Mededeling

Collapse
No announcement yet.

japanse kwartels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • japanse kwartels

    hoii.
    ik heb een vraagje over eieren van japanse kwartels.
    eerst even uitleg over heo ze zitten.
    ze zitten buiten het waren er eerst 3 maar 1tje werd buitengesloten mocht niet in het nachthokje en werd gepest..
    dus nu heb ik 1 hen en 1 haan als het goed is. ongeveer 3 a 4 jaar oud.
    ze zitten in een voliere van 3 m lang bij 1 m diep en 2 m hoog. samen met grasparkietjes rosellas en roodruggen.

    maar ze hebben nog nooit eieren gelegt is dat normaal?? ook niet bij de oude eigenaar ik heb ze pas een jaar..
    moet ik ze mischien appart voer geven? legkorrel voor kippen of zo? maar kan dat dan geen kwaad als mijn andere vogels het eten?
    mijn vogels krijgen standaart parkietenvoer, eivoer, insectenpatee, fruit groente, soms oud brood vinden de kwartels lekker..

    de rosellas en roodruggen gaan appart in de lente en zomer dus geen agressie in de kooi tijdens broedtijd..

    bedankt voor jullie reactie.
    1-1prachtrosella 2-2grasparkieten 1-1roodruggen 2-2valkparkieten 1-2kwartels
    Kijk eens een keer op mijn site
    www.mijnvogels.webklik.nl

  • #2
    ben je dan wel heel zeker dat je te maken hebt met een koppel: een haan en een hen

    Opmerking


    • #3
      mij is verteld door de vorige eigenaar en via foto's dat het 1 haan was en 2 hennen. toen het nog een trio was heb ik aan de bekken gevoeld en toen was er duidelijk 1 haan en 2 hennen. en ik heb 1 hen weg gedaan een maand geleden
      dus ik moet nog 1 hen en 1 haan hebben als het goed is.


      groetjess
      diana
      1-1prachtrosella 2-2grasparkieten 1-1roodruggen 2-2valkparkieten 1-2kwartels
      Kijk eens een keer op mijn site
      www.mijnvogels.webklik.nl

      Opmerking


      • #4
        dan zou ik denken : geduld hebben

        Opmerking


        • #5
          Een japanse kwartel hen gaat met ongeveer 8 weken beginnen met het leggen van eitjes ...In de winter pauzeren ze ....dus als je ze al een jaar hebt zouden er mijn inziens al eitjes gelegt moeten zijn ...weet je zeker dat ze niet ergens een afgeschermd plekje een hele berg eitjes hebben liggen ...Plaats anders eens een duidelijke foto van de borst van de kwartels daaraan kan ik het zeer waarschijnlijk wel zien ...en oja de haantjes roepen hennen maken wel geluiden maar roepen niet ....

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door toby
            Een japanse kwartel hen gaat met ongeveer 8 weken beginnen met het leggen van eitjes ...In de winter pauzeren ze
            Ben ik het helemaal mee eens.
            Gaat de combo japanse kwartels en grasparkieten wel goed samen? Bij mij grepen de grasparkieten zich vast op de rug van de kwartels en reden ze kwartel. Ik heb ze uit elkaar gehaald.

            M.v.g.
            Met vriendelijke groet, Jeroen

            www.jeroenhubert.nl

            Opmerking


            • #7
              Hallo Diana
              Wat ook een goede methode is om te kijken of een japanse kwartel een haantje of hennteje is om onderaan bij de cloaca zacht te drukken. Bij haantjes komt er dan een soort schuim uit. bij hennetjes niet.

              Groet,

              Laurent
              Meer weten over de kleurslag Texas clearbody:

              http://clearbody-grasparkieten.webnode.nl/

              Opmerking


              • #8
                dan zal ik het even goed controleren ik zal ook fotos maken.
                en de grasparkieten zijn bang voor de kwartels whaha als de grasparkietjes op de grond eten bijv fruit dan vliegen ze weg als er een kwartel komt whahah.groetjesss
                diana
                1-1prachtrosella 2-2grasparkieten 1-1roodruggen 2-2valkparkieten 1-2kwartels
                Kijk eens een keer op mijn site
                www.mijnvogels.webklik.nl

                Opmerking


                • #9
                  ik heb ze even gefotografeerd.
                  en even gevoeld bij er zit nog steeds veel verschil in bekken afstand bij de ene nog net geen wijsvingerdikte en bij de ander bijna 2 vingers.

                  ze houden echt niet van vastgepakt worden als ik ze wil vangen springen ze zeker 1 meter omhoog whahahah..

                  ik had ze niet goed vast omdat ze zo spartelen whahaha.
                  kei grappig.

                  hen vermoed ik:

                  haan vermoed ik:

                  ik zie zelf geen verschil hoor whaha.

                  heb ook nog eens goed gekeken geen verborgen eieren.. ook geen kapotte schalen.
                  in de zomer en lente hadden ze ook geen eieren.
                  1-1prachtrosella 2-2grasparkieten 1-1roodruggen 2-2valkparkieten 1-2kwartels
                  Kijk eens een keer op mijn site
                  www.mijnvogels.webklik.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    haan of hen ??

                    Oorspronkelijk geplaatst door dianatjuhh
                    ik heb ze even gefotografeerd.
                    en even gevoeld bij er zit nog steeds veel verschil in bekken afstand bij de ene nog net geen wijsvingerdikte en bij de ander bijna 2 vingers.

                    ze houden echt niet van vastgepakt worden als ik ze wil vangen springen ze zeker 1 meter omhoog whahahah..

                    ik had ze niet goed vast omdat ze zo spartelen whahaha.
                    kei grappig.

                    hen vermoed ik:

                    haan vermoed ik:

                    ik zie zelf geen verschil hoor whaha.

                    heb ook nog eens goed gekeken geen verborgen eieren.. ook geen kapotte schalen.
                    in de zomer en lente hadden ze ook geen eieren.
                    kijk eens onder de snavel, op de keel, haan bef van bruine kleur en hen is vuil witte kleur. je zit met hanen vrees ik. want je moet altijd eieren vinden in kooi of voliere. hen legt altijd. heb er jaren zelf gekweekt( lekker eten ze jamjam met portosausje en die eitjes he in een kommetje hete soep en smullen maar) het eten ,ik gaf ,ze altijd legmeel voor kippen. tam maken met een meelworm gek zijn ze ervan. anno 1995 kweekte er ik, 700 op een jaar uitbroeden in broiekassen. had alle weken 50.kg. meel nodig.

                    Opmerking


                    • #11
                      2 hanen kunnen toch niet bij elkaar..
                      dan is het toch vechten deze vogels leven prettig naast elkaar volgen elkaar stap voor stap.
                      hoe kan er dan zoveel verschil zitten tussen de bekken??
                      groetjess
                      diana
                      1-1prachtrosella 2-2grasparkieten 1-1roodruggen 2-2valkparkieten 1-2kwartels
                      Kijk eens een keer op mijn site
                      www.mijnvogels.webklik.nl

                      Opmerking

                      Working...
                      X