Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broedkooien/verwarmen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Broedkooien/verwarmen

    Hallo allemaal

    Ik wil zelf broedkooien gaan maken met verwarming erin zodat ik in de winter ook kan kweken.
    Hoe zouw ik het kunnen verwarmen met een wartelamp of met een spiraal?
    Ik hoor graag van jullie een reactie

  • #2
    waroom een kooi apart

    is het niet makkelijker om je ruimte waarin de kooien staan te verwarmen
    zo heb jezelf ook nooit kou


    is maar een idee en gemakkelijker uitvoerbaar

    Opmerking


    • #3
      Het gaat zich om 6 kooien en die staan in een ruimte van 30 vierkantemeter

      Opmerking


      • #4
        Verwarmen broedkooien

        Beste Robert, op een of andere site of eens ooit in "Onze Vogels", had ook iemand een grote niet te verwarmen ruimte en enkele broedkooien. Deze kweker had een kast gebouwd, waar zijn broedkooien inpasten. Deze kast was goed voorzien van isolatie, een uitstekende luchtverversing en een verwarming plus thermostaat. Deze kast was vrij goedkoop goed te verwarmen. De voorzijde van de kast was voorzien van glazen schuifdeurtjes. Hij kon de zaak ook gewoon openzetten. Op het eerste gezicht zag een en ander er vreemd uit, maar hij had een goede controle over verwarming, luchtverversing en vochtigheid. Het geheel was opgebouwd met kringloopmateriaal. Groet. Adrie Jonkers.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Adrie Jonkers
          Beste Robert, op een of andere site of eens ooit in "Onze Vogels", had ook iemand een grote niet te verwarmen ruimte en enkele broedkooien. Deze kweker had een kast gebouwd, waar zijn broedkooien inpasten. Deze kast was goed voorzien van isolatie, een uitstekende luchtverversing en een verwarming plus thermostaat. Deze kast was vrij goedkoop goed te verwarmen. De voorzijde van de kast was voorzien van glazen schuifdeurtjes. Hij kon de zaak ook gewoon openzetten. Op het eerste gezicht zag een en ander er vreemd uit, maar hij had een goede controle over verwarming, luchtverversing en vochtigheid. Het geheel was opgebouwd met kringloopmateriaal. Groet. Adrie Jonkers.

          Zulk soort kasten zie je vaak in dieren winkels ,zodat de vogels daar geen last hebben van open deuren ,enzo.
          Zoiets moet ook best zelf te maken zijn.

          Opmerking

          Working...
          X