Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wie kan mij het 1 en ander uitleggen over kanarie`s

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wie kan mij het 1 en ander uitleggen over kanarie`s

    hallo
    ik ben pas een beginner van kanarie`s en waterslagers,graag wil ik wat informatie over deze vogels.
    ik heb een voliere van 4 meter lang en 3 meter breed
    ik heb 1 koppel gele kanarie`s, en 2 koppels waterslagers.
    aller 3 de koppels zitten nu apart in broedkooien.
    aller 3 de koppels hebben al eieren , maar nou is mijn vraag als de jongen uit zijn gekomen,wanneer kan ik ze dan bij hun ouders weghalen hoe oud moeten de jongen dan zijn.
    als ik nog 2 of 3 koppels koop kan ik ze dan eventueel in de voliere laten broeden als ik er nestbakjes in hang.
    en als de eerste broed tijd voor bij is hoelang moet er tussen zitten voor ze opnieuw mogen broeden.

    dank je wel samantha

  • #2
    Vaak rond de 2weken na het uitvliegen zijn de jongen zelfstandig. De kanaries kiezen zelf wanneer ze weer beginnen met leggen. Vaak gebeurt dit als de eerste jongen nog maar net uitgevlogen zijn of als deze nog verzorging nodig hebben van de ouders. Het is dan een optie om de jongen in een kooi naast de ouders te zetten zodat de volwassen man de jongen door de spijlen kan voeren.
    Mvg. Emiel

    Opmerking


    • #3
      bedankt en nog een vraag

      hallo emiel en andere mensen
      als de jongen uit vliegen maakt de moeder weer een nieuw legsel
      moet ik dan het oude nest laten zitten of nieuw nest materiaal in doen.
      en moet ik de pop geen rust geven.
      kan ik in april of mei ook nestschalen in de voliere hangen
      dat er varschilende koppels in de voliere gaan broeden of kan ik het beter in broedkooien doen.
      emiel nog bedankt voor je reactie gr samantha

      Opmerking


      • #4
        als je met koppels in broedkooien broed kan je nieuwe nestbakken er in hangen als je jonge 12 dagen oud zijn.

        Als deze jongen niet meer op het oude nest zitten haal je het oude nest weg. en als je volgende jongen uitkomen dan haal je de grote jongen er af deze zijn een dag of 32 met 28 tot 30 dagen zijn ze zelfstandig.

        de pop kan je het beste 2 a 3 (ligt ook een beetje aan nestgrote)ronden laten broeden en daarna geef je ze rust tot het volgende jaar.

        wil je in voliere broeden met meerder koppels dan heb je veel kans op vechten tussen de mannen dan zou ik eerder aanbevelen om 1 man te nemen
        met 3 poppen wel is dan afstamming niet 100% bekend omdat poppen wel is bij elkaar in nest leggen.

        neem je meerdere mannen dat is je afstamming helemaal niet meer te overzien.

        mvg

        Opmerking


        • #5

          Opmerking

          Working...
          X