PDA

Bekijk Volledige Versie : wit x agaat opaal geel mozaiŽk

EARK5
27-01-2009, 18:01
Heeft iemand een idee hoe de jongen er kunnen uitzien van een witte man met 2 slagpennen geel x opaal agaat geel-mozaiŽk pop ?

RobK
27-01-2009, 19:22
Er van uitgaande dat het om een wit dominantman gaat (vogel zonder streepjes op de rug dus uit de lipochroomserie) x agaatopaalgeelmozaÔek pop zullen alle jongen kakelbont worden. Gemiddeld 50% lipochroom en 50% melanine.

Groet,

Rob.

EARK5
27-01-2009, 19:43
oke, niet echt waar ik op hoopte....
Is er nog verschil als ik in plaats van een witte man een geel-mozaiek man erop zet?

HJ de Graaf
27-01-2009, 20:06
nee ook dan krijg je bonte vogels omdat je een vetstof paart aan een gepigmenteerde vogel.

ik zou er een agaat opaal geel mozaiek opzetten of een agaat geel mozaiek
op zetten.

mvg

EARK5
27-01-2009, 20:58
Ok laat ik daar nou net geen man voor hebben...
Ik ga zondag naar de vogemarkt in Hoogeveen, daar zijn ze vast wel. Je ziet meer agaat geel mozaiŽken dan gewone geel-mozaiŽken op vogelmarkten.

RobK
28-01-2009, 00:25
Je zou ook gewoon even op VogelMarktplaats kunnen kijken voor een agaatopaalgeelmozaiekman. Een splitopaalman kan natuurlijk al.

http://www.vogelmarktplaats.nl/add_detail.asp?ber_id=109258&rub=1

Bovenstaande is slechts als voorbeeld. Altijd een bezoekje waard.

En weet je, waarom zou je vogels kweken die je later alleen aan de handelaar kwijt kan? Goede vogels eten net zo veel........

Groet,

Rob.

frank4
28-01-2009, 00:45
opaal x opaal kan wel MAAR verkleint erg hoor
split opaal x opaal
of in ergste geval zelf splitten kweken door middel van geel-agaat

grts frank4

HJ de Graaf
28-01-2009, 09:52
ja, frank ben het met je eens, het kan wel maar als je een stam opbouwt dat je dan met splitten kweekt er af en toe een agaat geel doorkweekt is dan niet verkeerd.

mvg

frank4
28-01-2009, 13:13
tja als je in de witserie blijft krijg je zowiezo geen forse vogels

ik bedoel hiermee wit agaat/opaal x zilveragaatopaal
en de grote truuk is natuurlijk forse geel agaten inkweken liefst intensief en langbevederd
omdat je hier de intensieffaktor makkelijk bepalen kunt
iets meer afval maar hopelijk betere vogels

groeten frank4