Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat voor rassen zitten in mijn Vogelijn??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wat voor rassen zitten in mijn Vogelijn??

    ben benieuwd wat voor rassen en kleuren jullie herkennen in mijn kruising-kanarie
    naast de tak waar hij opzit heeft hij ook gewone zitstokken met schuurpapier erom.
    moet ik iets aan zijn nageltjes doen,of kan ik hem beter met rust laten?
    ik kijk uit naar jullie reacties...
    "Klein vogelijn op groene tak,wat zingt ge'n lustig lied.
    Wij hebben in ons hele boek zo'n aardig wijsje niet"

  • #2

    Opmerking


    • #3
      dank voor de info rob!

      mijn ouders voerden hem rijkelijk;lieten hem heel selectief eten.
      ik wacht tot de meeste zaadjes op zijn en geef idd regelmatig eivoer en dagelijks een schijfje appel.
      ook heeft hij weer grit ter beschikking.
      ook gaat om 19uur de doek over de kooi.
      "Klein vogelijn op groene tak,wat zingt ge'n lustig lied.
      Wij hebben in ons hele boek zo'n aardig wijsje niet"

      Opmerking


      • #4
        Je moet GEEN doek over de kooi doen maar hem op een plek zetten waar hij alleen daglicht krijgt en geen kunstlicht. Dan gaat hij zeer snel weer zingen want de dagen lengen.
        Je moet hem ook elke dag laten baden want zijn veren zien er wat viezig uit. Ik denk dat het een zuivere kanarie is. Misschien Timbrado x voliere-kanarie? Zingt hij hard en met veel verschillende tonen normaal?

        Opmerking


        • #5
          "Klein vogelijn op groene tak,wat zingt ge'n lustig lied.
          Wij hebben in ons hele boek zo'n aardig wijsje niet"

          Opmerking


          • #6
            Je moet GEEN doek over de kooi doen maar hem op een plek zetten waar hij alleen daglicht krijgt en geen kunstlicht.
            Bestaat zo'n plek in huis? Ik zou niet weten waar ik dat zou moeten vinden.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              by the way;het badje staat al te wachten,moet nog even passend gemaakt worden
              dat vond hij idd altijd geweldig
              "Klein vogelijn op groene tak,wat zingt ge'n lustig lied.
              Wij hebben in ons hele boek zo'n aardig wijsje niet"

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                Bestaat zo'n plek in huis? Ik zou niet weten waar ik dat zou moeten vinden.
                Bij mij in de werkkamer bv Daar staan de vogels voor het raam. Ook hebben we een hoek in de kamer naast 2 deurhoge ramen waar de Mozambiquen hangen. Die hoek is altijd donker op daglicht na. Nu ben ik wel gezegend met een enorme woonkamer dus dat scheelt denk ik. Als ik in de zithoek een lamp gebruik zijn er nog genoeg donkere plekken in de huiskamer.

                Maarre om even op die vogel terug te komen. Buiten onder een overkapping zou hij super vinden! Mijn Timbrado's zitten ook buiten en toevallig ook onder een overkapping. Nou zingen is nog een understatement voor wat ze de hele dag doen. Vorst deert ze niet als hij vanaf mei kan wennen aan buiten leven dus geen zorgen. Wel windvrij en een beetje ruim. Denk aan een grote lijsterkooi bv. Daarin zal hij zich goed prettig voelen en je alle dagen toezingen

                Opmerking


                • #9
                  bedankt voor je goede adviezen marx.
                  ik heb goede hoop
                  "Klein vogelijn op groene tak,wat zingt ge'n lustig lied.
                  Wij hebben in ons hele boek zo'n aardig wijsje niet"

                  Opmerking


                  • #10
                    Als ik jouw was zou ik de zitstokken met schuurpapier weghalen. Ook al slijten de nagels daar iets van, het zijn vooral de zooltjes van de poten die beschadigen. Kortom niet zo prettig voor de vogel.
                    Veel plezier met de kanarie in ieder geval!

                    Opmerking


                    • #11
                      Marjolijn,

                      Ik zelf zie weinig anders dan kanarie in de afgebeeld vogel.
                      Wanneer deze vogel toch een kruizing is met een vink,dan had deze vogel geringd moeten zijn volgens de wet, en op de foto te zien is dit niet het geval.
                      Alle europese vogels en hun hybriden(bastaard met bv kanarie) moeten hier aan voldoen.

                      Veel plezier met de vogel.

                      Gr.
                      Alex

                      Opmerking


                      • #12
                        thanks voor de reacties
                        het schuurpapier is bij deze verwijderd.
                        "Klein vogelijn op groene tak,wat zingt ge'n lustig lied.
                        Wij hebben in ons hele boek zo'n aardig wijsje niet"

                        Opmerking


                        • #13
                          ik heb precies zulke kanaries! ik had een stuk of drie van zulke vogels in een nestje. de kleurslag van de man weet ik niet, een soort agaat of zo, en de pop was rood. ik zag je foto staan en ik dacht direct: hee, die heb ik ook!

                          groeten harm
                          mvg,
                          Harm

                          Opmerking


                          • #14
                            goh,rood x agaat,dat verwacht je niet..
                            degene waar ik de vogel van heb noemde zijn kleur groen,
                            maar ik vind hem meer oranje hebben
                            "Klein vogelijn op groene tak,wat zingt ge'n lustig lied.
                            Wij hebben in ons hele boek zo'n aardig wijsje niet"

                            Opmerking


                            • #15
                              de man was een agaat, beige rug en een beetje rode borst. de pop was een rode. het zijn wel prachtige vogels, een van die mannen zit alweer met een mooi popje in een broedhok....
                              groeten harm
                              mvg,
                              Harm

                              Opmerking

                              Working...
                              X