Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eitjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • eitjes

    hallo
    ik kwam vanochtend bij mij volliere in de schuur en toen zag ik in een van de nestkastjes 2 eitjes liggen
    moet ik ze laten liggen of weg halen?
    vrg marthijn

  • #2
    Ik zouw ze weg halen ,,het lijkt me nog veel te vroeg om buiten of in een onverwarmde ruimte al te gaan broeden.
    Er kan best nog vollop vorst komen.

    Opmerking


    • #3
      Als je de ruimte vorstvrij kan houden kan het best goed gaan, ik heb ze ook wel onverwarmd groot gekregen. Bij temperaturen onder nul is het niet echt verstandig om te gaan broeden. Zebravinken zijn best sterke vogels. Erg belangrijk is voldoende licht zodat de ouders kunnen voeren en dat het in de ruimte niet tocht.
      Wat een leuke hobby hebben wij toch!

      Opmerking


      • #4
        kan het zijn dat als eitjes niet bevrucht zijn dat zebravinken dat merken en dat ze de eiren uit het nest gooien of zelfs opeten?
        vriendelijke groet m. arends

        Opmerking


        • #5
          uit het nest gooien wel, maar zelf opeten denk ik niet

          Opmerking


          • #6
            opeten doen ze ook wel maar dan heb je waarschijnlijk te weinig sepia of grit gegeven
            mvg roy (vogelfreak)
            kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Ik heb ook vier eitjes in de kou gekregen. Ze zijn nu allemaal uitgekomen, dus ik zal ze gewoon laten liggen. Misschien moet je ook nog effe kijken of ze bevrucht zijn. Dan moet je een lampje onder het eitje doen en als er bloedadertjes doorheen lopen, zijn ze bevrucht.

              Groetjes

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door zebravinkje
                kan het zijn dat als eitjes niet bevrucht zijn dat zebravinken dat merken
                dat denk ik niet is prezies het zelfde voor een mens dat je niet weet wat het wordt jonge of meisje

                als ze bijvoorbeeld 3 a 4 weken er op hebben gebroed en de eieren zijn onbevrucht dan stoppen ze wel met broeden
                mvg roy (vogelfreak)
                kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                Opmerking

                Working...
                X