Mededeling

Collapse
No announcement yet.

een "onervaren" vraag...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • een "onervaren" vraag...

    Hallo,

    ik heb ff een vraagje, heb pas sinds kort vogels en wil er mee kweken. Heb ook een koppeltje japanse meeuwen... voordat ik een broedhokje in de kooi had geplaatst lag het popje op de grond te slapen, nu heb ik een broedhokje geplaatst met nest materiaal en slapen ze beide in het broedhokje, had ergens gelezen dat deze meeuwen graag in een hokje slapen, maar ze zitten er ook overdags al in... terwijl ze geen eieren hebben liggen.. is dit normaal gedrag, of zijn ze zich klaar aan het maken om te gaan leggen?

    groeten Richard

  • #2
    japanse meeuwtjes

    Beste Richard, zet er nog twee meeuwtjes bij en ze zitten met hun vieren in een hokje. Het record meeuwtjes in een hokje ligt waarschijnlijk aanmerkelijk hoger als vier. Groet. Adrie Jonkers.

    Opmerking


    • #3
      Meeuwtjes zijn nestslapers.Maar wat jou meeuwtjes doen is het normaal.Als je twee mannen in een kooi zet kruipen ze ook in de nest.
      Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

      Opmerking


      • #4
        is zo

        Oorspronkelijk geplaatst door goulds75
        Meeuwtjes zijn nestslapers.Maar wat jou meeuwtjes doen is het normaal.Als je twee mannen in een kooi zet kruipen ze ook in de nest.

        Opmerking


        • #5
          ik heb geen ervaring met andere meeuwtjes maar die van mij hebben wel hele kleine verschillen, 1 van de 2 heeft 2 witten vlekjes boven de neus en de ander niet. en 1 van de 2 zingt en de andere niet.

          Opmerking


          • #6
            VErschil

            De zang is de beste indicator. Dus alleen de man zingt zijn liedje.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door vandenenkr
              ik heb geen ervaring met andere meeuwtjes maar die van mij hebben wel hele kleine verschillen, 1 van de 2 heeft 2 witten vlekjes boven de neus en de ander niet. en 1 van de 2 zingt en de andere niet.

              Opmerking


              • #8
                vlekjes?

                Volgens mij maken die vlekjes helemaal niks uit en is het toevallig zo. Ik heb ook bonte mannen en poppen door elkaar. Trek even tijd uit om ze te observeren en wacht totdat er gefloten wordt. Fluiten ze nooit kan je er vanuit gaan dat het vrouwtjes zijn, al zou je dan toch eieren verwachten. Observatie is de enige manier in mijn ogen.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Marlin
                  Observatie is de enige manier in mijn ogen.
                  Of DNA-onderzoek natuurlijk
                  Maar bij ons gingen de mannen binnen een paar dagen al zingen, dus dan weet je het ook best snel.

                  Opmerking


                  • #10
                    dna

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
                    Of DNA-onderzoek natuurlijk
                    Maar bij ons gingen de mannen binnen een paar dagen al zingen, dus dan weet je het ook best snel.
                    Dat is waar, al kun je 5 meeuwtjes kopen voor 1 dna-onderzoek als het je een beetje meezit

                    Opmerking


                    • #11
                      degene die zingt is de man
                      degene die eitjes legt is de pop

                      je hebt pas een koppel als je bevruchte eitjes hebt

                      meer dan 2 eitjes per dag: 2 poppen
                      veel nestmateriaal en 3 lentemaanden geen eieren: waarschijnlijk 2 mannen


                      Let wel op: nestkastje is mooi om in te slapen, maar als ze eenmaal 1 ronde gekweekt hebben rap het kastje weghalen, anders beginnen ze in no-time overnieuw!

                      ze kunnen dan beter op stok slapen dan dat ze ronde na ronde na ronde kweken......

                      Opmerking


                      • #12
                        uirsluitend zang geeft onderscheidt bij japanse meeuwen wtte vlekjes bovern de snavel of elders in het verenkleed duidt alleen maar op bontvorming.

                        Opmerking

                        Working...
                        X