Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goedkope plantensoorten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • goedkope plantensoorten

    hey ben van plan om in de aankomende vakantie toch zelf een voliere te bouwen omdat we ook tuinhuis willen dus ik dacht bouw zelf een 2 in een constructie. De bouwtekeningen zijn al bijna af en de voliere wordt 2x1.5x2
    met de voorkant en 1 zijkant open achterkant dicht.
    nu om toch wat sfeer in de voliere te krijgen wil ik toch wat planten/struikjes erin zetten maar wat zijn nu leuke, kleine en goedkope planten/struikjes die ik in mijn voliere kan zetten.
    Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

  • #2
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Beplanting

      Hallo

      Het is natuurlijk ook afhankelijk welke soort vogels je neemt.
      Sommige vogels zijn dol op de jonge knoppen van de planten.

      Maar mooie planten in de voliere is een lust voor het oog en een heerlijkheid voor de vogels.
      Zelf heb ik o.a. coniferen, herdera, wilde wingerd, erwtenstruiken, berken, pampasgras en andere siergrassen, heide, wilde appelboom, zwartebesen, bosaardbeien.

      Mooie beplanting hoeft ook helemaal niet duur te zijn goed zoeken naar goedkope adressen.
      mvg Gerard 6

      Opmerking


      • #4
        kwil graag iets van zebravinken goudbuikjes rijstvogels en ook harlekijnkwartels zoiets ongeveer is nog niet zeker eten deze vogeltjes knopen en wat vinden harlekijnkwartel fijn om onder te schuilen
        Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

        Opmerking


        • #5
          gewoon ligiuster erin zetten is ook mooi.

          en wat ik er ook in heb is een hop.
          als die gaat bloeien is dat zo mooi om te zien.
          groeit het boven door het gaas heen, en de bolletjes hangen dan naar beneden. weet niet goed hoe ik het uit moet leggen.
          en een trompetbloem erin is ook mooi.

          en wat ik zelf altijd zaai is afrikaantjes.
          en de wonderboom is geweldig om te zien zijn wel bladeren van 1 meter doorsnee.
          als die vol regenen zitten bij mij de goulds zich erin te wassen.

          nu spreek ik wel over een voilliere van ongeveer 35 vierkante meter.
          die van jou is dan kleiner maar 1 zo'n plant erin kan best.


          groetjes petra.

          Opmerking


          • #6
            Met vogels die je noemt kun je prima planten heel houden. Ze zullen af en toe wel wat blad of knopjes eten, maar de meeste planten overleven dat prima. Uiteraard niet heel veel vogels en maar 1 plant, maar een beetje in verhouding.
            Denk eraan, wel regelmatig water geven.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking

            Working...
            X