Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CH Dwergkwartels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • CH Dwergkwartels

    Ik heb in mijn voliere/Binnenhok in de schuur verwarmd met prachtvinken en barmsijsjes CH dwergkwartels zitten.Een haan en 2 hennen. Nu een van de hennetjes sinds 15 dagen aan het broeden op ongeveer 13 eieren. Ik heb al veel gelezen over alle sorten vogels dus ook over de ch kwartels maar op de eene site staat dat de eieren uitkomen na 16 en de andere site staat dat na 18 dagen.Wanneer kan ik de hommeltjes verwachten?En wat voor voer moet ik gewen voor de kleintjes?Gaan de andere vogels de hommeltjes niet opeten?Ze kunnen niet door de gaas heen en zo dat is al geregeld en de water ook.Maar kan ik de haantje en de andere hennetje bijlaten als de jongen uitkomen?Soms zit de andere hennetje ook op de eieren als de broedende is ff aan het eten is.En de andere hen en de haan zit ook vaak naast haar maar verder laten ze met rust.Moet ik nog iets doen?Of gewoon laten alles gaan hoe het is?
    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

  • #2
    Het aantal dagen broeden klopt wel ongeveer maar of het nu exact 16 of 18 dagen is durf ik niet te zeggen.

    Met de andere haan en hen kan het goed gaan, maar het kan ook niet goed gaan. Dit is afhankelijk van het karakter van de vogels.

    Het beste advies wat ik kan geven is de vogels goed observeren.
    Als je het op een gegeven moment niet meer vertrouwt kan je altijd nog de hen met jongen of de jongen alleen apart zetten. Als je de jongen alleen apart zet moet je er wel even een warmtelampje bijhangen.
    Groeten,

    Arjan

    Opmerking


    • #3
      die 16 tot 18 dagen hangt af van de temperatuur
      gewoon afwachten heb eens gehad dat ze 23 dagen broedde

      indien er inderdaad jongen zouden uitkippen zou ik de andere 2 kwartels wegnemen vooral het mannetje want deze kan nog al eens brutaal zijn tegen zijn jongen

      wees gerust je andere vogels zullen ze niet opeten hoor

      en wat het voer betreft ik heb kleine kwartels nooit iets speciaals gegeven
      gewoon een zaadmengeling voor kwartels en de overschot van de andere vogels waar ze in kunnen scharrelen zorg wel dat je ze geen meelwormen geeft want die hommeltjes bijten ze eerst niet kapot met alle gevolgen van dien
      en ook geen grit geven of zand

      nog veel suc6 en leuk dat je mischien geluk hebt met natuurbroed

      Opmerking


      • #4
        Meelwormen geven kan wel ,maar dan moet je van die wormen wel eerst de kop pletten of afknippen.

        Opmerking


        • #5
          ik geef ze in de beginperiode altijd pinky's.

          Opmerking


          • #6
            kwartels

            nog een tip , kijk goed uitt met de waterbak.
            Ze willen daat nog wel eens in verdrinken.
            Ik pak de eerste twee weken altijd een schaaltje gevuld met knikkers , en water natuurlijk, zodat ze niet onder water kunnen komen met hun kopje.

            succes verder

            Opmerking


            • #7
              Bedankt voor de tips.
              Ik hou ze goed in de gaten en als het nodig is haal ik de andere hen en de haan weg.Meelwormen geef ik ze nu af en toe ook maar altijd zonder kop.
              Ik laat het wel weten of ze wel of niet uitgekomen.
              Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

              Opmerking


              • #8
                Ik gaf zo ook altijd wat groen en eivoer.

                Opmerking


                • #9
                  Voor de jonge kuikens is er ook opfokvoer te krijgen. Deze wordt ook gebruikt voor jonge kuikens van de kippen. Deze gebruik ik al jaren en bevalt mij zeer goed.
                  Groeten,

                  Arjan

                  Opmerking


                  • #10

                    Opmerking


                    • #11
                      Bedankt voor de info.Morgen snell opfokvoer halen.
                      Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

                      Opmerking


                      • #12
                        Vandaag na 22 dagen de eerste twee eitjes zijn uitgekomen. Wat zijn ze toch schattig.Maak straks wat foto's.
                        Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

                        Opmerking


                        • #13
                          Ff snel een paar foto's gemaakt.


                          Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

                          Opmerking


                          • #14
                            mooie kuikens

                            Opmerking


                            • #15
                              schattige kuikentjes

                              Ik heb ook vorig jaar een nestje gehad, echt heel schattig.
                              Bij mij liepen ze gewoon door de tuin want ze kropen door het gaas heen maar als moeder roepte kwamen ze met z'n allen weer terug, heel mooi.
                              Helaas is na 3 dagen het hennetje weggevlogen, heb haar niet meer kunnen pakken.
                              Toen heb ik het haantje samen met de kuikens binnegehaald, ging heel goed, hij was heel zorgzaam en verdedigde de kuikens zelfs door mij te pikken als ik in de kooi kwam

                              Opmerking

                              Working...
                              X