Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nestje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • nestje

    hallo
    ik heb gister de man bij de pop gezet
    ze gingen direct paren en een half uurtje later waren ze allebij al bezig om het nest te maken
    maar nu keek ik net weer en toen zag ik dat de man al het nest materiaal er weer aan het uit gooien was
    wat kan ik hier tegen doen?
    vrg marthijn

  • #2
    het gebeurt wel vaker dat het nestje weer wordt afgebroken ook wel door de pop zelf kijk het nog even aan kan zo zijn dat ze morgen aan een stuk door bouwen.

    meestal duurt het bouwen een dag of 3 dan duurt het nog 4 of 5 dagen voor er eieren zijn maar als de man blijft klooien dan kan je deze er af halen en een aantal keren kort erbij zetten als het nest klaar is als je hem ziet paren kan je hem er daarna af halen en volgende dag zelfde ritueel.

    succes mvg

    Opmerking


    • #3
      Het zou zo maar kunnen dat ze de plaats van het nestkastje niet goed vinden,vaak willen broedende vogels goed de omgeving in de gaten kunnen houden.Indien mogelijk plaats er een paar meer met de opening verschillende kanten op,als ze in hun ogen een rustig plaatsje hebben gevonden zullen ze makkelijker een mooi nest maken en goed broeden.Er word al zoveel jaren met deze vogels gekweekt dat men dat eigenlijk niet nodig vind maar een vogel op zijn gemak zal het beter doen dan een die dat niet is vrg Rob.

      Opmerking


      • #4
        Bij een koppel van mij gebeurde het ook.
        Er wordt in een mum van tijd een prachtig nestje gebouwd, maar net zo snel weer afgebroken. Een paar uur later is het nestje weer opnieuw opgebouwd en deze is volgens mij goedgekeurd. Zo lijkt het.

        Opmerking

        Working...
        X