PDA

Bekijk Volledige Versie : stres???

Barend
04-01-2009, 20:09
Je hoort regelmatig , dat neophema's stres kunnen hebben , maar wat zie je en merk je dan aan die vogels????
weet iemand hier antwoord op??

gr Barend

kevin
04-01-2009, 20:32
als ze stress hebben, moet je eerst bedenken waarvan ze stress zouden kunnen hebben

fransb
04-01-2009, 22:34
Van Neophema`s wordt verteld dat ze stress gevoelig zijn.
persoonlijk vindt ik dat best meevallen.
ik loop geregeld door de voliere en dan blijven ze gewoon rustig zitten,of vliegen wat opzij.
stress zie je zo bij de vogels,ze vliegen dan paniekerig weg,of duiken juist in een hoek.
Mijn advies is dan ook gewoon lekker veel met je vogels bezig zijn.

rjjwauben
31-01-2009, 12:00
Mijn advies is dan ook gewoon lekker veel met je vogels bezig zijn.

daar ben ik met je eens

dan kan je altijd een veranderingzien aan komen

groetjes rolf

Henk3
31-01-2009, 17:32
Sommige zaken/gebeurtenissen kan je echt niet voorkomen.

Een week of wat geleden overkwam het mij hiero.

Ik hoorde een vliegtuig aankomen, ik keek en tjonge jonge. Dat kreng scheurde heel laag over, de pannen vielen nog net niet van het dak. Maar wat deed die eikel? Hij draaide en kwam met veel lawaai nog een keer terug. Vlak over het dak en precies over de vlucht met vogels. Sjonge jonge ik had nog nooit zoiets meegemaakt. Eén vogel knalde door het hok tegen het gaas op. En dat ging me nogal een paar keer. Ik heb de vogel moeten vangen en opsluiten want anders had ie zich zeker dood gevlogen. Helemaal gestrest. Het bloed aan de kop. Je staat erbij en je kan er naar kijken.
Nu was ik in de buurt van het hok en kon nog net op tijd ingrijpen maar wat als je net niet in de buurt bent? Dan kan zo'n vogel zo de kliko in.
Het heeft dagen geduurd voor de rust bij die vogel weer een beetje normaal was. En een poosje later schrok dezelfde vogel weer ergens van en daar ging ie weer, knal, knal. En weer opsluiten maar. Nu gaat het wel weer goed met de vogel. Hopelijk gebruiken dergelijke piloten hun kleine beetje verstand en blijven op de grond of hoog in de lucht. Wat een verstand om zo laag over te vliegen. En het zal je maar gebeuren.