Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kale zebravink, hoe dit oplossen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kale zebravink, hoe dit oplossen?

    Hallo vogelvrienden! Pas geleden heb ik nog een bericht achtergelaten over een kale zebravink. Jullie raad was nog een derde koppel bij te halen. Nu wil ik dit binnenkort gaan doen, maar m'n zebravink is er zo slecht aan toe dat het bijna niet eet en drinkt. Het kan ook niet zo goed meer vliegen. Is hier een medicijn voor tegen, dat z'n veren er snel weer aangroeien? Moet ik hier mee naar de dierenarts, of beter gezegd vogelarts? Weten jullie ook welk medicijn ik moet gebruiken? Groeten van een wanhopige zebravinkenkweker.

  • #2
    het beste is naar de arts gaan

    Opmerking


    • #3
      apart zetten

      zet hem eerst maar eens apart, misschien heeft hij een ziekte, en dan zou hij de andere besmetten toch. dan kan je ook in de gaten houden hoe het met hem gaat.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Ik zou de vogel ook even apart zetten en lekker warm, mag best met een warme lamp of in de buurt van de kachel.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Als de vogel kaal is geworden door ruzie en plukken lijkt het mij wat voorbarig om over een ziekte te spreken. Lijkt mij meer stress, evt. in combinatie een slechte conditie en het missen van veel veren.

          Ik zou hem apart zetten zodat hij tot rust kan komen. Met voldoende voer en water komt hij er vaak wel weer bovenop. Een soort pokon om de veren sneller te laten groeien is er niet.....Eventueel zet je hem op een wat warmere plek dan knapt ie wat sneller op.

          succes
          Wat een leuke hobby hebben wij toch!

          Opmerking


          • #6
            en wat trosgierst geven

            Opmerking


            • #7
              In de dierenwinkel kan je veel dingen kopen om veren terug aan te laten groeien, flesjes waarvan je zoveel druppeltjes in het drinkwater moet doen, ruihulp, Kracker rui,...
              Matsje <3

              Opmerking


              • #8
                inderdaad de dierenzaak heeft voor elke kwaal een potje,flesje,kuurtje,vitamientjes.
                ter bevordering van hun eigen kassa.

                logisch nadenken
                komt het door pikken groeien ze wel weer terug dan kan je miss wat warmer zetten.
                andere reden DAN na de dierenarts.

                verder goed zaad+eivoer en meer kan je niet doen

                en sneller veren laten groeien?? nee was dat maar waar



                frank4

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door frank4
                  inderdaad de dierenzaak heeft voor elke kwaal een potje,flesje,kuurtje,vitamientjes.
                  ter bevordering van hun eigen kassa.

                  logisch nadenken
                  komt het door pikken groeien ze wel weer terug dan kan je miss wat warmer zetten.
                  andere reden DAN na de dierenarts.

                  verder goed zaad+eivoer en meer kan je niet doen

                  en sneller veren laten groeien?? nee was dat maar waar



                  frank4
                  Wow, rustig hee! Ik gebruik middeltjes die echt werken! Ik heb eens een anti-pik middel gebruikt en ze stopten met pikken. De kaalgepikte duif had binnen een week zijn veren terug toen ik zo'n middeltje gaf. Doe dat maar eens na!
                  Matsje <3

                  Opmerking

                  Working...
                  X