Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Digitale Automatische Licht Dim-Schakelaar Model D-1000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Digitale Automatische Licht Dim-Schakelaar Model D-1000

    Hallo,

    ik heb problemen met mijn Digitale Automatische Licht Dim-Schakelaar Model D-1000,

    ik heb een TL van rimo en gloeilamp van rimo.
    tl werk goed en gaat ook uit wanneer ik wil, alleen gloeilamp gaat niet uit na 100%.

    gloeilamp blijft heledag en nacht branden. wat doe ik verkeerd?
    wie kan mij stap voor stap helpen met instelling?

    thanks

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door rakesh
    Hallo,

    ik heb problemen met mijn Digitale Automatische Licht Dim-Schakelaar Model D-1000,

    ik heb een TL van rimo en gloeilamp van rimo.
    tl werk goed en gaat ook uit wanneer ik wil, alleen gloeilamp gaat niet uit na 100%.

    gloeilamp blijft heledag en nacht branden. wat doe ik verkeerd?
    wie kan mij stap voor stap helpen met instelling?

    thanks
    Ja stap voor stap staat op de gebruiksaanwijzing. Die heb ik even niet bij de
    hand.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      heb je de TL functie wel op on staan?
      Wat een leuke hobby hebben wij toch!

      Opmerking


      • #4
        Hallo Tl fun staat op ON

        Opmerking


        • #5
          even dimmen

          Beste Rakesh, het model D-1000 heeft een restlichtfunctie van 100 naar 0 %. Mogelijk staat de restlichtfunctie niet op 0 %.Het ding kan natuurlijk ook gewoon kapot zijn. Groet. Adrie Jonkers.

          Opmerking


          • #6
            arie hoe moet ik hetdan instellen, van 60% naar 0%?

            greets

            Opmerking


            • #7
              gebruiksaanwijzing

              Ik hoop dat je er wat aan hebt, hier een deel van de gebruiksaanwijzing. Lees vooral de schuin gedrukte stukjes eens dan kun je stap voor stap je instellingen wijzigen.


              MOGELIJKHEDEN:

              Tijdfunctie:
              Via het display kunt u altijd de actuele tijd aflezen. Dit is een 24-uurs klok.

              Tijdschakelfunctie:
              Dit product heeft 4 tijdsinstellingen per 24 uur (1 tijdsinstelling is tijdschakelingen aan + tijdschakeling uit). Voor iedere tijdsinstelling die u gedaan heeft gaat een rode LED branden. Hierdoor is eenvoudig te zien welke instelling is gedaan.

              Dimtijd licht AAN functie:
              De dimtijd van lichtinschakeling is regelbaar tussen 0-99 minuten.

              Dimtijd licht UIT functie:
              De dimtijd van lichtuitschakeling is ook (onafhankelijk) regelbaar tussen 0-99 minuten.

              TL functie:
              De TL-functie kunt u aan- en uitzetten via het menuprogramma. Als de gloeilamp op de maximale sterkte gaat branden gaat vervolgens de TL of spaarlamp aan en gaat de gloeilamp na 1 minuut uit! Deze vertraging is nodig omdat het even duurt voordat een TL of spaarlamp aangaat en op volledige lichtsterkte is.

              Restlichtfunctie:
              Indien u 's nachts uw gloeilamp in meer of mindere mate altijd wilt laten branden kunt u met deze functie instellen voor hoeveel procent de gloeilamp moet blijven branden. Als u deze bijv. op 50% insteld dan blijft de gloeilamp NA uitschakeling via het programma voor 50% branden. Deze instelling is mogelijk van 0-100%. Indien deze functie NIET wilt gebruiken dan moet u deze functie op 0% instellen.


              Licht handmatig aan:
              Met de handtoets voor licht aan gaat het licht direct aan als u hier op drukt. Indien u de TL functie aan heeft staan ("on") gaat direct de TL-verlichting (of spaarlamp) aan. Indien deze functie uit heeft staan gaat de gloeilamp aan.

              Licht handmatig uit:
              Met de handtoets voor licht uit gaat als u de TL-functie op "on" heeft staan eerst de TL of spaarlamp uit en de gloeilamp aan. Vervolgens gaat de gloeilamp langzaam uit afhankelijk van de door u ingestelde tijdsduur (0-99 minuten).

              INSTELLING VIA MENU:
              1. instelling 24-uurs klok
              2. 1ste tijdschakeling aan
              3. 1ste tijdschakeling uit
              4. 2e tijdsschakeling aan
              5. 2e tijdsschakeling uit
              6. 3e tijdsschakeling aan
              7. 3e tijdsschakeling uit
              8. 4e tijdsschakeling aan
              9. 4e tijdsschakeling uit
              10. tijdsduur gloeilamp aan 0-99 minuten
              11. tijdsduur gloeilamp uit 0-99 minuten
              12. TL functie aan of uit
              13. restlicht in procenten van max. lichtsterkte gloeilamp


              Delete functie:
              Met deze functietoets kunt u instellingen via het menu verwijderen.

              Geprogrammeerde details:
              Bij een instelling volgens tijdschakeling 1-4 gaat op het kastje een LED branden om te zien of dit is ingesteld.
              Bij de TL-functie blijft de gloeilamp nog 1 minuut branden als de TL of spaarlamp aan gaat.
              Wat een leuke hobby hebben wij toch!

              Opmerking


              • #8
                alexd helemaal duidelijk..

                thanks

                Opmerking


                • #9

                  Opmerking


                  • #10
                    Volgens mij,Wessel,verandert er niets als de stroom tijdelijk wordt uitgeschakeld.
                    Zelf ben ik daar ook wel eens mee bezig geweest i.v.m. enige wijzigingen.
                    Toen had ik de stroom er voor een poosje(ik weet niet meer precies hoe lang)afgehaald en na het knutselen en nog een kopje koffie heb ik toen de stroom er weer opgezet en de TL sprong gewoon weer aan.
                    Vr.groeten van
                    Antoni





                    homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                    Opmerking


                    • #11
                      Lamp aan

                      Wessel,

                      Als in de loop van de dag de stroom van het systeem gaat en even later weer aan gaat dan is de klok wel op tijd gebleven. Inderdaad door de batterijfunctie. Het licht zal echter niet meer aan gaan die dag domweg omdat het "aanschakelmoment" al geweest is. Bij aansluiten van een nieuwe dimmer moet je ook altijd het aanschakelmoment later zetten dan de tijd die het op moment van installeren is. Als de TL's eenmaal aan zijn dan kan je het aanschakelmoment op het gewenste tijdstip invoeren.

                      De enige remedie voor jouw probleem is de diverse aanschakelmomenten te benutten die er mogelijk zijn (4 stuks). Bijvoorbeeld;

                      aan 06.30 uur uit 10.00 uur
                      aan 10.01 uur uit 13.00 uur
                      aan 13.01 uur uit 16.00 uur
                      aan 16.01 uur uit 20.30 uur

                      Mocht in de loop van de dag dan de stroom uitvallen dan blijft altijd maar een beheersbaar deel van de dag het licht uit. Om de tussentijdse lichtval (in die ene minuut) niet te groot laten worden kan je gebruik maken van twee 60 Watt gloeilampen en de afdimperiode instellen naar 25 minuten (afdimmen trouwens altijd met 2 gloeilampen). Eventueel kan je als extra een gewone ouderwetse tijdklok binnen het lichtregime aanbrengen die bijvoorbeeld een spaarlamp bedient. Zo hebben de vogels in ieder geval weer direct licht nadat de stroom weer terug is.


                      Groet,

                      Rob.

                      Opmerking


                      • #12
                        Hallo:

                        Twee reacties, maar exact het tegenovergestelde?

                        >>Het licht zal echter niet meer aan gaan die dag domweg omdat het "aanschakelmoment" al geweest is.>>

                        >>Toen had ik de stroom er voor een poosje(ik weet niet meer precies hoe lang)afgehaald en na het knutselen en nog een kopje koffie heb ik toen de stroom er weer opgezet en de TL sprong gewoon weer aan.>>

                        Is een nu broertje of een zusje?
                        Want zo weet ik natuurlijk nog steeds niets.

                        Wessel van der Veen.

                        Opmerking


                        • #13

                          Opmerking


                          • #14
                            Bedankt RobK:

                            Maar zelfs met uw systeem en afgezien van de onderbrekingen van 1 minuut,

                            >>aan 06.30 uur uit 10.00 uur
                            aan 10.01 uur uit 13.00 uur
                            aan 13.01 uur uit 16.00 uur
                            aan 16.01 uur uit 20.30 uur>>

                            kunnen de vogels dan nog bijna 3 uur of zelfs meer in het donker komen te zitten.
                            Het meest extreme voorbeeld:
                            licht aan 06.30 uur; stroomstoring begint 06.31;
                            licht weer aan 10.01 uur = 3 h 30'.

                            Dus ik blijf gewoon verder zoeken naar een schakelklok met wat ooit "gangreserve" werd genoemd.

                            Wessel van der Veen.

                            Opmerking


                            • #15
                              Gangreserve

                              Wessel,

                              Je hebt volkomen gelijk, het systeem dat ik voorstel is allesbehalve ideaal maar alleen naar mijn mening het hoogst haalbare uit de mogelijkheden van dit apparaat. Een extra spaarlamp op een losse tijdklok die ruim binnen het af te dekken gebied valt is dan een extra mogelijkheid. Geen idee ook eigenlijk of die extra optie inbouwen op het voorgestelde apparaat (als stroom terug op het systeem komt dat de lampen weer worden ingeschakeld) een groot probleem zal zijn voor electrotechnici?

                              Groet,

                              Rob.

                              Opmerking

                              Working...
                              X