Mededeling

Collapse
No announcement yet.

broedmachine 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • broedmachine 2

    Zijn er mensen die mij kunnen adviseren wat een goed merk broedmachine is. Ik heb een aantal (zeldzame)vogels die ieder jaar weer de eieren in de steek laten na enkele dagen broeden. Ik wil deze eieren kunstmatig uitbroeden en de jongen met de hand grootbrengen. Voor een goed begrip: ik heb het hier over exotische V&I etende soorten, dus geen Europese Cultuurvogels.

  • #2
    ik dacht dat Molinetti een broedmachine had, je zou het eens aan hem kunnen vragen.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      klopt

      @ Ton,wat Jij je herinnerd zal waarschijnlijk de ziekenkooi/opfokkooi
      zijn ,die heb ik wel eens ooit op dit forum laten zien.

      maar toevallig heb ik ook een broedmachine van het zelfde merk.

      Ik gebruik,,hem,,zelden maar het is een goed apparaat

      temperatuur ,vocht en keren wordt automatisch geregeld;gewoon een goede betrouwbare kast die verkocht wordt door iemand(dealer belgie/nederland] met veel kennis.

      De kosten zijn wel plusminus een 1800euro,dit isveel geld maar dan heb je ook wel iets goeds.

      ook hebben goede opfokkasten,waarin ook de luchtvochtigheid geregeld kan worden.

      hiervoor geldt hetzelfde,een stevige prijs maar wel voor een goede kwaliteit.

      groeten rene

      Opmerking


      • #4
        Ziet er goed uit Molineti,

        Maar wat is het merk. En is hij ook geschikt om eieren van ongewone soorten vogels uit te broeden, zoals spreeuwen, gaailijsters etc.?
        Kippen, kwartels, watervogels ed. dat lukt geloof ik met de meeste machines wel.
        Of zouden eiergrootte, schaaldikte etc. niet veel uitmaken en kun je in zo'n duur apparaat alle formaten (door elkaar) kwijt?
        Er wordt veel geadverteerd met een vrij goedkoop apparaat, de Matador. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben?

        Opmerking


        • #5
          Het merk is grumbach ,de top van de broedmachines.

          je kunt er verschillende maten eieren in leggen;volgens mij is de machine geschikt voor alle soorten,omdat temperatuur,luchtvochtigheid en aantal maal keren optimaaal te regelen is.

          deze machines worden ook in walsrode en diverse vogelparken/dierentuinen gebruikt

          als je wilt kun Je de machine komen bekijken .

          Er zullen vele goedkopere te koop zijn,maar weinige beter in mijn opinie(en vele andere)

          groeten rene

          Opmerking


          • #6
            Robin op marktplaats zag ik van de week nog een koopje het waren er 2 een ervan zou automatische keer inrichting hebben, meende dat de prijs samen €250 was misschien heb je er wat aan vrg Rob.Het staat op vogelmarktplaats,overige,9-2-2009 ziet er goed uit.

            Opmerking


            • #7
              Hallo Robin,

              Om welke soort vogels gaat het hier ?
              Ben reuze benieuwd omdat handopfok een leuke bezigheid is of het nou een must is of niet.
              Wil zelf dolgraag vogels met de hand opfokken en heb de tijd ervoor.

              groet,Michael J

              Opmerking


              • #8
                Bedankt Rob 2,
                Ik had al eens op Marktplaats gekeken en zal dat zo weer eens doen.

                Michael J,
                Het gaat om verschillende soorten lijsters, spreeuwen en gaaien(American blue jay) Sommige vogels gooien bij tijd en wijle de eieren uit het nest of laten de eieren na een paar dagen in de steek. Ik heb al vaak succesvol dit soort vogels met de hand grootgebracht, maar altijd vanaf een dag of 3 oud. Net uit het ei is me nog niet gelukt. Moet er wel bij zeggen dat ik nooit beschikte over een goede warmte kast. Dit jaar ga ik het professioneler aanpakken. Ik heb al een digitale warmte kast en ben van plan daarbij 1 of 2 broedmachines te kopen. Mijn vriendin zit tijdelijk zonder werk en heeft zich al als vrijwilligster voor de handopfok bij mij aangemeld

                Opmerking


                • #9
                  Denk dat het voor de tegenstanders van handopfok niet uitmaakt of het europese of tropische v i soorten betrefd,zou gaarne van de voor en tegenslagen op de hoogte blijven .
                  groeten eddie

                  Opmerking


                  • #10

                    Opmerking


                    • #11
                      tips

                      Oorspronkelijk geplaatst door Robin
                      Zijn er mensen die mij kunnen adviseren wat een goed merk broedmachine is. Ik heb een aantal (zeldzame)vogels die ieder jaar weer de eieren in de steek laten na enkele dagen broeden. Ik wil deze eieren kunstmatig uitbroeden en de jongen met de hand grootbrengen. Voor een goed begrip: ik heb het hier over exotische V&I etende soorten, dus geen Europese Cultuurvogels.
                      de plaats waar kas staat is zeer belangrijk( verandering van temperatuur in de plaatst waar ze staat) de instelling van je graden ( af en op) af op 102 far. en weer op 101. fahrenheit. nooit boven de 103far. je moet ze zetten in een constante kamertemperatuur plaats best in kelder. Hand opfok veel werk ze. want je moetvoor een warme kas zorgen, zuurstof, warmte van zeker 30 graden celcius. en met een goed opfokvoer met veel water in( zeker zelfde temperatuur als warmtekas) alle 20.min dag en nacht.( medaarrinenken kan dat al jaren ook met botvink) JE zal genieten Den medaar.

                      Opmerking

                      Working...
                      X