelling staan voor aan het einde van het nieuwe kweekseizoen. (uit Assen)

        Je zult versteld staan hoe mooi lijsters een nest kunnen maken, maar je zult denk ik ook wel versteld staan hoe klungelig een nest kan wezen.
        En dan moet je wel ingrijpen. Maar op de methode die Robin gebruikt met een bakje of een plankje waarin of op ze kunnen nestelen, zal het geklungel wel meevallen.
        mvg Gerard 6

        Opmerking


        • #5
          hehe

          Yep ik vind ze ook erg mooi Ik ben nu al zenuwachtig als een klein kind die een groot kado krijgt hahaha.
          Vandaag en morgen alles in orde maken, en dan kunnen ze komen.

          Ik heb wel een paar mooie mandjes e.d. Weten jullie iets over de zang?

          En noproblemo van die mail die naam van jouw mail adres m.... .......... muahahahaha
          groeten uit apeldoorn

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              een soort waaraan je veel plezier kan beleven.
              succes met de kweek.
              mvg

              Opmerking


              • #8
                Zwartborst.

                Robin schreef:
                Hallo Gerard,
                Zijn dat niet toevallig grijskaplijsters die je in Assen besteld hebt?


                Hoi Robin

                Nee, het gaat echt om de zwartborstlijster.
                Deze kweker claimt ook echt dat het nog 1 van de weinige kwekers is die ze ras zuiver probeerd te houden.
                Ben nog steeds een echte lijster gek. Geweldige vogels en een fantastische zang. Nogmaals een geweldige keuze Pascal.
                En zoals Winterkoning zegt hier kun je veel plezier aan beleven ook omdat ze aardig tam kunnen worden.
                mvg Gerard 6

                Opmerking


                • #9
                  Nou Robin bedankt voor je antwoorden nog een vraagje
                  Dan zal universeel ook wel voldoen denk ik en ze mogen wel levend voer hebben buiten de broedtijd? Of geeft dit misschien problemen met de drift bij de vogels (teveel eiwit)?


                  Gerard ik ga ze morgen ochtend ophalen kan bijna niet wachten
                  En we gaan ons best doen WK P.S. waarom niet reageren? Als er iets is wat ik nog moet weten
                  of als ik iets fout doe hoor ik het graag!
                  groeten uit apeldoorn

                  Opmerking


                  • #10
                    foto`s

                    hallo Pascal, als je wat foto`s hebt straks van je nieuwe vogels, ik ben erg benieuwd. ik hoop dat je er veel plezier van krijgt.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • #11
                      Pascal,

                      Vanzelfsprekend mogen die lijsters ook levend voer buiten de broedtijd hebben. Ze zullen het meestal eerder opeten dan het gewone voer. Alleen heeft het niet zo veel nut. Als het goed is halen ze alles wat ze nodig hebben uit hun normale voer. En levend voer is over het algemeen vrij duur. Maar als je maar een paar vogels hebt is dit natuurlijk geen bezwaar...

                      Opmerking


                      • #12
                        Aangekomen

                        Nou de vogels zitten inmiddels bij mij in de voliere.
                        Ben er wel heel blij mee.
                        Heeft iemand wel eens gehoord over vetophoping in de poten? De pop heeft aan een poot een soort vel hangen de verkoper zei dat het een vetophoping en je zou het zo kunnen wegknippen? Ik dacht zelf mischien kalkpoten?
                        Ik zal morgen wat foto`s van de vogels posten.

                        En misschien een rare vraag maar ik heb nog 4 kilo eivoer over is dat wat voor de meelwormen?
                        groeten uit apeldoorn

                        Opmerking


                        • #13
                          Van harte

                          Hoi Pascal van harte met je mooie aanwinst.
                          Ben benieuwd naar de foto's, en naar een foto van het pootje.
                          Zelf heb ik er nog nooit van gehoord van een vetophoping, dus ben ik benieuwd wat de anderen ervan zeggen.(leren, leren )

                          Voor de meelwormen raad ik je toch echt aan om het meelwormenvoer te kopen.
                          Ik denk dat de meelwormen het ei-voer wel eten maar dat de vogels dan wel heel veel eiwitten binnen krijgen.

                          Pascal succes met je vogels en ik denk dat er weer iemand een lijster liefhebber gaat worden, want ze stelen je hart, geloof me.
                          mvg Gerard 6

                          Opmerking


                          • #14
                            dank je gerard, ik vind ze erg mooi wat ik nu heb gezien is dat de pop wat drukker is en ze roept veel, de man is nog erg onder de indruk.
                            Ik moet wel zeggen door die poot van de pop heb ik wel getwijfeld maar heb ze dus wel genomen ze zitten bij mij ook veel mooier in een beplante voliere.
                            het is nu al iets te donker om een goede foto te maken....
                            Ik ben wel onder de indruk van de vogels gerard echt heel ander spul als dat ik gewend ben natuurlijk het is echt wild zo komt het over......
                            groeten uit apeldoorn

                            Opmerking


                            • #15
                              man achter pop

                              Heb nog even geen foto`s ik kan van buiten geen goede foto krijgen en ik wil de vogels eerst laten wennen...... wordt vervolgd.
                              Ik heb wel een vraag de man zit konstant achter de pop aan en de pop zit dus regelmatig onder in de ren de man zit hoog. Is dit een natuurlijk gedrag en is het niet schadelijk voor de pop? Moet ik hier iets aan doen? Ik ben bang dat de pop misschien geen kans ziet te eten?
                              En hoe bied jij het fruit aan robin? kleine stukjes of beter een halve appel bijv.
                              groeten uit apeldoorn

                              Opmerking

                              Working...
                              X