PDA

Bekijk Volledige Versie : Verwarming erbij ivm jongen?

Vogeltjesfreak
28-01-2009, 15:21
Hallo! Ik heb sinds kort drie jonkies in het nest liggen waarvan er één waarschijnlijk dood is. Nu is het aan het vriezen :eek: en wij hebben geen goed geisoleerde voliere, waar dus geen verwarming bij zit. Moet ik er nou een mini-verwarming bij plaatsen? Groeten Anouk.

zebravinkje
28-01-2009, 20:43
hallo
mijn zebravinken hebben ook net eieren gelegt maar ik heb er nog geen verwaring in
zitten u vogels in een buiten of binnen volliere?
vrg. m arends

vogelfreak
28-01-2009, 21:22
het zou niet hoeven ze kunnen het wel overleven ik heb ook een keer in de kou een nest van 5 jongen gehad:D

zwartwang
10-02-2009, 18:39
Hallo! Ik heb sinds kort drie jonkies in het nest liggen waarvan er één waarschijnlijk dood is. Nu is het aan het vriezen :eek: en wij hebben geen goed geisoleerde voliere, waar dus geen verwarming bij zit. Moet ik er nou een mini-verwarming bij plaatsen? Groeten Anouk.

net toen een aantal weken geleden mijn elfsteden bloed langzaam begon te koken kwam ik er achter dat 2 van mijn zebra,s in de vuurdoorn zelf aan het bouwen waren geslagen.
dat terwijl het nachthok verwarmt is.
ondanks de vorst vliegen er nu 4 jongen vinken rond en na wat gepruts tussen de doorns ook nog met ring.
het kan wel maar de ouders zijn nu wel helemaal uit conditie.
dat warm houden in zulke kou kost gewoon te veel energie.

harri