Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gevonden kraai

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • gevonden kraai

    Is er iemand een kraai kwijt? Enig idee of er ergens een topic is over ontsnapte tamme vogels? Ik kan het niet vinden, omdat ik nooit op vogelforums zit. Ik vond hem vanmiddag bij mijn paarden, te Haaksbergen. Het dier lijkt enigszins tam, ondanks dat hij verders een fitte indruk geeft.
    Graag ook wat info over voeding voor een dergelijke vogel. Voor het geval hij/zij korte tijd moet herstellen en weer uitgezet kan worden. Thanks

    D.Vos

  • #2
    Vogelasiel? Zulke vogels hebben een grote voliere nodig om in aan te sterken en in een kooi zal hij zijn vleugels en staart kapot slaan en dan kan hij helemaal niet meer los Lekker laten zitten en daar bijvoeren met rundvlees en hondenvoer is ook een optie. Dan gaat hij wel weer als hij sterk genoeg is. Als de vogel geen ring om heeft mag hij officieel ook niemands huisdier zijn.

    Opmerking


    • #3
      Ok, dat is handig om te weten. Helaas wil de vogelopvang alleen beschermde vogelsoorten opvangen, althans die in Haaksbergen.
      De DA zegt, dat hij gezond lijkt en in orde. Mijn idee is nu om hem inderdaad enige dagen aan te laten sterken in een grote buitenkooi/hok. Maar ja, die heb ik zelf dus niet. Op stal terug zetten kan, maar dat is voor de kat daar een eitje. Het kan zijn dat de kraaien die er zitten hem hebben aan gepakt?? Dan heeft hij misschien last van de hersenpan? Bij "voorstellen" heb ik geschreven over zijn toestand. Maar goed, ik heb een buitenhok op marktplaats gezien. Hoe groot moet het zijn om te voorkomen dat hij de vleugels beschadigd? Gaat hij in een kleinere kooi evengoed proberen te vliegen? Hmmm, ik zou al bijna aan de badkamer denken, maar ja das niet echt fijn voor ons zelf . Eerst alles schrobben voor je kunt douchen .
      Ik wacht ook nog op mail van zwartevogels.nl die hebben misschien ook nog wel adviezen.

      Opmerking


      • #4
        Als je weer bij de dierenopvang komt zou ik ze in ieder geval even zeggen dat in nederland alle vogels zijn beschermd.
        groeten eddie

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door girlits
          Als je weer bij de dierenopvang komt zou ik ze in ieder geval even zeggen dat in nederland alle vogels zijn beschermd.
          groeten eddie

          Is dat wel zo ,,zijn er geen vogels die onder de jachtwet vallen ,of die als schadelijk worden gezien. ?

          Opmerking


          • #6
            Hij is opgehaald en ik heb hem eerst meelwormen gegeven. Daar was hij blij mee. Toen weer geprobeerd uit te laten vliegen op de vindplaats, maar helaas, hij komt niet goed weg. Misschien is hij bij mensen groot gebracht en hebben ze hem in een vlakke kooi gehad waar hij niet in kon vliegen, dus houd ik hem enige dagen thuis. Geef hem de kans om in de tuin (met schutting eromheen) te oefenen . Het ene pootje is krachtig, het andere pootje gebruikt hij wel goed, maar is minder sterk. Vanavond komt er een hok met stokken erin, dan kan hij de pootjes en balans ook trainen . We zullen zien, anders rest uiteindelijk de weg naar een vogelopvang die hem wel een plaatsje bied of een laatste rustplaats. Das wel zo humaan.

            Opmerking


            • #7
              Hij is net in de tuin geweest. Paraderen doet hij prima. Het vliegen wil niet lukken. Hij komt nauwelijks omhoog en dondert dan weer naar beneden. Nu is hij moe en gaan slapen.

              Opmerking


              • #8
                Misschien is dit een beetje een troost:
                bij mijn vader in de buurt heeft jaren een wilde kauw geleefd, die amper kon vliegen vanwege een gebroken vleugel. Nu moet ik er misschien wel bij zeggen dat er in die buurt amper katten wonen, maar het laat wel zien dat zo'n vogel toch sterker kan zijn dan we denken

                Opmerking


                • #9
                  Bedankt allemaal voor de tips die tot nu toe genoemd zijn.
                  Het hok heb ik aangepast, de tralies die alleen aan de voorzijde zaten heb ik verwijdert. Het overgebleven redelijk grote hok staat in de badkamer waardoor de vogel toch effe meer bewegingsvrijheid heeft. Hij kan nergens verdrinken, is aan gedacht. Verder staat er nu een badje voor hem en dat is echt geen kanariemaat uiteraard . Hij was overigens erg gelukkig met de stokken in het hok, ging meteen op stok en stretchte de vleugels
                  Uiteraard probeer ik hem verder volledig met rust te laten, behalve voor eten te plaatsen (vooral goed hondenvoer en wat meelwormen) en buiten in de tuin te zetten. Alle tips zijn welkom, nogmaals bedankt.

                  Opmerking

                  Working...
                  X