PDA

Bekijk Volledige Versie : -15 tot -20 vriezen

dianatjuhh
05-01-2009, 20:52
hoii allemaal ik wilde even weten wat jullie gaan doen tegen de kou voor de buitenvogels.
ik zou graag wat tips willen krijgen.

ik heb een voliere van 3 meter lang bij 1 meter breed..
ik heb geen nachthok.. de voliere staat onder ons afdak tegen de schuur en tegen een buitenmuur we wonen op een hoekhuis.

ik woon in noord brabant in tilburg het heeft gesneeuwd en ik hoor net op het weerbericht dat het -15 tot -20 kan worde vanacht en morgen.. ik ben morgen werken ik ga op de fiets. scooter start toch niet...:mad:

ik heb de voliere afgedekt met flees dekens de zijkanten. ik ga morgen vroeg het water verversen en morgen als ik thuis kom. ik heb nu even katten benches in de voliere gezet met veel houdvezels stro en hooi,
heeft iemand nog verdere tips.

ik mag geen verwarming in de voliere zetten kost te veel stroom zegt mijn vader..

wat kan ik verder doen tegen de kouw...:confused: :(
ik heb in de voliere zitten 1-1 rosella 1-1 roodruggen 3-2 grasparkieten.

met vriendelijke groet, diana

Henk3
05-01-2009, 21:15
om nu nog wat te doen. Je zou de voliëre winddicht kunnen maken, dat scheelt al een hele hoop.

Ton Koek
06-01-2009, 01:29
Droge kou is niet zo heel erg, als de vogels maar uit de wind zitten gaat het vast goed.

Jeroen H
06-01-2009, 10:25
Wij hebben 2 nachthokken, maar de vogels die altijd buiten slapen doen dat nu nog steeds.
Mij lijkt het ook niet echt geweldig, maarja :rolleyes: ze kiezen er zelf voor, ik ga zie niet opjagen.

Gr.

kevin
06-01-2009, 18:48
parkieten kunnen wel beter tegen de koude dan tropische,...
het is wel wat laat om daaraan te denken

vogelfreak
06-01-2009, 20:02
gewoon je hok wind dicht maken ze zitten nu ook al de heletijd buiten dusz ze kunnen er nu ook al goed tegen

dianatjuhh
06-01-2009, 21:02
ik weet dat ze tegen vriezen kunnen ik heb de voliere ook uit de wind staan onder een afdak tegen 2 muren en heb de voliere nu afgedekt met fleesdekens dat isoleerd goed..
ik weet dat ze tegen vriezen kunnen maar - 15 een beetje koud.. ze hebben de nacht overleeft.. gelukkig..

Henk3
06-01-2009, 21:04
Geef ze voldoende te eten, zodat ze een beetje brandstof hebben om zich warm te kunnen houden.

Henk3
07-01-2009, 10:51
http://img368.imageshack.us/img368/4167/s6002549iw7.jpg (http://imageshack.us)

http://img50.imageshack.us/img50/4821/s6002550xt9.jpg (http://imageshack.us)

De vogeltjes lijken nergens last van te hebben.

tropic
07-01-2009, 11:41
morgen grenadine bijdoen Henk, dan kan je ze nog als ijslolly verkopen;)

pascal
07-01-2009, 13:09
bij mij is de alu. voliere in de tuin helemaal ontzet ik denk omdat de tegels in de grond omhoogkomen door de kou... de deurtjes zijn moeilijk dicht te krijgen
ik moet er helemaal op leunen om ze dicht te krijgen.
ervaren anderen dit ook?

groetjes

gerard 6
07-01-2009, 13:29
bij mij is de alu. voliere in de tuin helemaal ontzet ik denk omdat de tegels in de grond omhoogkomen door de kou... de deurtjes zijn moeilijk dicht te krijgen
ik moet er helemaal op leunen om ze dicht te krijgen.
ervaren anderen dit ook?

groetjes

Hallo Pascal

Hier heb ik het zelfde alles is wat krom getrokken door de kou.
Ik kreeg mijn deurtje gisteren ook niet goed open, ook van aluminium.
Nu is het dooi hier en ik heb mijn deurtje nog nooit zo makkelijk open gekregen, maw het trekt weer terug in model zodra het goed dooit.
Sluit nu weer perfect :D

Henk3
07-01-2009, 13:35
Ik denk dat je de oorzaak van kromtrekken toch moet zoeken in de fundatie.

Henk3
07-01-2009, 13:45
Ik hoorde gisteren op de radio dat het niet aan te raden is om de buitenvogels nu de mogeliljkheid te geven om zich te kunnen baden. Wegens bevriezings problematiek na het badderen. Maar als ik het zo lees dan valt dat ook nog wel iets mee dan.

Alhoewel, ik ging gisteravond laat nog ff mijn benen strekken, en de haren onder mijn neus en op mijn kin werden toch behoorlijk hard. En ik had nog geeneens gebadderd.

pascal
07-01-2009, 13:51

ja henk dat klopt zoals ik al zei komen de tegels omhoog.. mijn ondergrond is witzand met daarop betontegels

@gerard ik hoop dat het hier ook een tijdelijk probleem is:)

gerard 6
07-01-2009, 13:52

Dat zou kunnen ja, gelukkig is het nu weer normaal.
Toch is het een stevige fundatie en de palen staan een meter de grond in.
Alles is haaks en waterpas wat zou het dan kunnen zijn in de fundatie Henk?:D

gerard 6
07-01-2009, 13:53
Hier ook Henk de vogels badderen gewoon vooral juist vandaag omdat het hier flink dooit.
Maar ook tijdens de heldere vorst hoor.

Henk3
07-01-2009, 13:57
Het kan best eens zijn dat je hokkie niet vrij kan werken. Je hebt lange palen in de grond maar tussen die palen, wat heb je daar dan? Ook een stevige fundaring? Dan zou het geen probleem hoeven zijn. Maar heb je de palen alleen een eind in de grond en de rest er tussen niet, dan kan dit probleem zich gewoon voordoen.

Ik heb als fundering een geïsoleerde plaat gebruikt die ze ook in die roldeuren gebruiken. Zo'n 25 á 30 centimeter in de grond en daarop heb ik de volière geplaatst en vastgeschroefd. Geen last. (Ook geen aluminium trouwens maar dat mag het verschil niet maken.)

petra
07-01-2009, 14:08
Hoi Dianatjuh kun je de vogels niet zolang in een grote kooi zetten
en dan bijvoorbeeld in een schuur, of een garage.

heeft je vader geen hobby die geld kost.:)
dan kun je dat natuurlijk ook even zeggen;)

Groetjes petra.

gerard 6
07-01-2009, 14:09
Het kan best eens zijn dat je hokkie niet vrij kan werken. Je hebt lange palen in de grond maar tussen die palen, wat heb je daar dan? Ook een stevige fundaring? Dan zou het geen probleem hoeven zijn. Maar heb je de palen alleen een eind in de grond en de rest er tussen niet, dan kan dit probleem zich gewoon voordoen.

Ik heb als fundering een geïsoleerde plaat gebruikt die ze ook in die roldeuren gebruiken. Zo'n 25 á 30 centimeter in de grond en daarop heb ik de volière geplaatst en vastgeschroefd. Geen last. (Ook geen aluminium trouwens maar dat mag het verschil niet maken.)

Hoi Henk

Ik heb allemaal palen van 70x70 die een meter in de grond staan.
In de grond heb ik een fundatie waar de aluminium-delen op rusten en vast gemaakt aan de palen. Die staan dus achter de fundatie.
Ik heb dus alleen bovenin ook een balk van 70x70 en inderdaad niet onderin.
Dus dat zou de reden kunnen zijn?
Ik heb trouwens een nogal zware construcie hier hoor, want het hele dak is gemaakt in vakken van 1 vierkante meter van 70x70 balken wel een heel mooi gezicht.:rolleyes:

Ps: In het foto album staan op pagina 2 (onder de G) wel foto's van de voliere toen ie net klaar was kun je het wel een beetje op zien.

Henk3
07-01-2009, 14:22
Je hebt een stevige constructie Gerard, alleen als het zo is dat de fundatie tussen de palen in, op kan vriezen, dan zou daar de oorzaak toch wel in kunnen zitten. Maar het gaat na de vorst meestal weer ff dooien, dus het komt ook wel weer goed. Ook de ruimte tussen de deur en zeg maar kozijn is misschien iets te krap? en als het dan iets op vriest, klemt het.

Animal
08-01-2009, 11:54
Dat zou kunnen ja, gelukkig is het nu weer normaal.
Toch is het een stevige fundatie en de palen staan een meter de grond in.
Alles is haaks en waterpas wat zou het dan kunnen zijn in de fundatie Henk?:D
Als iets bevriest waar water in zit ,dan zet het uit .,en kan dus omhoog komen ,dit gebeurt ook onregelmatig ,zo ook met dooien ,hierdoor kunnen zelfs muren scheuren.

Een fundering behoort tot een diepte te komen die vorstvrij is.
Hier wordt meestal 80 cm voor genomen ,,en dat betekend dan niet dat je palen 80 cm de grond in moeten ,maar dat je sleuven graaft van 80 cm diep ,daar een laagje beton in stort en daarop een muurtje gaat metselen tot net boven de grond. Pas op dat muurtje begin je met de echte bouw.