Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spreeuwen of lijsters

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Spreeuwen of lijsters

    Ik wil graag spreeuwen of lijsters in mijn voliere doen.(geen hollandse)
    Ik bedoel hiermee shamalijster of amatist spreeuwen.
    Waar kun je het best mee beginnen, en met welke kun je het (snelst) resultaat behalen.
    Wat is de afmeting van de voliere die jullie aan houden voor deze vogels.
    Wat eten ze, en zijn ze in een buitenvoliere te houden in de winter.
    Graag jullie mening.
    Ime

  • #2
    Hallo Ime,
    heb vroeger beide gehad maar de shama was bij mij favoriet,de zang is fantastisch en hij zong gewoon op 30 cm afstand van waar ik stond.
    Toen kon je de grote ondersoort nog goed krijgen voor nog een 100 gulden.
    Ik voerde ze een goed universeel met fijngesneden tahoe en buffalo's en verschillende soorten fruit.
    Ik was spaarzaam met meelwormen en ondanks dat is het oppassen met het bijelkaar zetten van de stellen,kan soms goed oorlog zijn ook zelfs nog na een paar maanden,het kan ineens omslaan.
    ik voerde ook op 2 plaatsen in de voliere die niet eens zo groot was 3x2x1,2lxbxdmet een nachthok van 1x1 met een vorstbeschermer die eigenlijk meer voor het water was,de vogels waren altijd buiten.
    Ik heb wel nesten gehad maar die werden verstoord door katten uit de buurt,naderhand niet meer omdat toen onze eigen katten buiten liepen maar toen had ik die shama's niet meer.
    Ik zou ze nu nog graag hebben maar ik begin niet meer aan v&ivogels,ik heb er de ruimte niet meer voor en het geld niet meer voor over maar dat is persoonlijk.
    Wat betreft de amathisten,deze vondt ik wat minder maar smaken verschillen,deze voerde ik ongeveer het zelfde maar zijn bij mij nooit zo vertrouwelijk geweest en heb deze niet zo lang gehad,zien er schitterend uit zeker met de zon erop,ik heb ze nooit horen zingen.
    waar je toen wel op moest letten maar dat was toen er nog import was is dat je dacht een koppel te kopen maar bleek vaak dat je een volwassen man en een jonge man nog in jeugdkleed had gekocht die veel op een pop lijken,bruin rugdek met witte( bruin bestreepte buik) en de man mooi fluoriserend violet met een witte buik.
    Ik denk wel dat beide wat moeilijker verkrijgbaar zijn en in ieder geval prijzig.
    Shama's dacht ik rond de 500 per koppel of meer amathisten heb ik lang niet gezien,
    mvg,
    kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3

      mooie vogels maar het is mij ook nog niet gelukt.

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            driekleur

            Mooie foto s en ook mooie vogels.
            Ik heb zelf een man en een pop driekleurglansspreeuwen gekocht.
            Ik heb ze nu nog binnen zitten, maar in het voorjaar wil ik ze naar de buitenvoliere doen.
            Ze zijn beiden 1 jaar, dus dit jaar zal er wel niets gebeuren met de kweek.
            Wie heeft ervaring met deze spreeuwen?
            Ime

            Opmerking


            • #7

              Opmerking

              Working...
              X