Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweken met europese sijsjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kweken met europese sijsjes

    Hoi,

    we hebben een koppel europese sijsjes en een kennis van me ook,
    maar het is ons allebei nog niet gelukt om jongen te kweken.
    wij hebben 1 span in een binnenvlucht en van de lente wordt het luikje
    van de buitenvlucht geopend zodat de vogels naar buiten kunnen.
    de kennis heeft zijn span bij kanarie's buiten in een grotere vlucht.

    het zou leuk zijn als het ons lukt om de sijsjes aan het broeden te krijgen,
    wat zou het kunnen zijn?

    groeten Ben
    Groeten, Ben

  • #2
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Er is een boekje uitgebracht, speciaal over de sijs, deze is te verkrijgen bij de SEC of bij J&J boekenservice, hierin staan nuttige tips.

      Opmerking


      • #4
        Wil je nu al broeden met je sijsjes? Is een wat rare tijd. Als het overjarige vogels zijn, hebben ze misschien al gebroed. Als het jonge vogels zijn, zijn ze te jong. Hoeveel licht hebben ze? Is dit opgevoerd, heb je de voeding aangepast? Vragen, vragen...

        Vr. gr.

        Wim

        Opmerking


        • #5
          Ha die Ton,

          ze kregen zangzaad (kanariezaad) en aten ook het tropen zaad voor de tropische vogels op en vanaf afgelopen weekend een sijzenzaad mengeling.

          Wim,

          broeden hoeft nu niet gelijk natuurlijk maar het lijkt me slim om nu alvast tips enz. op te doen goede zaad te geven zodat het in het voorjaar als ze naar buiten gaan het goed/beter moet gaan.

          gr. Ben
          Groeten, Ben

          Opmerking


          • #6
            op de website www.cultuurvogelclub.nl staat nog een kweekverslag van de sijs

            M.V.G. Tapuitje

            Opmerking


            • #7
              Hallo Ben.

              Om te beginnen,1.is het goed dat je overgestapt bent naar een sijzen mengeling.2. vergeet niet een goed eivoer te geven (vul deze aan met pinky`s) en 3. ik weet niet hoe groot je binnenverblijf is,of dan wel de voliere,maar het is vrijwel altijd beter cultuurvogels afgezonderd te kweken.datwil zeggen in een eigen verblijf. 4 Ook in grote broedkooien kun je ze goed kweken,maar een kweekvlucht gaat beter.

              Dit is in iedergeval mijn bevinding, heb zelf met sijsjes gekweekt en de sijsjes gingen niet over tot broeden in de kooien. Naderhand bleek dat de vogels nogal vreetzuchtig zijn en zo gauw te vet worden,en gaan vervolgens niet tot broeden over (houd dit dus in de gaten) Ik heb toen mijn vogeltjes in kweekvluchten geplaats en doordat de vogels meer in beweging waren werdt het vet dus minder,en heeft vervolgens mooie jongen voortgebracht.

              Hoop dat je er wat mee kunt,succes.

              groeten John (roadworks)

              Opmerking


              • #8
                de sijsjes zitten nu in een binnenvlucht van 1 meter breed 80 cm diep en 180 cm hoog. dus beweging genoeg lijkt mij. in de lente kunnen ze ook nog naar buiten dus dan moeten ze beweging zat hebben lijkt mij.

                wat is een goed eivoer?

                er zitten ook goulds en binsen bij in afgewisseld met de gordels.

                deze vogels zijn ook gek op levendvoer enz. maar worden ook vrijsnel hierdoor te broeddriftig en dat levert alleen maar problemen op.

                groeten Ben
                Groeten, Ben

                Opmerking

                Working...
                X