Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wel of niet verwarmd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wel of niet verwarmd

    Hallo allemaal,

    Ik ben een tijdje niet online geweest, omdat ik vrij weinig bezig was met vogeltjes.
    Nou ben ik toch weer terug gekomen op kleiner vogeltjes.
    Ik zit wel met een aantal vraagjes.

    Ik heb namelijk een hok, waar kipjes en duifjes in zitten.
    De duiven zijn niet helemaal mijn ding.
    Ik verkoop ze aan een kennis met een mooie voliere met uit vlieg mogelijkheid.
    Nou wil ik toch nog wat terug hebben voor de duiven.
    Ik heb nog een hokje van 75x30x50(in de punt, het dakje loopt namelijk in een punt) lxbxh.
    Aan de voorkant zit gaas, en deze zou ik met plexiglas willen afdichten, en beperken tot een gat voor doorgang.
    De rest van de voliere zal dan bestaan uit een ren, van 3.0x2.5x2.0meter lxbxh.
    Hier zal ik dan vanalles in gaan aanpassen voor de vogeltjes.
    Maar nu het probleem.
    Welke vogeltjes kunnen hier in?
    En hoeveel.
    Ik zat te denken een wat kanaries, zebravinkjes, gold amadines, diamant duifjes, dus vooral het wat simpeler maar erg mooie spul.
    Of ander spul dat erg makkelijk is.

    Ik hoop antwoord te krijgen.
    En aanwijzingen, of sugessties zijn natuurlijk welkom.

    Groetjes,
    Marcel.

  • #2
    Zou de kippen ook wegdoen en de vogels die je haalt alleen bij mensen kopen die ze ook in de buitenvoliere hebben dus niet uit verwarmde ruimte,s.
    groeten eddie

    Opmerking


    • #3
      Kippen kunnen behoorlijke ziektebronnen zijn, wil je tropische vogels gaan houden is het dus zeker niet aan te raden om kippen er bij te houden.
      Ze zijn bovendien ook lang niet altijd even vreedzaam.

      Opmerking


      • #4
        je kunt de kippen ook een ander hok geven
        dan moet je ze niet weg doen

        Opmerking


        • #5
          Kippen als ziektebron lijkt me erg sterk
          Aangezien mijn kippen nog niet ziek zijn geweest, en ook geen grote vuilbergen achterlaten.
          De bedoeling is om de vogeltjes boven de kippen te laten komen.
          Het zullen dus zeker geen dure vogeltjes worden.
          Kanaries, zebra vinkjes, eventueel wat diamant duifjes.
          De kippen verhuizen word zeker geen optie.
          Deze blijven mijn nummer een, en als daar geen vogeltjes bij gaan, tja dat is dan jammer maar de kippen die blijven hoe dan ook
          Dit wil niet zeggen dat ik dus de vogeltjes verwaarlozen zal!!
          Ik ben zal daar natuurlijk net zoveel tijd in steken!!

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door mac
            Het zullen dus zeker geen dure vogeltjes worden.
            Kanaries, zebra vinkjes, eventueel wat diamant duifjes.
            het maakt niets uit of dat je dure vogels of iets minder dure vogels houdt
            het ALLERbelangrijkste is het plezier dat je aan je vogels beleeft

            zonder plezier sta je nergens en stop je na 2 weken met deze fantastische hobby

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door ThomasD
              het maakt niets uit of dat je dure vogels of iets minder dure vogels houdt
              het ALLERbelangrijkste is het plezier dat je aan je vogels beleeft

              zonder plezier sta je nergens en stop je na 2 weken met deze fantastische hobby
              Dat zal best lukken!!
              Ik vind vogeltjes fascinerend, en heb ze altijd in een kooi gehad binnen.
              Maar een voliere is een stuk mooier
              Dus dat wil ik zeker doen!!

              Opmerking


              • #8
                Als je vogels bij je kippen wilt houden zal je kippenkooi erg groot moeten zijn ,en je kunt dan ook beter geen kleine vogels nemen.
                Als een klein vogeltje op de grond zit wordt het al snel door een kip als lekker hapje gezien ,,en zeker als je vogeltjes ook gaan kweken zal dat vaak gebeuren.
                Ook zul je voor je vogels zitstokken gaan aanbrengen ,en daar willen de kippen misschien ook wel gebruik van maken ,want kippen kunnen ook een beedtje vliegen en zitten ook graag hoog te slapen ,,ook daar zullen de vogels erg bang van worden.
                Als de kooi erg groot is ,en je wilt toch vogels er bij ,dan zouw ik dus voor grote vogels kiezen.
                Valkparkieten ,,merel ,spreeuw ,lijster en meer van dat soort.

                Oja ,wat voor kippen heb je ,en kweek je daar ook mee. Ik heb ook 3 kippen ,maar niet bij mijn vogels (sabelpootkrieltjes)

                Opmerking


                • #9
                  Een nadeel van vogels bij kippen is de bloedmijt. Kippen hebben vrijwel altijd bloedmijt in het hok. Kipper kunnen hier vrij goed tegen. Vogels zijn hier gevoeliger op; zeker de kleinere exemplaren. Houd dit in de gaten. Zelf zou ik vogels en kippen altijd apart zetten.

                  Vr. gr.

                  Wim

                  Opmerking


                  • #10
                    Halloo,

                    Van bloedmijten hebben mijn kippen nog geen last gehad, en even ter verbetering, kippen hebben niet altijd bloedmijt.
                    Sterker nog, een normale hobbist zorgt dat geen bloedmijt is.
                    En kippen kunnen zeker niet goed tegen bloedmijten.
                    Dit kan voor een kip zelfs fataal zijn!!

                    Ik heb allerlei rassen door elkaar.
                    Wyandotte, sebright's, chabo's, hollandse krieltje.

                    Ik ga denk ik maar toch afzien van vogeltjes,.
                    Aangezien jullie verwachten, en de mensen op kippen forum ook, dat ze de vogeltjes aanvallen.

                    Opmerking


                    • #11
                      Kippen houden is ook erg leuk.
                      Het zijn erg gezellige huisdieren ,waar je ook veel plezier aan kunt hebben.
                      Ik heb er dan maar drie ,en nog maar een half jaar ,maar nog geen dag spijt van gehad ,,en als mijn tuin groter zouw zijn ,zouw ik er vast veel meer hebben.

                      Opmerking

                      Working...
                      X