PDA

Bekijk Volledige Versie : Te koud buiten?

Nele
06-01-2009, 09:12
Ik heb 2 tortelduifjes, een witte en een bruine :D

maar s'nachts gaan ze niet in het nachthok buiten maar zitten ze op een stok, in de nok van het dak..

Vannacht heb ik ze bij hun trouwe vrienden de kippen gezet (ze slapen soms ook al met de kippen, en kan er dus niks misgaan). Maar vanochtend (net) waren ze toch ijzig koud.
Ik heb het nachthok van de muur gehaalt en heb ik ze in de garage gezet.. Daar is het ongeveer 5 graden.

Kan ik ze gewoon buiten zetten vanavond? Of moeten ze in de garage blijven staan?

goulds75
06-01-2009, 13:56
Ik weet niet hoe het zit met duiven maar omdat vanacht gaat weer streng vriezen zal ik ze gewoon in de garage laten.

vogelfreak
06-01-2009, 19:59
als je ze telkens verplaats kunnen ze ook gaan stressen en de temperatuur veranderd dan ook steeds laats ze gewoon in de garage tot het voorjaar en plaats ze dan weer buiten

Janine
22-01-2009, 21:06
Zelf ben ik in het bezit van 2 Lachduifjes; 1 bonte en 1 beige.(? officiële kleurnaam weet ik zo even niet)

Ze zitten altijd buiten in een ren bij de kippen. (16mx4m)
Ze hebben in de ren een eigen hokje met legnest.

Het viel mij op dat de bonte laat in de rui was en het dit jaar echt koud had!
Ik heb ze in de kippenstal gelaten (4mx5m) en aangezien daar overdag dus de verlichting aan is, vermaken ze zich prima!

Ze kunnen zelf naar de ren door het kippenluik. Zo af en toe, als het wat minder koud is, zoals afgelopen dagen, zijn ze dan ook weer buiten te vinden.

's Nachts hou ik ze voorlopig in de stal. Ik doe ze dan in een apart hokje, want je moet toch een beetje oppassen met de kippen; ze kúnnen ze pikken/verwonden, en dan is het leed niet te overzien.(kippen eten alles!)

Veel succes met je Torteltjes!