Mededeling

Collapse
No announcement yet.

house finch

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • house finch

    is een house finch, foto 1, het zelfde als een mexicaanse roodmus ? ik zag een foto van P. Wijlaars waar dat bij stond. iemand enig idee hoe de nederlandse naam is voor een cassins finch, foto 2. en de purper vink, foto 3, ook familie van de voornoemde ? hele mooie vogels, naar mijn idee.
    Bijgevoegde Bestanden
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

  • #2
    inderdaad mooie vogels

    en van ver zie je het verschil zeker niet tussen de soorten

    Opmerking


    • #3
      Leuke site

      Mexicaanse roodmussen.



      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        Hallo Henk,
        zou je die foto's wat groter kunnen maken met die mooie splendids er op.
        m.vr.gr. Harry
        m.vr.gr. Harry

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ton
          is een house finch, foto 1, het zelfde als een mexicaanse roodmus ? ik zag een foto van P. Wijlaars waar dat bij stond. iemand enig idee hoe de nederlandse naam is voor een cassins finch, foto 2. en de purper vink, foto 3, ook familie van de voornoemde ? hele mooie vogels, naar mijn idee.
          Hallo Ton,heb jij toevallig Onze Vogels januari 1982 nog daar staat een stuk in over roodmussen en hier staan de meeste met foto's bij weliswaar niet de cassin's maar ondanks dat een mooi stuk van Cees van Berkel.
          mvg,
          kingfisher
          Mvg,
          Kingfisher.

          Opmerking


          • #6
            foto's groter

            Je kan daar maar ongeveer 19 kb kwijt geloof ik. Dat valt dus niet mee daaro.
            Maar ik heb ze wel al ergens staan hier hoor. Moet ik ff zoeken waar ook al weer.



            bladzijde 12 en 13.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              alle drie de soorten zijn nauw verwant en zijn de drie noord-amerikaanse roodmussoorten. de cassin's finch wordt hier cassin's roodmus genoemd en
              de purper vink is de amerikaanse roodmus. alle drie zijn nogmaals zeer nauw verwant.

              Opmerking


              • #8
                bedankt

                bedankt voor de antwoorden, en verwijzingen, mannen. weer wat geleerd over hele mooie vogels. zijn er hier kwekers die van deze vogels op stok hebben ? en kweken ze makkelijk, of is het vergelijkbaar met een nederlandse vink ? ik ben ze nog niet tegengekomen hier in nederland, dacht ik.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking

                Working...
                X