Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Catharina parkiet sexen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Catharina parkiet sexen

    Hallo,

    Ik heb een lutino catharina parkiet zitten. Alleen ik weet niet wat het is.

    Ze zeggen dat je het kan voelen aan het stoutje. Daar zitten twee puntjes.

    Maar hoe voel je dit? Iemand ervaring mee?

    Ik weet dat je bij dit niet 100 % goed uitslag krijg, maar omdat ik nog een andere parkiet van een kennis kreeg aangeboden. Wil ik ongeveer het even weten.

    Gr Roy

  • #2
    Ze zeggen dat je het kan voelen aan het stoutje. Daar zitten twee puntjes.
    Stoutje ?

    Waarschijnlijk wordt hier gedoeld op de zogenaamde 'bekkenbeen' test.


    Deze methode om het geslacht te bepalen is vooral bruikbaar wanneer je daar de nodige ervaring mee hebt en het nodige 'vergelijkingsmateriaal' door de vingers hebt gehad.

    En dan kan het alsnog voorkomen dat je een twijfelgeval meemaakt.

    Enigszins afhankelijk van de kleur kan het geslacht ook worden bepaald aan de hand van de hoeveelheid zwart in de middelste staartpennen.
    Helaas zijn er echter ook vogels (stammen) in omloop, waarbij ook de poppen vrij veel zwart tonen.
    Dan is er nog de omvang van het zwart in de schouderpartij, die bij mannen doorgaans wat uitgebreider is dan bij poppen.

    Verder kunnen gedrag en houding ook een prima aanwijzing vormen, althans voor de goede 'lezer' .

    succes.
    Amigo de los Psittacidos

    Look deep into nature and you will understand everything better

    Opmerking


    • #3
      Aanvullend, die "bekkentest" houdt in dat je aan de hand van de "puntjes" die je voelt kan voelen of het een man of een pop. Bij een volwassen pop staan die puntjes wat verder uit elkaar dan bij een man. Die puntjes zijn de bekkenbeentjes, daar moet bij een pop later een ei tussendoor kunnen.

      Stoutje zal wel dialiect voor stuitje zijn...
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Hallo,

        Bedankt voor jullie reacties,

        Ik heb toch maar een DNA test aangevraagt. Bij ADC-Holland.

        Iemand ervaring met deze mensen?

        Gr Roy

        Opmerking


        • #5
          ik niet, maar dan ben je wel 100% zeker welk geslacht je hebt

          Opmerking


          • #6
            Jah dan is er ook geen twijfelgeval meer mogelijk

            Opmerking


            • #7
              Hallo,

              Ik ben even langs een kweker geweest en die heeft de vogels gesext. Hij heeft gevoelt. Hij deed de bekkentest. En hij liet ook zien als je het popje en het mannetje naast elkaar houd dat de man een platte kop heeft.

              Als ik moet wachten op ADC-Holland tot dat die de zakjes op stuurt kan ik lang wachten. Vorige week al aangevraagt en nog steeds niet binnen. Iemand dit ook vaker meegemaakt dat het zo lang duurt?

              Gr Roy

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door sterkeroy
                Hallo,

                Ik heb een lutino catharina parkiet zitten. Alleen ik weet niet wat het is.

                Ze zeggen dat je het kan voelen aan het stoutje. Daar zitten twee puntjes.

                Maar hoe voel je dit? Iemand ervaring mee?

                Ik weet dat je bij dit niet 100 % goed uitslag krijg, maar omdat ik nog een andere parkiet van een kennis kreeg aangeboden. Wil ik ongeveer het even weten.

                Gr Roy

                weet je ook waar die catharinaparkiet vandaan komt/ komt hij van jou af of van een kweker? als hij van jou komt , uit welke combinatie komt? komthij van een kweker vandaan? heb je hem met een andere vogel gekocht?

                groetjes rolf
                http://www.dekromsnavelkweeker.nl

                kweker van forpussen en Catharinaparkieten

                Opmerking

                Working...
                X