Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eivoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • eivoer

    Hallo

    eivoer heeft een gehalte van ongeveer 10% eiwit.
    nu heb ik gelezen dat ongeveer 20 % noodzakelijk is.
    nu is mijn bedoeling om de laatste 10 % aan tevullen met
    puur vismeel met een gehalte van 75 % eiwit, is er iemand die hier ervaring mee heeft.

    gr Bennie

  • #2
    dan zit in een kilo eivoer honderd gram eiwit als dit op twintig procent moet komen moet er bijna honderdvijftig gram vismeel bij lijkt mij dan een opfokvoer voor pinguins en de hele dag katten op je hok door de vislucht.Waarom niet een ei en drie beschuiten dit voldoet bij de meesten prima.
    groeten eddie

    Opmerking


    • #3
      Ik heb geen ervaring met vismeel, maar voor wat voor vogels is het bedoeld? Heb je er ook al aangedacht om zelf eivoer te maken met bijvoorbeeld een toevoeging vaan Pieters Speciaal Eiwit 90 en insecten ofzo? Bedenk ook wel dat er een groot verschil zit tussen dierlijke en plantaardige eiwitten. Vismeel met 75% eiwit klinkt namelijk nogal heftig. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die er ervaring mee hebben. Wat kun je nog meer over het vismeel vertellen? Wat zit er precies in en waar wordt het normaal voor gebruikt?

      Opmerking


      • #4
        Voor dierlijk eiwit staat volgens een artikel in de Witte Spreeuwen (auteur
        Ivan Lievens) in opfok voor zaadeters ei-proteine op de eerste plaats,gevolgd door insecten-proteine en vis-proteine op resp. de 2de en 3de plaats.

        Waar die 20% eiwit vandaan komt,weet ik ook niet.

        Er is natuurlijk een duidelijk verschil tussen krachtvoer en ei-voer,hoewel het beiden eivoer wordt genoemd. Het eiwitgehalte van krachtvoer ligt op ca. 10-12% en dat van echt eivoer geschikt voor in de broedkooi op ca.16-16,5%.
        Tussen de 9de en 11de dag schijnt het even te pieken naar ca.17,5% en dan weer iets af te zakken.