Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nog een keer over het licht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • nog een keer over het licht

    ik heb een broedruimte van 1.90 breed 1.90 hoog en 2.50 lang
    op de lengte van 2.50 staan de broedkooien 4 boven elkaar en dit 3 keer naast elkaar.
    Nu heb ik er een tl verlichting in en die zit precies in het midden van het hok.
    Dus de vogels die boven in zitten krijgen het meeste licht en die onder in zitten het minst en dat kun je ook merken in het verloop van de kweek.
    Nu wil ik voor het volgend jaar de true-light lamp (niet de tl ) gebruiken i.p.v. de bestaande tl lamp.
    Nu mijn vraag : hoe ver mag ik de lamp vanaf de broedkooien plaatsen zodat de vogels onderin ook voldoende licht hebben en dat ze toch hun werk goed doen of moet ik er nog 1 bij in plaatsen
    De lamp is 23 watt.

    groeten Jos

  • #2
    Hallo Jos,
    ik heb ook die daglichtlampen en mijn oppervlak is 2.2x3.3 mtr en 2.45 hoog en ik gebruik alleen al 3 van deze lampen dus 1 lamp van 23 watt lijkt me iets te weinig.
    Dit zul je ook merken als je dit gaat toepassen.
    Verder hangen ze bij mij gewoon aan het plafond en ik heb verder geen problemen,moet wel zeggen en dat kan ik niet uit je bericht opmaken dat ik overdag nog daglicht heb van een normaal raam(ik heb een slaapkamer omgebouwd tot vogelkamer.
    Mvg,
    kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
      Hallo Jos,
      ik heb ook die daglichtlampen en mijn oppervlak is 2.2x3.3 mtr en 2.45 hoog en ik gebruik alleen al 3 van deze lampen dus 1 lamp van 23 watt lijkt me iets te weinig.
      Dit zul je ook merken als je dit gaat toepassen.
      Verder hangen ze bij mij gewoon aan het plafond en ik heb verder geen problemen,moet wel zeggen en dat kan ik niet uit je bericht opmaken dat ik overdag nog daglicht heb van een normaal raam(ik heb een slaapkamer omgebouwd tot vogelkamer.
      Mvg,
      kingfisher
      de broedkooien zijn wel met de voorkant naar een groot raam gericht.
      Het gaat hoofdzakelijk om de donkere uren.

      Opmerking


      • #4
        misschien een alternatief. Ledverlichting in de (onderste) broedkooien! www.venkelectronics.nl

        Opmerking


        • #5
          1 lamp (tl) aan het plafont, en 1 aan aan de muur zodat ook de onderste licht krijgen.
          www.fretteren.eu

          Opmerking


          • #6
            Ik denk dat Jos inmiddels wel de juiste verlichting heeft.
            Dit topic is bijna 9 maanden oud.

            Opmerking

            Working...
            X