Mededeling

Collapse
No announcement yet.

roodrug

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • roodrug

    dag ik heb ne roodrug (pop) gekregen maar die zit nu gezamelijk bij men andere vogels (grasparkieten .valkparkietjes maar doen ik nog weg,en een beo) zou ik daar een man bij kunnen plaatsen
    groetjes

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Ik heb het koppel er bij gehad (buiten broed) maar toch weer apart gezet.
      Turquoisineparkiet eraan verloren.

      Verkeerd gokje geweest we dachten dat het buiten de broed wel zou gaan.

      Mijn advies: niet doen
      Mijn Site

      Opmerking


      • #4
        ik heb wel een koppel en wat losse vogels(roodruggen)totaal ongeveer 5 vogels

        bij elkaar gehad dat koppel ging broeden geen problemen gehad eigelijk ze hebben helaas geen jongen groot gebracht
        de voliere was 3X2 meter en 2 meter hoog met een nachthok van 3X3meter en 2 meter hoog verder zaten hierbij in 6 valkparkieten

        succes ermee
        mvg roy (vogelfreak)
        kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Ik heb zelf een koppel roodruggen gehad in een gezelschapsvoliere van 3*2m.
          Dit is altijd goed gegaan totdat ik er een losse grasparkietpop bij heb gezet. Dit ging goed totdat het broedseizoen aanbrak Het arme diertje had echt geen leven. Mijn advies zou dus zijn om het niet te proberen.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Hobbykweker
            Maarjah goed je beslist er zelf voor of je het risico wilt nemen of niet.

            Ahum, wie loopt het risico????

            Roodruggen zijn levensgevaarlijk voor medebewoners!!!!


            Greetzzz

            Opmerking


            • #7
              en waneer en welke kleur of maakt da nie uit zou ik hier best een man bij plaatsen
              de pop is een cinnamon

              Opmerking


              • #8
                Mijn eerste idee was een cinnamon man of een split cinnamon man. Ik wilde het eerst even nakijken kom ik het volgende tegen in de standaardeisen van de NBvV:

                ROODRUGPARKIET CINNAMON.
                Een andere mutatie mogelijkheid is de zwakkere oxydatievorm van het zwarte eumelanine. Dit verandert
                dan in zandkleurig eumelanine, de zgn. cinnamon. Deze mutatie kennen we tot op heden bij de
                roodrugparkiet nog niet.
                Nu ben ik nog niet zo bekend met de mutaties van de roodrug (vandaar dat ik het ook wilde opzoeken).
                Mijn Site

                Opmerking


                • #9
                  Heb je die beo gewoon tussen je vogels gezet? Daar loop je ook een risico kan ik je zeggen. Beo's laten echt de rest van je vogels niet ongestoord broeden en ik weet uit eigen ervaring hoe sterk en agressief een beo kan zijn. Mijn beo viel mij geregeld aan en dat hield in vastklemmen met de klauwen en hakken maar. Ook ivm de voeding kun je die beo beter weg doen naar iemand die hem ook echt zal zetten bij een andere beo en verzorgt zoals een beo verzorgd moet worden. Ik verwacht dus zelf grote problemen van een beo bij grasjes bv. Hij kan als hij wil een grasje bij de nek pakken en doodknijpen. Hij zal zijn kop in hun nestkasten steken (beo's zijn ook holenbroeders en inspecteren graag gaatjes) en hun jongen/eieren lekker opeten als je pech hebt. Gaan de grasjes in verweer en wil de beo kwaad doen dan hebben ze nog enkele seconden te leven daarna

                  Die beo hoort in een ruime beplante vlucht met een andere beo of iets van hele sterke grove vogels. Groot nachthok en inzetten voor de kweek gezien de status van de beo tegenwoordig. Ze zijn er niet meer zoveel helaas.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                    Heb je die beo gewoon tussen je vogels gezet? Daar loop je ook een risico kan ik je zeggen. Beo's laten echt de rest van je vogels niet ongestoord broeden en ik weet uit eigen ervaring hoe sterk en agressief een beo kan zijn. Mijn beo viel mij geregeld aan en dat hield in vastklemmen met de klauwen en hakken maar. Ook ivm de voeding kun je die beo beter weg doen naar iemand die hem ook echt zal zetten bij een andere beo en verzorgt zoals een beo verzorgd moet worden. Ik verwacht dus zelf grote problemen van een beo bij grasjes bv. Hij kan als hij wil een grasje bij de nek pakken en doodknijpen. Hij zal zijn kop in hun nestkasten steken (beo's zijn ook holenbroeders en inspecteren graag gaatjes) en hun jongen/eieren lekker opeten als je pech hebt. Gaan de grasjes in verweer en wil de beo kwaad doen dan hebben ze nog enkele seconden te leven daarna

                    Die beo hoort in een ruime beplante vlucht met een andere beo of iets van hele sterke grove vogels. Groot nachthok en inzetten voor de kweek gezien de status van de beo tegenwoordig. Ze zijn er niet meer zoveel helaas.
                    1 de beo heeft heel zin leven bij een kweker van andere vogels gezeten, hij heeft nooit de andere vogels lastig gemaakt en konden altijd mooie jongen terwereld brengen, maar de kweker is nu gestorven.
                    2 de vrouw heeft hem aan mij gegeven en ik mocht hem nooit voort verkopen
                    en 3 hij zit in een vlucht van L 5 m op B 2op H 2m

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door bouwknecht
                      1 de beo heeft heel zin leven bij een kweker van andere vogels gezeten, hij heeft nooit de andere vogels lastig gemaakt en konden altijd mooie jongen terwereld brengen, maar de kweker is nu gestorven.
                      2 de vrouw heeft hem aan mij gegeven en ik mocht hem nooit voort verkopen
                      en 3 hij zit in een vlucht van L 5 m op B 2op H 2m
                      Nou mooi. Ik ben heel benieuwd hoe het je vergaat komend jaar. Mijn beo was een rotzak maar misschien verschilt dat per beo? Wil je er zelf geen koppel van maken dan? Wel zonde om een beo gewoon voor erbij in een gezelschapsvoliere te zetten

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                        Nou mooi. Ik ben heel benieuwd hoe het je vergaat komend jaar. Mijn beo was een rotzak maar misschien verschilt dat per beo? Wil je er zelf geen koppel van maken dan? Wel zonde om een beo gewoon voor erbij in een gezelschapsvoliere te zetten
                        meschien ooit waneer ik weer genoeg geld heb
                        voor hem te laten sexen en er dan een andere tegen te zetten
                        dan zal ik hem wel in een andere voliere zetten maar eerst ervaring op doen

                        Opmerking


                        • #13
                          dag ik ben vandaag naar de vogel mart geweest in mol en heb daar een wildkleur roodrug man gekocht

                          Opmerking

                          Working...
                          X