Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tamme valkparkiet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • tamme valkparkiet

    In de meeste boeken staat dat valken veel fruit moeten eten
    De onze lust geen fruit. kunnen we hem alternatieven aanbieden?
    krijgt wel veel de gekende stiks met zaden,fruit enz.
    Hij is een enorme zoete bek chips,ijsjes enz. kan dit problemen geven ?

  • #2
    Chips en ijsjes zijn niet geschikt voor vogels (hoe grappig het er misschien ook uitziet als ze het eten), beter kun je hem toch proberen te laten wennen aan fruit. Als je er eerst zelf wat van eet, willen de meeste tamme vogels ook wel een hapje proeven

    Opmerking


    • #3
      Chips, ijs en andere zoetigheid verkort de levensduur met jaren, daar zou ik mee stoppen.
      Aan fruit wennen lukt vaak door heel kleine snippertjes in zijn zaadbakje te doen.

      Succes.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Die sticks die je noemt zit veel suikers in, daar zou ik niet al te veel van geven. Trosgierst is dan beter. (Al moet je ook daar niet te veel van geven, +/- stengel per vogel per week)

        Verder noemt Ton inderdaad een goede techniek om aan fruit te laten wennen. Al is het natuurlijk geen garantie dan de vogel dan ook fruit gaat opnemen

        Even een voorbeeld uit een andere hoek: ons konijn heeft nooit hooi gegeten. Volgens de veearts had het konijn allang dood moeten wezen omdat een konijn niet zonder hooi kan Hij is toch mooi 8,5 jaar geworden
        Mijn Site

        Opmerking

        Working...
        X