PDA

Bekijk Volledige Versie : Tralienestkastjes

kingfisher
07-02-2009, 19:55
Ik ben op zoek naar tralienestkastjes die door een schuifdeurtje van een broedkooi passen.
Die ik heb zijn 11,5x11,5x13(hoogte)
Ik weet dat ze er zijn maar de meeste gangbare kastjes die je kunt verkrijgen passen er niet door,ik kom net een mm of 7-8 tekort.
Hoogte 13 cm is geen probleem maar de breedte van 11,5 cm wel.
Iemand een idee waar deze te krijgen zijn,ik heb tot nu toe alleen de gewone en de goudvinken traliekastjes gezien.
mvg,
kingfisher

RobK
07-02-2009, 20:39
Waar te koop weet ik niet. Een tijdje geleden heb ik er wel een gewonnen op een tombola. Laat die nu door het schuifdeurtje van een broedkooi passen. Inmiddels is het onderweg naar Den Haag en aldaar morgen in ontvangst te nemen.

Groet,

Rob.

HJ de Graaf
07-02-2009, 21:38
Je zou kunnen zoeken op beurzen staan vaak verschillende leveranciers

Je kan gewone vermaken als je de gespijkerd hebt dan haal je zo uitelkaar
dan ff cm er af bruislijm er tussen en weer in elkaar

Je kan ze natuurlijk ook helemaal zelf maken kan je bodem meteen van triplex maken is wat beter tegen water bestand dan die boardplaatjes heb ik ook wel gedaan voor de kruisbekken die met board hadden binnen 1 dag geen boven en onderkant meer

Je kan ook van metalen tralie korfjes met tralie ombouw kopen die zijn ook wat kleiner

succes

mvg

Henk3
07-02-2009, 21:48
http://link.marktplaats.nl/226823458

Succes Kingfisher.

kingfisher
08-02-2009, 16:40
Bedankt Rob,deze past dus inderdaad en ook nog bedankt voor die wilde pop.
Helemaal te gek.
Alle vogels zijn na thuiskomst gelijk het bad in geweest en die Llarguet man zit al te zingen.
ik heb inmiddels ook de nestkastjes gevonden die ik bedoelde en notabene op onze eigen verenigingsvogelbeurs bij mijn eigen zaadleverancier.
Je kan ook wel eens te ver zoeken:p
Henk bedankt voor de link maar was al verwijderd en Hj,ze zijn niet voor de kruisbekken maar voor de cini's.
Voor de kruisbekken heb ik andere nestjes.
Mvg,
Kingfisher

RobK
08-02-2009, 18:29
Vanzelfsprekend graag gedaan. Ik hoop dat je van beide veel plezier zult hebben.

Groet,

Rob.