Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Driekleurglansspreeuwen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Driekleurglansspreeuwen

    Ik heb een man en een pop driekleurglansspreeuwen gekocht.
    Ik geef ze ook meelwormen, en ik heb ze er nog niet ingedaan of ze zijn al weer op.
    Ik vraag me af of ik ze genoeg meelwormen geef?
    Mijn vraag is dus hoeveel meelwormen mag je ze geven.
    Alvast bedankt voor jullie reactie.
    Ime

  • #2
    Ik denk dat je het juist goed doet, veel vogels eten liefst alleen de voor hen lekkerste zaken. Alleen of hoofdzakelijk meelwormen kan te eenzijdig worden.
    Wat geef je verder als voedsel en wordt dat ook opgegeten?
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Ik zou ze max 10-15 meelwormen op een dag geven omdat meelwormen niet echt heel gezond zijn tenzij je ze verrijkt. Ze zijn vet en hebben niet de juiste verhoudingen en dus moet je ze in het broedseizoen bepoederen of voeren met meelwormenvoer. Buiten het broedseizoen gewoon niet teveel. Mijn nachtegalen die veel kleiner zijn uiteraard krijgen er max 5 per dag per vogel. En ja, die zijn in ongeveer 30 seconde op en daarna eten ze dus het universeel wat veel belangrijker voor ze is.

      Opmerking


      • #4
        Meelwormen zijn inderdaad een lekker kostje voor de spreeuwen maar ze hebben zeker in deze tijd van het jaar echt niet zoveel levend voer nodig.
        De meeste spreeuwen en ook zeker de driekleur zijn alleseters bij mij aten ze zelfs wat zaad. Wil je ze naast het universeelvoer en wat meelwormpjes verwennen geef ze dan wat fruit, vooral appel en druif vinden ze erg lekker.
        Make birds not war.

        Opmerking


        • #5
          Driekleurglansspreeuw

          Ik geef ze 2 soorten universeel voer waaronder van orlux.
          Appel en meelwormen.
          Ime

          Opmerking


          • #6
            Ik zou dan zeker niet meer meelwormen geven, het klinkt al als een prima menu.

            Wat ze ook lekker vinden, wat geweekte krenten of rozijnen en een plakje banaan. Lekker veel variatie is het meest gezond.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking

            Working...
            X