Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zieke Duiven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zieke Duiven

    hoi iedereen

    ik had op mijn werk een jong reis of postduif gevonden deze was bijna dood ik heb deze mee naar huis genomen en aan mijn vader gegeven hij had namenlijk 2 koppel duitse meeuwen.

    nu heb ik natuurlijk een een voliere in orde gemaakt van 9 meter op 2.5 meter en was mij 1 koppel modena en 1 koppel meeuwen gaan halen en had ik natuurijk die gevonden duif ook terug gekregen van mijn vader

    2 weken later heb ik van mijn vader nog 2 koppeltje bij gekregen voor mijn verjaardag

    en 2 dagen later lag er 1 van de nieuwe duif dood zijn we terug naar die man gegaan en heb ik zonder fout een andere geregen nu dit ging weer even goed tot ik een week later weer een dode duif aantrof

    en er zat er 1 bij die zeer dik zat nu was ik de dag erna gaan kijken en deze duif leefde nog maar half ze kon alleen haar hoofd bewegen en de rest was stijf dus heb ik jammer genoeg dit beestje zelf moet afmaken om het uit zijn lijden te lossen

    na dat deze duiven 1 dikke maand zijn vastgehouden heb ik vorige week dinsdag ze voor het eerst los gelaten de overige 7 echt prachig om te zien vind ik

    maar nu 1 week later zit 1 van mijn eerste modenas ook zo dik en kan niet meer vliegen nu heb ik deze even appart gehouden want ik ga straks naar de dieren arts gaan heb schrik dat deze ook dood gaat. weet er iemand mss wat dit kan zijn ik dacht eerst mss aan coccidise ofzo iets weet de juiste benaming niet heeft iemand nog zo een probleem gehadf of dergelijke symthomen zijn dik zitten niet meer kunnen vliegen en raar doen ik weet dat dit een lange tekst is maar ik ben nieuw in het milieu van duiven en ik wil echt niet dat al mijn duiven strakf zijn alvast bedankt

    MVG koen

  • #2
    Hallo Koen,
    Snel naar de dierenarts voordat je alles kan begraven.
    Voel het borstbeen of dat scherp is(vermagerd) en kijk naar de ontlasting,is meestal groen en waterig dan heb je coccidiose.

    groet,Michael J

    Opmerking


    • #3
      bedankt

      hoi

      ik moet vandaag om half 7 bij de dieren arts zijn de duiven onlasting was inderdaad waterig en groen zelf heel licht groen tot zwaar donkergroen een paar dagen maar nu is de ontlasting normaar kan een duif werkelijk sterven een die coccidiose of zo iets mvg koen

      Opmerking


      • #4
        Hallo Koen
        Misschien kan je op dit forum nog meer antwoorden krijgen. Het gaat over postduiven en menig duivenmelker weet meer over ziektes dan een dierenarts.
        Succes ermee en hopelijk redt de modena het.
        Groet Angela.

        Opmerking

        Working...
        X