Mededeling

Collapse
No announcement yet.

broeden albino koppel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • broeden albino koppel

    hoii allemaal,
    ik heb 6 grasparkietjes.
    waarvan 1 koppel albino echt wit met rode oogjes heel mooi.
    ik heb ooit een koppel valkparkieten willen aanschaffen of albino of lutino koppeltje. mij werd toen verteld dat je daar niet mee kon broeden dan moest je 1 albino en 1 lutino niet 1-1 albino of 1-1 lutino? is dit waar?

    ik wil dus de grasparkietjes dus laten broeden komend seizoen. maar heb ik dan wel kans van slagen als ze allebij albino zijn? de pop heeft al eens gebroed met een ander mannetje maar met dit albino mannetje niet?

    heeft iemand ervaring hiermee??
    1-1prachtrosella 2-2grasparkieten 1-1roodruggen 2-2valkparkieten 1-2kwartels
    Kijk eens een keer op mijn site
    www.mijnvogels.webklik.nl

  • #2
    Hallo,
    Heb wel eens gehoord dat als je albino x albino doet deze dan bijna blind zijn want albino opzich ziet al slechter.
    m.vr.gr. Harry
    m.vr.gr. Harry

    Opmerking


    • #3
      ja dat hoorde ik ook wel eens albinos zijn vaak ook doof (bij katten en honden) daarom vraag ik even of het wel kan of verstandig is. wand dan koppel ik ze gouw aan een ander. klinkt gemeen maar dan haal ik ze uit elkaar ook al is het een koppeltje. mijn blauwe vogeltjes worden nu een beedtje een koppeltje maar dan koppel ik blauw- albino en albino - blauw nu beter dan in het voorjaar..
      ik heb het albino popje nu binnen zitten (omdat ze gewond was en flink bloede) ze is nu beter maar ze zit nu zonder haar mannetje dus ik wilde hem naar binnen halen. maar als de jongen niet veel kans hebben dan koppel ik haar aan de bonte blauwe man die ik buiten heb dan kunnen ze rustig binnen een koppel vormen totdat het weer lente is en ze weer naar buiten kunnen.
      ikwacht nog even af of iemand nog iets anders weet.
      1-1prachtrosella 2-2grasparkieten 1-1roodruggen 2-2valkparkieten 1-2kwartels
      Kijk eens een keer op mijn site
      www.mijnvogels.webklik.nl

      Opmerking


      • #4
        Hallo,

        Ik heb net als Gebbinkjes ook altijd gehoort als je de 'rode oogjes' met elkaar kweekt dat je slecht ziende vogels krijg

        Gr Roy

        Opmerking


        • #5
          Geen probleem.
          Ik kweek regelmatig met lacewing's. Deze hoort net als de albino / lutino tot de ino mutatie's. Ik heb nog nooit bij 1 van mijn vogels gemerkt dat ze slechter konden zien of dat ze doof waren. Dat wil niet zeggen dat dit bij andere vogels niet zo is.

          De enigste reden waarom je niet te vaak 2 met rode ogen tegen elkaar moet zetten is dat de jongen op den duur kleiner worden. Wat bij engelse grasparkieten minder gewenst is.
          Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

          Groet,

          Laurent
          Meer weten over de kleurslag Texas clearbody:

          http://clearbody-grasparkieten.webnode.nl/

          Opmerking


          • #6
            er zijn mensen die het gemeen vinden dat ik de albino koppel nu mischien uit elkaar wil halen maar ze zitten nu al 2 weken appart van elkaar omdat het popje gewond was aan haar staart dus ik weet zoiezo niet of ze uberhoubt nog een koppeltje vormen... dus ik kan beter haar koppelen aan een ander.

            ik hang de broedblokken in de voliere in de zomer. word ze alsnog verlieft op de andere albino moet ze het zelf weten dan heb ik het geprobeerd.
            gr diana
            1-1prachtrosella 2-2grasparkieten 1-1roodruggen 2-2valkparkieten 1-2kwartels
            Kijk eens een keer op mijn site
            www.mijnvogels.webklik.nl

            Opmerking


            • #7
              whahahah ik ben erachter gekomen dat de ik dacht mannetje een dopje lijkt te zijn.. hij/ zij is nog jong ongeveer 8 maanden. ik dacht dat het een mannetje was leek er veel op maar hij/ zij krijgt nu een beedtje blauw/ witte snavel ipv dat hij helemaal blauw word...
              dat is dus een pop dat hebben mijn andere pop parkieten ook gehad whahah...
              de andere albino was al 2 jaar ongeveer en die had ook de bruine neusdop..
              dus nu ga ik even kijken voor parkieten mannetjes nu heb ik denk ik..
              4 poppen en 2 mannen ipv 3-3..
              ik zal even een foto plaatsen deze week kunnen jullie meedenken..

              gr diana

              ps ik zag het pas gister omdat het zo heeft gevoren heb ik niet veel met me vogeltjes gedaan.. ik heb de voliere afgedekt en deze week alleen eten, drinken gegeven en gekeken of ze niet ziek waren.. en toen zag ik de neus..
              1-1prachtrosella 2-2grasparkieten 1-1roodruggen 2-2valkparkieten 1-2kwartels
              Kijk eens een keer op mijn site
              www.mijnvogels.webklik.nl

              Opmerking


              • #8
                dan zul je er verder ook geen problemen mee krijg gewoon 2 mannetje bij kopen die geen albino zijn dan komt het helemaal goed

                mvg roy (vogelfreak)
                kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  ja ik moet even met mijn ouders overleggen omdat ik al 6 grasparkietjes, 2 rosellas, 2 roodruggen en 4 valkparkieten heb moet ik even overleggen..of ik 2 parkietjes bij mag kopen.. anders kan ik ook ruilen met een andere kweker..
                  een kennis..
                  gr diana

                  nog even de foto.. ze zijn niet zo scherp omdat ik heb ingezoomt en ik heb maar een gewone digitale camera van benq 7mega pixels..
                  1-1prachtrosella 2-2grasparkieten 1-1roodruggen 2-2valkparkieten 1-2kwartels
                  Kijk eens een keer op mijn site
                  www.mijnvogels.webklik.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Deze duidelijker dan?

                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

                    Mijn website:

                    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Bril x bril = bril........ Geintje, maar bij mensen zie je toch heel vaak dat van brildragende ouders ook de kids vroeg of laat aan de bril, danwel contactlenzen moeten...
                      Ik bedoel te zeggen dat je vogels die slecht de wereld inkijken, in dit geval dus de ino's, eigenlijk niet aan elkaar moet paren.
                      De kans is groot dat de slechte eigenschappen elkaar gaan versterken.
                      Ik kweek sinds kort ook forpussen in albino en lutino en ook hier is mij geadviseerd paringen op te zetten van ino x splitvogels. Dit ook i.v.m. formaat en algemene gezondheid van de vogels.

                      Hans.
                      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                      Opmerking


                      • #12
                        Hoi, ik vind je parkieten er niet al te florissant uit zien moet ik zeggen. Waar heb je ze inzitten? Hun veren staan uit en ze zien er een beetje gehavend en wat viezig uit. Laat je ze wel eens baden in een krop sla oid? Ze mogen best wat schoner en strakker worden wat mij aangaat.

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                          Hoi, ik vind je parkieten er niet al te florissant uit zien moet ik zeggen. Waar heb je ze inzitten? Hun veren staan uit en ze zien er een beetje gehavend en wat viezig uit. Laat je ze wel eens baden in een krop sla oid? Ze mogen best wat schoner en strakker worden wat mij aangaat.
                          vind ik ook, ze zitten niet mooi in de pluimen

                          Opmerking


                          • #14
                            even uitleg..
                            de grasparkietjes zitten bijna altijd op deze foto ook op een verstevigingsstok voor de voliere ii heb een zitboom erin zitten maar die wiebelde te veel dus heb er een stuk tegenaan gezet zodat hij niet zo wiebelde van voliere tot de muur in de voliere. maar die word altijd ondergepoept door de andere vogels de rosellas roodruggen en de grasparkietjes dus die zit onder de poep die doe ik af als ik de voliere verschoon 1x in de 2 weken. maar de vogels poepen ook gewoon op de anderen terwijl zij eronder zitten best wel zielig. en in de winter heb ik er geen badje in hangen in de zomer wel.. dus dan kunnen ze badderen.. of de temperatuur moet minimaal +10 zijn..

                            en het vriest hier heel erg dus ze zitten al een beetje stil vandaar..
                            de rosellas en roodruggen zitten nooit op die stok en die zijn ook mooi ik zal een keer foto's van al mijn vogels plaatsen maar dan op een andere topic.
                            dan kun je zien dat mijn andere vogels wel mooi eruit zien..
                            groetjessss
                            diana
                            1-1prachtrosella 2-2grasparkieten 1-1roodruggen 2-2valkparkieten 1-2kwartels
                            Kijk eens een keer op mijn site
                            www.mijnvogels.webklik.nl

                            Opmerking


                            • #15
                              Ah, ze zitten dus bij rosella's en roodruggen. Dan weet ik al genoeg want die zullen hun veren wel afbijten en zorgen dat ze wat stress hebben. Je kan rosella's en roodruggen beter apart huisvesten want de rosella's zullen in het voorjaar heel erg agressief worden als je pech hebt. De roodruggen idem. Daar gaan de grasparkieten onder lijden en die zullen nooit helemaal lekker in hun vel zitten met die soorten in hetzelfde hok. Ik heb vroeger ook altijd parkietachtigen gehad. Mijn rosella's beten in het voorjaar zo de kopjes van de jonge parkieten af die uitvlogen en per ongeluk bij een rosella gingen bedelen. Ik heb mijn lesje wel geleerd voor wat betreft samen zetten van deze soorten. Je kan je voliere dus beter opdelen of een keuze maken voor wat betreft je wil gaan houden. Valken en bourkes bv kun je weer prima bij je grasparkieten zetten. Dat gaat perfect. Of andere Neophema's, helemaal geen probleem. Net roodruggen en rosella's zijn echte krengen tegen die kleintjes.

                              Opmerking

                              Working...
                              X