PDA

Bekijk Volledige Versie : kwartel schuilplaats oud hout

allesfreak
18-01-2009, 23:45
kan ik een kwartel schuilplaats maken van stronken hout die al tijdje buiten hebben gelegen of is dat dan te riskant en kan het met nieuw snoeihout
hout is van een wilg

allesfreak
19-01-2009, 17:21
weet niemand het of is de vraag niet duidelijk??¿¿

HJ de Graaf
19-01-2009, 18:16
denk niet dat het veel kwaad kan zelf heb ik ook wel stronken gebruikt of een plag gras/heide

mvg

Jobert
19-01-2009, 18:45
Zelf gebruik ik stukken schors van dennenbomen. Bij een wandeling in het bos kom je vaak flinke plakaten tegen en zelf vind ik het geschikt spul.
Geen idee hoe groot die stronken hout zijn, maar het klinkt groot en dat zou in theorie een kwartel kunnen pletten. Daar heb je bij die stukken schors niet zo snel last van.

allesfreak
19-01-2009, 18:52
maar er zitten dus niet echt bacterieen in omdat ze zolang buiten liggen
of zoiets ja ik weet het ook niet hoor en hoe zit het met mos als je oud hout uit het bos haalt zit er toch meestal mos op¿¿

Animal
19-01-2009, 19:23
Overal zitten bacterieen in ,maar dat wil helemaal niet zeggen dat dit schadelijk is.
Eventuele beesjes die er in kunnen zitten worden met smaak door de kwartels op gegeten .
En het staat natuurlijk erg mooi ,zo'n oude boomstronk in je volliere.

vogelgekkie
02-04-2009, 21:14
ik gebruik gewoon dak pannen hoor maar het zou wel kunnen als je het hout maar wel schuurt met een schuurpapiertje hahahahihihi maar dat is logisch he:D doei doei

__________________________________________________ _______________

gr. vogel volière de fluitende vogeltjes

Ton Koek
02-04-2009, 22:52
Ik gebruik ook oude dode stronken, dat gaat hier prima. Voordeel is ook dat die stronken vocht vasthouden, zodat de eitjes niet te droog worden.

ThomasD
03-04-2009, 08:44
Ik gebruik ook oude dode stronken, dat gaat hier prima. Voordeel is ook dat die stronken vocht vasthouden, zodat de eitjes niet te droog worden.

en ze bevatten nog eens veel insecten waar de kwartels verzot op zijn

neem eens een foto als je kan allesfreak als de stronk in je volière ligt