Mededeling

Collapse
No announcement yet.

prachtrosella's man en pop??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • prachtrosella's man en pop??

    hoii ik wilde graag vragen of iemand me kan vertellen of dit een man en een pop is. ik begin steeds meer te twijfelen maar ze gedragen zich wel een beedje als koppel niet roelen of zo maar volgen elkaar overal naartoe.
    hierbij enkele foto's.


    bedankt
    groetjess
    diana
    1-1prachtrosella 2-2grasparkieten 1-1roodruggen 2-2valkparkieten 1-2kwartels
    Kijk eens een keer op mijn site
    www.mijnvogels.webklik.nl

  • #2
    Op de fotootjes kan ik het niet zien, maar kijk eens naar onderstaand stukje, bron: vogelproblemen.nl

    GESLACHTSONDERSCHEID:
    De pop is fletser van kleur, minder fel rood en heeft een kleinere snavel. Ook is de kop van de pop in het algemeen kleiner. Verder zijn de wangvlekken bij de pop minder wit (meer grijswit) dan bij de man. Poppen kunnen echter het best worden onderscheiden door de kleine grijsachtig bruin gekleurde veertjes rond het oog, die bij de man ontbreken.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      ik hoorde van iemand dat je het kan zien aan vlekjes onder de vleugel of zo maar hij wist het presiese niet.

      1 rosella heeft alleen een witte streep

      en de ander heeft een witte streep+ witte puntjes


      zo ziet het er ongeveer uit.
      ik hoor het graag als iemand meer weet van deze metode
      groetjess
      diana
      1-1prachtrosella 2-2grasparkieten 1-1roodruggen 2-2valkparkieten 1-2kwartels
      Kijk eens een keer op mijn site
      www.mijnvogels.webklik.nl

      Opmerking


      • #4
        Volgens mij 2 poppen.

        Vang ze maar eens en hou de koppen naast elkaar dan zie je wel als er verschil is in de snavel. De pop heeft een smallere snavel als de man.

        Opmerking


        • #5
          ik heb nog eens de bekken gevoeld en er zit duidelijk geen ruimte tussen dus zeker 2 mANNEN.. BIJ POPPEN HAD ER RUIMTE TUSSE GEZETEN..
          bij mij staan ze echt naar elkaar toe..
          dus ik probeer er nu 1 te ruilen tegen een pop.. ik probeer het via mp.. ik hoop dat er iemand uit de buurt reageerd.. dan kan ik zelf komen kijken hoe de vogels zitten.
          groetjess
          diana
          1-1prachtrosella 2-2grasparkieten 1-1roodruggen 2-2valkparkieten 1-2kwartels
          Kijk eens een keer op mijn site
          www.mijnvogels.webklik.nl

          Opmerking


          • #6
            Waarom stuur je niet een paar veren op ter analyse, geeft een stuk meer duidelijkheid.

            Wij hadden een 100% valk man (albino) met duidelijk geen ruimte in het bekken die op basis van dna 100% pop bleek te zijn
            Mijn Site

            Opmerking


            • #7
              waar zou je dna kunnen laten testen. en wat zijn de kosten daarvan?
              en moet ik dan staartveren uit de vogel trekkenof zo?
              hoe gaat dat in zijn werk??
              mvg diana
              1-1prachtrosella 2-2grasparkieten 1-1roodruggen 2-2valkparkieten 1-2kwartels
              Kijk eens een keer op mijn site
              www.mijnvogels.webklik.nl

              Opmerking


              • #8
                Eerst laat je een monsterzakje opsturen, dan trek je een stuk of 3 tot 5 borsveren er uit en die stuur je op.

                kosten liggen tussen de 15 en 20 euro.

                Dit kan bij Gendika (21 eur)
                of bij ADC-Holland 15 euro

                Ik heb nu enkele testen bij de laatste laten doen. Tot nu toe erg tevreden. Gendika is een bekendere waar ook goede ervaringen mee zijn.
                Mijn Site

                Opmerking


                • #9
                  dan ben ik zoiezo 30 euro kwijt dat vind ik erg veel..
                  gr diana
                  1-1prachtrosella 2-2grasparkieten 1-1roodruggen 2-2valkparkieten 1-2kwartels
                  Kijk eens een keer op mijn site
                  www.mijnvogels.webklik.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Is veel geld ,a. maar als het nu toch twee poppen blijken te zijn en je haalt er nog een pop bij.... ben je ook weer veel geld kwijt.

                    Ik wil niet zeggen dat je het moet doen hoor (ik heb er ook geen aandelen in ), maar ik wilde de optie wel even meegeven

                    Wij hebben verleden jaar een koppel bij elkaar gehad dat geen koppel bleek... hadden we eerder een test gedaan was er mogelijk nog een ronde kweek uit gekomen doordat we er snel nog een man bij hadden kunnen zetten.
                    Mijn Site

                    Opmerking


                    • #11
                      er al achter of het man of pop is.

                      na mijn idee zijn het 2 poppen. de bekken test is geen goede indicatie
                      nieuwe website

                      Opmerking


                      • #12
                        ik weet bijna zeker dat het 2 mannen zijn..
                        ze zijn echt mooi van kleur en groot..
                        + er is iemand hier geweest die vroeger altijd rosellas heeft gehad en hij denkt ook dat het 2 mannetjes zijn.
                        verder heb ik er nu 1 man bij zitten maar ze hebben totaal geen intresse.. dus ik ga nu een pop buiten de kooi maar wel dicht bij zettten kijken hoe ze dan reageren.. de pop ga ik vanavond halen..
                        de man was even loggee..
                        mvg diana
                        1-1prachtrosella 2-2grasparkieten 1-1roodruggen 2-2valkparkieten 1-2kwartels
                        Kijk eens een keer op mijn site
                        www.mijnvogels.webklik.nl

                        Opmerking

                        Working...
                        X