PDA

Bekijk Volledige Versie : Over grote lichten.

Adem
24-12-2008, 18:37
Beste mensen wie kan mij helpen?
ik wil iets vragen over de tl licht bijvoorbeeld moet die licht constant tien uur
of meer uur aanlatenstaan of moet ik combineren met dachlicht?
wil iemand vertellen hoe moet presiec doen?
dan u wel

Adrie Jonkers
24-12-2008, 21:06
Beste Adem, voor verlichting, met name t.l. kun je het beste bij Animal ( groeten uit Roozendaal ) terecht. Groet. Adrie Jonkers.

Antoni Hopmann
24-12-2008, 21:08
Beste mensen wie kan mij helpen?
ik wil iets vragen over de tl licht bijvoorbeeld moet die licht constant tien uur
of meer uur aanlatenstaan of moet ik combineren met dachlicht?
wil iemand vertellen hoe moet presiec doen?
dan u wel

Gewoon aan laten ! Is het eenvoudigst.

Animal
24-12-2008, 21:53
Is helemaal afhankelijk hoe veel daglicht er in je kooi komt.
Ik heb een op een kamer een binnen volliere ,en daar gaat als het donker wordt een tl lamp aan ,en die gaat rond 8 uur sávonds uit.
s'morgens is er geen extra licht.
Maar mijn bedoeling is ook niet om in de winter te kweken .
De voornaamste reden van de verlichting is voor me zelf ,zodat ik wat langer van de vogels kan genieten ,en ook dat ze wat langer kunnen eten.

bozzee
25-12-2008, 00:11
ben even de naam kwijt maar die krijg je zeker wel te horen?

succes Barend.

Dat wat u omschrijft, heb ik hier exact hetzelfde. Die van mij is van Rimo. Ik heb hem van een oom gekregen, eerst dacht ik om een nieuwe aan te schaffen maar deze zijn niet goedkoop.
Die van mij is nog analoog met draaiknoppen, is van '83 maar werkt perfect.:D

gr. Edwin.

Animal
25-12-2008, 11:22
Oja ,nog iets vergeten ,,er blijft bij mij de hele nacht een zwak nachtlampje branden (led lamp van 1 watt).Dat is er voor ,als de vogels om de een of andere reden ergens van schrikken en beginnen te vliegen ,dat ze dan hun slaapplaats toch weer kunnen vinden.