Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • beo

    dag wie heeft er ervaring met een beo
    de buurman van mijn bompa is zo pas overleden
    en nu vroeg zijn vrouw aan mijn bompa of dat uik zijn vogels niet wou over nemen en zo iets kan ik natuurlijk niet weigeren en heb oke gezecht maar bij deze vogels zit ook een beo nu is de vraag wat eet een beo voornammelijk en wat heeft hij voor de rest nog nodig

  • #2
    Ik heb een beo gehad. Ze eten fruit, af en toe wat vlezigs en er zijn hele goede complete beovoeders te koop. Kijk ook wat de vogel gewend was en schakel langzaam over. Een beo eet veel en vaak en poept nog veel meer dan hij eet omdat er veel water meekomt. Mijn beo sproeide de poep overal heen Ze zijn heel erg beweeglijk en hebben dus best wat ruimte nodig. Mijne zat in een kooi maar zat elke dag overdag in een overdekte binnenplaats van 5 x 5 meter en kwam in de avond zelf binnen naar zijn kooi.
    Hij kon supergoed praten maar ik kon geen pop vinden helaas.

    Uiteindelijk heb ik hem weggegeven aan iemand met een pop in een serre en ze leefden nog lang en gelukkig.

    O ja, elke dag een bad, liefst nog 2 keer op een dag en dat alleen in vers schoon lauw water. Ze zijn enorm schoon op zichzelf.

    Leuk, zorg er maar goed voor. Zover ik weet zijn ze niet heel erg winterhard en hebben ze een groot nachthok met verwarming nodig.

    Puur en alleen in een kooi in de woonkamer vind ik zelf niet kunnen. Mijn vogel werd zeer agressief in de kooi en beet ook. Later toen hij elke dag kon vliegen was hij heel aardig en veel gelukkiger.

    Opmerking


    • #3
      alvast mercie
      heeft er nog iemand ervaring met een beo die mag het altijd laten weten

      Opmerking


      • #4
        mijn beo's krijgen elke dag ijzerarm universeelvoer van tovo en T16 korrel van nutribird.
        ook elke dag wat fruit en aventoe een meelworm.
        best idd een ruime voliere plaatsen zodat ze tot hun goede komen en vorstvrij houden

        Opmerking


        • #5
          dag ik geef hem nu beo voeder maar dit wil hij niet eten hoe kan ik hem dit aanleren om dit te eten alvast mercie

          Opmerking


          • #6
            hallo
            welke voeder had hij bij de vorige eigenaar?
            best een beetje van u voeder mengen met dat van de vorige eigenaar en geleidelijk overschakelen

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door chassy
              hallo
              welke voeder had hij bij de vorige eigenaar?
              best een beetje van u voeder mengen met dat van de vorige eigenaar en geleidelijk overschakelen
              leg korrel voor kippen

              Opmerking


              • #8
                amai verwonderd mij dat het vogeltje nog leefde
                maar goed, probeer toch maar zo rap mogelijk om te schakelen.
                misschien kan je inplaats van de kippenkorrel proberen vet korrel geven en zo overschakelen.

                Opmerking


                • #9
                  wat een beo nodig heeft in voeding!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouwknecht
                  dag wie heeft er ervaring met een beo
                  de buurman van mijn bompa is zo pas overleden
                  en nu vroeg zijn vrouw aan mijn bompa of dat uik zijn vogels niet wou over nemen en zo iets kan ik natuurlijk niet weigeren en heb oke gezecht maar bij deze vogels zit ook een beo nu is de vraag wat eet een beo voornammelijk en wat heeft hij voor de rest nog nodig

                  Opmerking


                  • #10

                    Opmerking

                    Working...
                    X