Mededeling

Collapse
No announcement yet.

NOP ter discussie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • NOP ter discussie

    Duizenden mensen brachten de afgelopen jaren hun papegaai naar het Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien. Ze dachten dat hun huisdier hier een beter leven te wachten stond. Radar toont in een onthullende reportage het ware gezicht van het opvangcentum in Veldhoven.

    De dieren op het park worden slecht verzorgd en de sterfte is dan ook zeer hoog. Hoe heeft het zover kunnen komen, wat is de rol van de overheid en wat is de verklaring van het opvangcentrum?


    Uitzending TROS Radar, maandag 12 januari 2009
    Amigo de los Psittacidos

    Look deep into nature and you will understand everything better

  • #2
    Hmmmm
    Ben zeer benieuwd naar de uitzending. Ik ben er een aantal malen geweerst en heb er geen misstanden gezien!
    Mijn Site

    Opmerking


    • #3
      Ik ben er ook vaak geweest, en toen zag alles er wel goed verzorgd uit enzo.
      En een tijdje terug is daar toch de grootste voliere van Europa gebouwd?

      Opmerking


      • #4
        Op Vogelarena zijn al vaker onthutsende feiten gemeld over het NOP, er kloppen daar een paar dingen helemaal niet.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Er zijn op vogelarena inderdaad al eerder dingen naar buiten gekomen over NOP die op zijn minst gezegd twijfelachtig zijn. Dus dat deze uitzending er komt mag eigenlijk geen verassing zijn.
          Daarnaast moeten we ook in het oog houden dat Antoinette Hertsenberg
          een sterke band met de Partij voor de Dieren heeft.
          Dus voordat we dingen gaan roepen laten we maandag kijken terwijl we deze twee zaken in ons achterhoofd houden.

          Opmerking


          • #6
            Amigo de los Psittacidos

            Look deep into nature and you will understand everything better

            Opmerking


            • #7
              Onafhankelijk? Deze dierenarts zit ook in veldhoven, in het park zelf heeft hij zijn praktijkruimte en hij werkt veel samen met de dierenarts van het park zelf...
              Ik heb een hoge pet op van de heer Dorrestein, maar echt onafhankelijk zou ik hem hier niet durven noemen. Ik gok zomaar dat hij de ruimte huurt van het NOP.

              Deze reactie heb ik ook aan Radar gemaild.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                Tot het verrichten van een dergelijk onderzoek heeft zich bereid
                verklaard Dhr. A.H. Dorresteijn, Directeur van Diergaarde Blijdorp in
                Rotterdam en onder andere bestuurslid van de Nederlandse Vereniging van
                Dierentuinen.
                @Ton,

                volgens mij gaat het om een naam genoot van die Jij bedoeld,alleen deze naam genoot blijkt echter de directeur van Blijdorp te zijn

                Diergaarde blijdorp heeft enkele jaren terug een groot deel van hun collectie in het nop geplaatst,omdat zezelf met vogels gingen minderen.

                Een deel van die vogels is toen gestolen en andere dood ,of elders geplaatst.

                wat ik via via begrepen heb is dat juist Blijdorp de discussie hierover heeft aangezwengeld.


                Maandag weten We meer,maar ik denk er alvast het mijne over

                Groeten Rene

                P.S
                Vanaf 1988, onder bestuur van directeur Ton Dorresteyn, hanteert Blijdorp een 'Masterplan', dat de hele dierentuin heeft veranderd.

                Opmerking


                • #9
                  Even opletten graag



                  Verder zou ik de deelnemers aan deze discussie willen verzoeken om uiterst terughoudend te zijn waar het namen en specifieke personen betreft. Een vergissing (zie boven) is snel gemaakt en personen zijn sneller beschadigd dan weer in ere hersteld.

                  Voorwaar een punt om op te letten

                  Groet,

                  Opmerking


                  • #10
                    Daar had ik niet aan gedacht, ik ben toevallig redelijk recent bij die in veldhoven geweest met een vogelmaatje, vandaar dat ik even verschoot.

                    Inderdaad een vergissing van me. Sorry dokter.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      goei morgen allemaal
                      ik ben zelf vrijwilliger geweest bij NOP
                      en vogels worden soms in zeeeeeeeeer slechte omstandige heden gebracht
                      toch probeer de arts er alles aan tedoen om deze vogels teredden
                      met helaas soms tegen slagen dat het niet lukt
                      eigelijk zou je zelf is een keer vrijwilliger moeten zijn bij NOP
                      dan zie je hoe het er aan toegaad
                      zeer verzorgd en hyginis

                      mvg michael

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door M.Kuijper
                        en vogels worden soms in zeeeeeeeeer slechte omstandige heden gebracht
                        Ik denk dat dit een belangrijke opmerking is. We moeten niet vergeten dat het een opvang betreft. Vogels kunnen in de tijd voordat ze in het NOP kwamen slecht verzorgd zijn (verkeerd dieet, veel stress, etc.) en dat lijkt mij wel een mogelijke reden waarom er grote sterfte gevonden wordt in het park.

                        Ik kan maandagavond helaas niet kijken, maar ik neem aan dat het later wel op 'uitzendinggemist' te vinden is

                        Opmerking


                        • #13

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik ben er een aantal jaren geleden geweest en ik vond het park zeeer de moeite waard om te bezoeken. Alles zag er op het eerste gezicht keurig verzorgd uit. Misschien ben ik om de tuin geleid, maar misstanden zoals ze hier genoemd worden kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
                            Wat een leuke hobby hebben wij toch!

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door vogel2
                              het kweken van vogels terwijl ze een ''opvang'' zijn nou ja opvang noem het maar een pretpark/dierentuin
                              Ik ga zeker kijken, (met vogels van CITES I zijn ze verplicht deel te nemen aan fokprogramma's)

                              Ik trek maar nog niet te veel conclusies,

                              Oorspronkelijk geplaatst door M.Kuijper
                              en vogels worden soms in zeeeeeeeeer slechte omstandige heden gebracht
                              Ze hebben o.a. gekeken naar sterfte, ik hoop dat ze heer idd rekening mee hebben gehouden.

                              Gr.
                              Met vriendelijke groet, Jeroen

                              www.jeroenhubert.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X