PDA

Bekijk Volledige Versie : Montage volieregass

speedsters20
30-01-2009, 22:08
ik ben bijna zover dat ik het gaas kan monteren
maar nu vraag ik me af:
die je dit met krammen of schroeven?

ook vraag ik me af: als ik met deze kou het gaas ga spannen (en ik wil het kaarsrecht erop zonder deuken), wat gebeurt er dan als er in het voorjaar de volle zon op staat? gaat het gaas dan veel uitzetten en golven
(ik ga groene draad monteren)

of wat is anders de beste temperatuur om het te monteren?

medaar
30-01-2009, 22:19
nog wat geduld , daarmee. je hebt nog alle tijd om dat te doen.M aar onderkant zou ik veel hoger maken.zeker 20.cm. om de regen .En vast maken met nietjespistool. veel kweek nog medaar. suskewiet.

Antoni Hopmann
30-01-2009, 23:27
Koud of warm. Dat maakt niet zo veel uit. Op hout gewoon 10mm nietjes.

girlits
31-01-2009, 00:37
Zorgen dat je aan drie kanten iets voorbij de balken zit, een rechte kant vastzetten en de rest met de hark aantrekken.Daarbij zet je de hark op de zijkant van dat wat je dicht wilt hebben van achter door het draad steken met de tanden naar je toe en de steel moet je dan van je af drukken.Klinkt moeilijk maar als je het door hebt is het heel simpel.Zet als ik alleen bezig ben een spin aan de hark zodat hij onder spanning blijft en heb dan twee handen vrij om te nieten.
groeten eddie

ThomasD
31-01-2009, 11:56
gaas kun je op verschillende manieren vastmaken

*de krammetjes die dan van 10 mm
is gemakkelijk en handig en komen niet zo makkelijk los
*de nietjes
is een luxe hoef je enkel te klikken op het knopje van je pistool en vast ziet ie maar als er regelmatig katten op je hof komen en aan het gaas gaan hangen komen de nietjes geleidelijk los (regelmatig contoleren dus) nietjes had ik op men 1ste volière maar moest ze regelmatig vervangen omdat ze loskwamen doordat er katten op sprongen maar nu is dat ook gedaan dat kattengesprong gelukkig :)
nietjes zou ik eerder gebruiken voor binnen als je in een katrijke buurt woont
tenzij je dit euvel verhelpt zoals velen het doen
*het latje van ongeveer 3 cm breedte
is een mooie afwerking maar wel wat meer werk. Je gaas zit dan tussen de lat van je volière en een dun latje dat je er op monteert met schroefjes of spijkers. Als je wat handig bent
(wat je wel bent denk ik als ik de foto bekijk mooi gedaan) dan kan dit to een mooi resultaat lijden

tot slot de periode waarin je het gaas monteert denk ik niet dat het veel uitmaakt gaas zit namelijk niet vast vast hé er is altijd wel een kleine speling
en nu is het mischien wel wat te koud dus in de lente is het ook aangenamer voor jou om buiten verder te klussen :p

nog veel suc6