Mededeling

Collapse
No announcement yet.

elzenproppen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • elzenproppen

    hier een foto van de sijzen die zich tegoed doen, aan de elzenproppen, die ik vanmiddag in de voliere heb gehangen. de putters zijn er ook gek op trouwens. is een genot om naar te kijken, je gaat de voliere uit, en de sijzen zitten er gelijk op.
    Bijgevoegde Bestanden
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

  • #2
    Idd de sijsjes zijn er dol op.Ik doe ook wel eens in mijn voliere zetten zo een tak en ze zitten gelijk op.
    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

    Opmerking


    • #3
      En het is ook nog eens heel gezond wintervoer, vette zaden die nu op hun best zijn.
      Leuke tip!
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        volop te vinden

        en het is nu volop te vinden, geheel gratis ook nog. plus de vogels zijn lekker bezig.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Elzen zaad is ook heel makkelijk te verzamelen vanaf het water!
          Je hebt nodig een schone beek/sloot waar veel elzen langs staan en als je goed kijkt en zoekt kan je hoekjes vinden waarna al het elzenzaad is heen gedreven. dit kan je zeer makkelijk opscheppen met een klein netje/zeef.

          de zaden op een keukenrol even drogen en klaar. maar doe het alleen als je zeker weet dat de sloot schoon is.

          mvg

          Opmerking


          • #6
            bedoelen julie dan die slierten (snottebellen noem ik ze altijd), of die proppen zoals op de foto?

            Opmerking


            • #7
              proppen

              het zijn de proppen waar ze gek op zijn, niet de snotterbellen.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #8
                elzen

                Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                het zijn de proppen waar ze gek op zijn, niet de snotterbellen.
                zot zien ze daar van. hier zeggen we een elsen kanthage dat groeit langs een beek met helderwater. want sijsjes trekken via deze beken op zoek naar eten en drinken.

                Opmerking


                • #9
                  larix pegels

                  ook onze sijzen eten ze tot de draad op!

                  Ik heb zojuist ook larix pegels gevonden. (vers van de boom) Die ga ik er morgen in de kooi hangen. Ben benieuwd wat het gaat worden......

                  groetjes walter.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door HJ de Graaf
                    Elzen zaad is ook heel makkelijk te verzamelen vanaf het water!
                    Je hebt nodig een schone beek/sloot waar veel elzen langs staan en als je goed kijkt en zoekt kan je hoekjes vinden waarna al het elzenzaad is heen gedreven. dit kan je zeer makkelijk opscheppen met een klein netje/zeef.

                    de zaden op een keukenrol even drogen en klaar. maar doe het alleen als je zeker weet dat de sloot schoon is.

                    mvg
                    ik hield de paraplu omgekeerd onde de proppen en schudde de zaadjes eruit, je hoeft ze dan niet te drogen ( dit gaat het beste na een beetje vorst)
                    www.fretteren.eu

                    Opmerking


                    • #11
                      ik zie hier alleen nog maar groene elzenproppen. moet ik echt de bruine elzenproppen gebruiken?

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door wilmer
                        bedoelen julie dan die slierten (snottebellen noem ik ze altijd), of die proppen zoals op de foto?
                        die snottebellen zijn van een andere boom. de berk volgens mij.

                        Opmerking


                        • #13
                          De elzenbomen hebben proppen en snottebellen.

                          Je moet die bruine hebben want die zijn rijp(staan open).

                          De groenen zijn nog te vers en staan niet open en kan het zaad er (nog) niet uit.

                          Groeten michael.
                          Bijgevoegde Bestanden
                          Groeten Michael

                          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                          Opmerking


                          • #14
                            Bedankt voor de tip,morgen ga ik die plukken ze zitten hier genoeg.distels en herderstasje geef ik de putters als die er zijn.muur geef ik als het er is.en ze eten ook wel broccoli zijn ze gek op.

                            Opmerking


                            • #15
                              weer wat geleerd. ik ben namelijk allergie's voor de snottebellen. wist alleen nooit van welke boom ze waren.

                              Opmerking

                              Working...
                              X