PDA

Bekijk Volledige Versie : Forpus

't Veertje
25-01-2009, 20:24
Hallo allemaal,

Voor enige tijd heb ik een stel forpussen gekregen hele leuke grappige vogeltjes. Die wil ik eigenlijk bij de engelse en Catharina parkieten doen.
Het is een nadeeltje ze kunnen niet tegen min graden.
Want als ik zo rond kijk hebben ze een tempuratuur van 10 - 15 graden nodig.
Dus kunnen ze alleen in de zomer naar buiten toch en's winter naar binnen.
Graag een reactie van jullie.

Ook wil ik even een reactie op de azijn discussie kun je daar niet gewoon keukenazijn nemen of is dat niet goed.

MvG Victor ;)

Hans de Vries
25-01-2009, 21:13
Er zijn liefhebbers die forpussen weleens bij andere kromsnavels in dezelfde kooi hebben..... Ik durf het niet aan; het zijn de pittbuls onder de vogels!
En als je het wel wilt proberen dan alleen in een ruime volière.

Als je water wilt aanzuren dan alleen appelazijn gebruiken. Er is op dit forum al heel wat afgepraat over dit onderwerp. Je kan de zoekfunctie hiervoor gebruiken.

Hans

Jobert
25-01-2009, 22:28
Ik heb ze zelf (tijdelijk) gehouden in een grote kooi met enkele neophema's.
Verder ook voor een paar jaar in een voliere met neophema's en nooit problemen gehad. In de winter hadden ze toegang tot een geïsoleerd en licht verwarmd nachthok. Overdag kozen ze ervoor om gewoon buiten te zitten, ik heb ze nooit dik zien zitten. Ik spreek dan over de oogringforpus en de groenstuit.

Natuurlijk is dit slechts een persoonlijke ervaring en kan ik op basis hiervan geen garanties geven. Naar mijn mening zal het afhangen van de soort forpus die je erbij wilt plaatsen. Meestal gaat het bij "forpussen" over de grijsrug, naar mijn mening de "meest agressieve" uit de forpusfamilie. Wanneer je oogringen of groenstuitjes erbij zet, verwacht ik zelf veel minder tot geen problemen. Maar nogmaals, dit is allemaal mijn eigen mening en ervaring.

Ton Koek
26-01-2009, 18:36
Ik zou het niet gokken, deze kleine schatjes kunnen ineens omslaan in echte moordenaars. Een Engelse parkiet maakt echt geen schijn van kans.

Soms gaat het goed, veel vaker gaat het volkomen mis.

bootman
27-01-2009, 18:44
mijn forpussen zitten in de schuur
maar in de winter hebben ze ook min 8 graden voor de kiezen gehad en geen enkele uitval
maar ik zou ze ook niet in een gemeenschappelijke voliere doen
zijn echte pitbulls

rjjwauben
29-01-2009, 23:09
nee, forpussen kan je het beste alleen met ander forpussen , welke soort heb?

ik heb wel eens mensen gehoord ie forpussen bij de catharinaparkieten hebben gestop het ging goed tot dat de forpussen broedrijp weden en toen was het een bloedbad , voor de catharina`s , dus hou maar gewoon de forpussen bij elkaar. ja je kan ze buiten doen, maar zorg dat de kooi/voliere geen last heef van de wind en dan kan je ze makkelijk buiten houden.

groetjes rolf