Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over teleobjectief

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vraagje over teleobjectief

    Ik weet het dit is geen fotografieforum maar er zijn zat lui hier die wel wat weten.
    Het volgende,ik heb al een tijdje een Sony aplha 350 ,werkt verder perfect nu heb ik een sigma lens 70-210 die er goed op past(was ook de reden dat ik die sony gekocht heb zodat ik mijn oude ,minolta,sigmalenzen kon gebruiken) en heb er tot nu toe ook al veel foto's meegemaakt.
    Gisteren wilde ik een foto maken en deze lens eropgezet en nu stelt hij niet meer scherp,hij blijft in en uit zoomen zonder scherp te stellen en signaal af tegeven dat er afgedrukt kan worden.
    Maakt ook niet uit in welke stand,auto of P of A stand,als ik de standaard lens er op zet doet hij het wel.
    Zie ik iets over het hoofd, iemand een idee?
    Mvg,
    kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

  • #2
    Kijk eens goed naar de goudkleurige contactpunten op de lens.
    Daar wil nog wel eens vuil tussen gaan zitten.

    Je kan ook je camera resetten of terugzetten naar de fabrieksinstellingen, en dan daarna nog eens proberen wat de lens dan doet.
    Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?
    Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen!

    Opmerking


    • #3
      Ik ga eens kijken Anton,je hoort het wel of het lukt.
      Mvg,
      Kingfisher
      Mvg,
      Kingfisher.

      Opmerking


      • #4
        Mocht het niet lukken ,dan is de lens en de kamera vast ook wel handmatig scherp te stellen.

        Opmerking


        • #5
          Zoals ik al eerder melde had ik wat problemen met mijn teleobjectief,ben inmiddels bij mijn dealer geweest en nu blijkt dat het inderdaad aan de contactpunten ligt en dat er al meerdere klachten zijn binnengekomen betreft de sony alpha en het gebruik van oudere minolta objectieven of sigma met dezelfde vatting.
          Conclusie:ik moet een nieuw objectief
          Valt niets aan te doen,ik ga nog contact opnemen met Sony maar ik weet toch al waar dit op uitdraait.
          Nu het volgende,wie kan mij een tip geven wat voor type lens(ik vraag speciaal om het type geen merk dat zoek ik zelf wel uit) ik het beste kan kopen uiteraard betaalbaar, hoewel ik best weet dat ik mijn knip moet trekken,maar eentje waar ik goed vogels mee kan fotograferen en als het kan ook wat meer mee uit de voeten kan voor om bijvb landschappen of id kan fotograferen.
          Als het een domme vraag is dan merk ik het wel,ik heb ook nog mijn gewone kit lenzen dus als het moet kan ik deze ook wel voor de gewone vacantiefoto's gebruiken
          Mvg,
          kingfisher
          Mvg,
          Kingfisher.

          Opmerking


          • #6
            Hoi Kingfisher,

            bij de keuze van een lens is wel belangrijk vooraf te bedenken met welk doel je hem aanschaft. Wat wil je er mee fotograferen?
            Zoek je een teletoeter of meer een lens voor algemeen gebruik? Er zijn goede zoomlenzen voor algemeen gebruik met een beriek van bijv. 18-200 mm. Met 1 zo'n lens kun je veel en dat bespaart je het gesjouw met een aantal lenzen.
            Wil je dichtbij fotograferen? Zo kan ik nog wel wat vragen verzinnen.

            Voor vogelfotografie heb je denk ik al minstens een zoomlens tot 300 mm nodig, dat is omgerekend naar kleinbeeld al 450 mm. Mooi is als er in die lens al een systeem voor reductie van bewegingsonscherpte zit.

            Of wilde je alleen maar merknamen?
            mvrgr

            Piet

            Opmerking


            • #7
              Hallo Kingfisher,

              Ik heb ook een Sony A350 en moet je zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Ik gebruik hem o.a. in combinatie met Sigma lenzen en de KM 300 mm.- F4 en KM 200 mm.- F2.8. Dit zijn die oude witte lenzen van Minolta. Beide als occasion aangeschaft. Ook heb ik er nog 1,4 en 2,0 extenders bij. Geweldige combi's en geen problemen, zoals jij die schetst.
              Vind het ook een beetje raar verhaal wat die verkoper verteld, want de Sony's zijn juist speciaal gemaakt om te gebruiken in combinatie met Konica Minolta objectieven. Misschien wil hij gewoon een nieuwe, dure lens aan jou verkopen?

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Robin
                Hallo Kingfisher,

                Ik heb ook een Sony A350 en moet je zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Ik gebruik hem o.a. in combinatie met Sigma lenzen en de KM 300 mm.- F4 en KM 200 mm.- F2.8. Dit zijn die oude witte lenzen van Minolta. Beide als occasion aangeschaft. Ook heb ik er nog 1,4 en 2,0 extenders bij. Geweldige combi's en geen problemen, zoals jij die schetst.
                Vind het ook een beetje raar verhaal wat die verkoper verteld, want de Sony's zijn juist speciaal gemaakt om te gebruiken in combinatie met Konica Minolta objectieven. Misschien wil hij gewoon een nieuwe, dure lens aan jou verkopen?
                Hoi Robin,de lens waar ik het over heb is een 70-210 autofocus van sigma en heeft het altijd goed gedaan tot een week of 2 terug en vanwege de reden die jij aangeeft heb ik juist deze camera gekocht zoadat ik mijn oude lenzen kon blijven gebruiken.
                En wat die verkoper betreft die ken ik al jaren en die zal me geen poot uitdraaien.
                De contactpunten heb ik nagekeken en die zijn schoon.
                Ik ga van de week sony wel bellen en kijken wat er van komt.

                En Piet ,ik denk er inderdaad over om een 300 mm aan te schaffen en wat die reductie betreft(stabilisatie)die zit ook in die camera(steady shot)en ik dacht dat het met een objectief dan niet meer nodig was of in iedergeval niet functioneel maar ik kan het mis hebben.
                Mvg,
                kingfisher
                Mvg,
                Kingfisher.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher

                  En Piet ,ik denk er inderdaad over om een 300 mm aan te schaffen en wat die reductie betreft(stabilisatie)die zit ook in die camera(steady shot)en ik dacht dat het met een objectief dan niet meer nodig was of in iedergeval niet functioneel maar ik kan het mis hebben.
                  Mvg,
                  kingfisher
                  Ik denk dat je daarin wel gelijk hebt. Als het al in de camera zit doen hoeft het niet in de lens. Succes met je aankoop!
                  mvrgr

                  Piet

                  Opmerking

                  Working...
                  X