Mededeling

Collapse
No announcement yet.

valkparkiet broeds?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • valkparkiet broeds?

    hoii,
    ik heb 4 valkparkieten 1 koppel en 1 tamme pop en 1 tamme man bij elkaar geen koppel. ze hebben geen broedblok wand als je tamme vogels laat broeden zijn ze meestal niet tam meer is mij verteld..

    de tamme vogels pop en man zitten bij elkaar.
    nu begint het popje denk ik broeds gedrag te vertonen..
    ze gaat schuin haar staart naar boven zetten tegen haar trapje een beedtje schuin zitten en maakt zachte rustige geluiden.
    dit doet ze niet de hele dag mischien een paar keer 15 minuten of zo..

    het mannetje heeft toch geen intresse maar ik wilde even weten of zijn broeds kan zijn??
    ze eet gewoon en drinkt gewoon is verder gewoon zich zelf..

    ik had een filmpje opgenomen maar die is niet goed was met mijn telefoon opgenomen ik zal een foto maken als ze het nog eens doet.

    wat kan ik het beste doen. met pietje?? zo heet ze.
    ik hoor het graag.
    mvg diana
    1-1prachtrosella 2-2grasparkieten 1-1roodruggen 2-2valkparkieten 1-2kwartels
    Kijk eens een keer op mijn site
    www.mijnvogels.webklik.nl

  • #2
    duidelijk broeds gedrag.

    ik heb gehoord dat tamme vogels tijdens het broeden fanatieker worden maar daarna wel weer tam worden.
    ikzelf heb een aantal keren geprobeerd te kweken met tamme vogels , zonder enig resultaat.
    onbevruchte eieren , geen eieren , niet broeden enz.
    dit hoor ik vaker.

    Opmerking


    • #3
      hoii nick,
      bedankt voor je reactie,
      ik heb helaas geen foto kunnen maken omdat mijn camera kuren heeft. komt van de saturn alles wat ik daar koop krijgt kuren .. ben ik gewend haha

      maar ik zat ook al te denken aan broeds gedrag.
      mijn popje Pietje heeft al eens eitjes gelegt toen de andere valkparkiet er nog niet was ze was echt fel en probeerde echt te bijten..

      ons is toen verteld dat we de eieren weg moeten halen.. mag helemaal niet ben ik later achtergekomen.. maar toen was pietje nog maar 3 jaar nu is ze al 6 jaar.. dus ik wil haar eigenlijk geen eieren laten leggen vandaar dat ik geen broedblok geef..
      tegen mij is altijd gezegt dat als een valkparkiet broed de tamheid ervan of is maar dat is dus niet zo.. goed om te weten

      bedankt
      gr diana
      1-1prachtrosella 2-2grasparkieten 1-1roodruggen 2-2valkparkieten 1-2kwartels
      Kijk eens een keer op mijn site
      www.mijnvogels.webklik.nl

      Opmerking


      • #4
        Een tamme valkparkiet is niet bang voor jou, en zal dus sneller van zich af bijten om het kroost te verdedigen. Het is niet zo dat ze daarom niet meer tam zijn.
        Mijn Site

        Opmerking

        Working...
        X